Frezowanie problem

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1708
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Frezowanie problem

#1

Post napisał: blasterpl » 21 wrz 2017, 16:12

Przyznam się ,że się poddałem :cry: . Materiał S355 , frezowanie na raz , przybranie 2mm , wys frezowania 30mm . Jak widać , na końcu frezowania jakby głębiej o 0,1mm wybiera a nie powinno . Zmieniałem frez (VHM , HSS) , parametry obróbki i bez rezultatu . O co chodzi :shock: :shock:
Obrazek

Obrazek

Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

ser1ous
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 107
Rejestracja: 01 mar 2017, 20:03
Lokalizacja: Karnak

#2

Post napisał: ser1ous » 21 wrz 2017, 16:23

Witaj.

Ja do takiego czegoś użyłbym oprawki na Weldona. Na gotowo to bym zostawił 0,1-0,15 mm.

Pozdrawiam.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1708
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#3

Post napisał: blasterpl » 21 wrz 2017, 17:00

Powierzchnia po obróbce jest wystarczająco dobra dlatego biorę na 1 raz , poza tym ap 2mm dla freza ø16 to żaden wynik , idzie cichutko aż milo.

Awatar użytkownika

ser1ous
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 107
Rejestracja: 01 mar 2017, 20:03
Lokalizacja: Karnak

#4

Post napisał: ser1ous » 21 wrz 2017, 17:35

Frez jest delikatnie odpychany. Przy wyjściu z materiału opory znikają, narzędzie nie jest już odpychane, stąd takie wgłębienie.


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1337
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Frezowanie problem

#5

Post napisał: CFA » 21 wrz 2017, 18:35

blasterpl pisze:Materiał S355 , frezowanie na raz , przybranie 2mm , wys frezowania 30mm . Jak widać , na końcu frezowania jakby głębiej o 0,1mm wybiera a nie powinno .
No właśnie powinno. Już ktoś wyjaśnił.
Jest obróbka zgrubna i na gotowo. To jest zgrubna i tak wygląda.

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2295
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

#6

Post napisał: Petroholic » 21 wrz 2017, 19:34

Uskok przy wyjściu z materiału zawsze jest jak jedziesz na grubo...

Przejedź wykończeniowo i problem zniknie :)


lepi
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 957
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:34
Lokalizacja: Poznań

#7

Post napisał: lepi » 22 wrz 2017, 08:29

Zgrubna ale dosc delikatna i moim zdaniem nie powinno byc az tak duzego podciecia. Sprawdz luzy na maszynie bo frez sie tak nie odegnie. Frez ostry? Mozesz sprobowac obrobki przeciwbieznej.
A jak nic nie pomoze to bedziesz musial robic na dwa razy.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1708
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#8

Post napisał: blasterpl » 29 wrz 2017, 22:03

No i trzeba było robić na 2 razy :cry: , ale za to powierzchnia jak trzeba.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”