Frezowanie formatek żeberek


Autor tematu
macielot
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2018, 22:11

Frezowanie formatek żeberek

#1

Post napisał: macielot » 15 paź 2018, 23:00

Witam
Niedawno uzyskałem dostęp do frezarki cnc na mojej uczelni.
Chciałbym powycinać sobie model zaprojektowany w Solidworks.
Moje pytanie dotyczy tego, czy muszę w modelach desek balsowych,
tworzyć otwory, które mają być wyfrezowane czy wystarczy w jakiś sposób
nałożyć szkic żeby frez szedł po jego zewnętrznej lub wewnętrznej krawędzi.
Zadaje to pytanie bo aż nie chce mi się wierzyć, że ludzie którzy zajmują się
tym profesjonalnie spędzają tydzień nad przerabianiem projektów pod frezarke...
Dostępne oprogramowanie; Solidworks, SolidCam, Mach3. Z góry dziękuję za pomoc :D



Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2523
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Frezowanie formatek żeberek

#2

Post napisał: zacharius » 16 paź 2018, 06:53

takie rzeczy wyjdą o niebo lepiej z lasera co prawda no ale cóż.
nie znam solidcama ale generalnie droga od modelu do frezarki to kilka do kilkunastu minut jeden model.
jak można zamieścić kilka na tej samej płycie balsy to nadal jest kilka do kilkunastu minut.
oczywiście przy prostych modelach typu żeberko skrzydła.
chyba ze piszą gkod z palca bo to uczelnia :D
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły


Autor tematu
macielot
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2018, 22:11

Re: Frezowanie formatek żeberek

#3

Post napisał: macielot » 16 paź 2018, 11:17

A ma ktoś może jakieś manuale jak to zrobić w te kilka minut, niestety niedawno zacząłem przygodę z cnc i nie bardzo wiem jak przyspieszyć sobie pracę :/


LTofik
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 223
Rejestracja: 05 mar 2017, 23:57
Lokalizacja: ziemia

Re: Frezowanie formatek żeberek

#4

Post napisał: LTofik » 07 lis 2018, 22:07

Ja dysponuję laserem i balsę świetnie się wycina, gdybyś potrzebował jeszcze to daj znać :)


FiFoL
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 04 kwie 2009, 22:17
Lokalizacja: Medzilaborce

Re: Frezowanie formatek żeberek

#5

Post napisał: FiFoL » 23 lis 2018, 21:45

Pochodzę ze Słowacji, więc nie mówię po polsku, ale spróbuję krótko wyjaśnić.

1. Utwórz kompilację w SolidWorks, używając płyt frezujących.
2. Użyj właściwego CAM, możesz SolidCAM, ale ja bym go nie używał - to w mojej opinii zły CAM. Dobrym CAM dla SolidWorks jest HSMWorks. Do tych rzeczy używam prostego CAM zwanego CUT 2D.
3. Postprocessing na ścieżce stworzonej CAM.
4. Importuj do MACH3.

Aby uzyskać instrukcje obrazkowe, skontaktuj się ze mną za pomocą prywatnej poczty.

Może w języku polskim - tłumacz Google działa całkiem nieźle :-)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Modelarstwo”