frezowanie mosiądzu

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
tzwincognito
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 7
Rejestracja: 28 kwie 2020, 12:18

frezowanie mosiądzu

#1

Post napisał: tzwincognito » 29 sie 2020, 12:21

Witam, widziałem parę tematów związanych z frezowaniem mosiądzu, przeczytałem, przeanalizowałem jednak nadal nie jestem pewny czy mam właściwe ustawienia parametrów skrawania. Efekty, które uzyskuję nie są złe ale w niektórych momentach frezarka wydaje koszmarne piski stąd moje wątpliwości. Mam również wrażenie, że narzędzia się za szybko zużywają. Dodam, że jestem początkującym użytkownikiem frezarki.

Frezarka chińska 6040
wrzeciono 1,5kW obroty do 24000
frez HSS 2 piórowy 6mm średnicy
materiał obrabiany: mosiądz M63 Z4 (pół twardy)
Parametry:
obroty wrzeciona 24000
posuw: 720mm/min
posuw na ząb: 0,015mm
zagłębianie na 0,5mm
dolewam troszkę wody w miejscu frezowania

Czy ktoś bardziej doświadczony jest w stanie wypowiedzieć się na temat takich parametrów i ewentualnie doradzić, w którą stronę i co pozmieniać.


Dzięki!




FTW
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 536
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

Re: frezowanie mosiądzu

#2

Post napisał: FTW » 29 sie 2020, 12:39

Za mały posuw na ząb, koło 0,03-0,05 bym dał. Obroty o wiele za duże, do węglika bym 150m/min nie przekraczał, do HSS to może 1/3 tego.
M63 z tego co pamiętam to jest ten upierdliwy, ciągliwy, żółty mosiądz. MO58/9 dużo lepiej się frezuje. Winowajcą może być też kiepski, chiński frez.
Na tej frezarce dużo nie zdziałasz, sugeruję przejść na fi 4 lub fi3 i dobrze wyliczyć parametry, będzie dużo lepiej działać.


kropek1980
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 161
Rejestracja: 21 lut 2009, 18:45
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: frezowanie mosiądzu

#3

Post napisał: kropek1980 » 02 wrz 2020, 09:24

czy do frezowania koloru mosiądz, brąz lepiej jest ozywać frezów do stali czy aluminium?


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3784
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: frezowanie mosiądzu

#4

Post napisał: jasiu... » 02 wrz 2020, 16:20

Są specjalne frezy do mosiądzu. Drobne rzeczy fajnie się obrabia jednoostrzowymi frezami do mosiądzu.

Bezpieczniej jest zwiększyć posuw na ząb, przy czym czasem warto zmniejszać obroty freza. Jeśli możesz, przejdź na mosiądz z dodatkiem ołowiu, obrabia się lepiej.


pavyan
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 588
Rejestracja: 12 paź 2018, 21:36

Re: frezowanie mosiądzu

#5

Post napisał: pavyan » 02 wrz 2020, 16:27

Ale uważaj, mosiądz to inna sprawa niż brąz - niektóre jego gatunki są mocno wredne w obróbce.
To podobne różnice (ale większa rozpiętość) jak między Mo59 a Mo63. Od razu się zauważa.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”