Frezowanie laminatu szklanego GFK/GFRP

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
WesołyŻniwiarz
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 13
Rejestracja: 29 maja 2013, 12:01
Lokalizacja: TRN

Frezowanie laminatu szklanego GFK/GFRP

#1

Post napisał: WesołyŻniwiarz » 02 paź 2017, 12:25

Cześć.

Pracuje ktoś może na co dzień w laminatach szklanych GFK/GFRP?

Szukam optymalnego narzędzia do obróbki. Na chwilę obecną pracujemy frezem wieloostrzowym (pilnikowym) ale jeśli znacie coś lepszego to chętnie wypróbuję. Kluczowy jest czas obróbki więc posuw docelowo 2000-4000 mm/min przy max. 17000 obr/min.
Rodzaj obróbki to odcinanie naddatków produkcyjnych o grubości 3-4 mm.

Jest ktoś w stanie wesprzeć doświadczeniem i radą? ;)



Tagi:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3395
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#2

Post napisał: ALZ » 02 paź 2017, 21:33

Narzędzia do produkcji obwodów drukowanych są wyspecjalizowane właśnie pod kątem laminatu szklanego.
Ograniczeniem są tylko średnice frezów, max 1/8"
zakamuflowana opcja niemiecka


Autor tematu
WesołyŻniwiarz
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 13
Rejestracja: 29 maja 2013, 12:01
Lokalizacja: TRN

#3

Post napisał: WesołyŻniwiarz » 05 paź 2017, 11:35

Ze średnicą 1/8" to bym nie poszalał z posuwami.

Widzę, że mało popularny temat laminaty szklane, albo nikt się nie chce chwalić ;)

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3395
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#4

Post napisał: ALZ » 05 paź 2017, 12:01

Freza 3 mm do pcb można pogonić do 2m/min ale przy obrotach 26 500.
zakamuflowana opcja niemiecka


Autor tematu
WesołyŻniwiarz
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 13
Rejestracja: 29 maja 2013, 12:01
Lokalizacja: TRN

#5

Post napisał: WesołyŻniwiarz » 06 paź 2017, 08:34

Ale na jedno przejście to bym chyba jednak nie ryzykował nawet z takimi obrotami. 3mm to jednak mało.

Jeśli się nie machnąłem w obliczeniach, to szybkość zębów na frezie fi12 przy 15000 obr/min jest większa niż zębów na fi3 przy 26500 obr/min.

Obórka na kilka przejazdów nie wchodzi niestety w grę.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3395
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#6

Post napisał: ALZ » 06 paź 2017, 08:57

zakamuflowana opcja niemiecka


Wektorynka
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 83
Rejestracja: 02 paź 2008, 11:56
Lokalizacja: zDolnego Śląska

#7

Post napisał: Wektorynka » 26 paź 2017, 20:26

Hej, ja pracuję z takim materiałem.

Chcesz uzyskać sprawny posuw - ale jaka jakość obróbki Cię interesuje? Czy krawędź jest potem szlifowana, czy też frez ma zostawić ostre i gładkie cięcie?
Jaki to rodzaj laminatu (na jakiej żywicy i jaka metoda wytw.), jaka grubość i jaki masz sposób trzymania?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”