Frezowanie aluminium PA 11

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.

Autor tematu
vividphotos
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 07 mar 2017, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

Frezowanie aluminium PA 11

#1

Post napisał: vividphotos » 07 mar 2017, 12:05

Witam,

Proszę Kolegów o pomoc. Do tej pory frezowałem w plexi i poliwęglanie. Postanowiłem spróbować z aluminium. Frezuję frezem 1-piórowym z prędkością 800 mm/min. Zbieram po 1.5 mm przy każdym przejściu. Efekt tragiczny, co widać na zdjęciu. O ile krawędź otworu po detalu jest w miarę ok, to detal jest oblepiony wiórem a jego krawędź poszarpana.

Używałem też smaru w sprayu mecanocar.

Proszę o sugestie.

Moja maszyna to 6040 z wrzecionem 2.2kW na śrubach kulowych.Obrazek



Tagi:


Freeway
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 70
Rejestracja: 27 sie 2014, 08:16
Lokalizacja: Białystok

#2

Post napisał: Freeway » 07 mar 2017, 13:14

Spróbuj zamiast 1.5mm to po 0.5mm a szybciej. Zostaw te 0.1mm naddatku z boku i 0.2 - 0.3mm od dołu i drugi raz leć bez naddatków. Czasami frez 1 piórowy po prostu się nie nada, zależy od maszyny, możesz spróbować 2 pióra, koniecznie węglik.


Emil1992
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 07 cze 2016, 08:25
Lokalizacja: Rzeszów

#3

Post napisał: Emil1992 » 07 mar 2017, 15:46

Zmień kierunek obrotu freza


mike217
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1138
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
Lokalizacja: bydgoszcz

#4

Post napisał: mike217 » 07 mar 2017, 18:37

dla freza fi 3 moje parametry : frez dwupiórowy
f900 mm/min
Ap-0,4mm
S-24000

Chłodzenie koniecznie mgłą olejową, bez tego chwila i kaszana po frezie.


blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#5

Post napisał: blasterpl » 08 mar 2017, 21:59

Zmienić kierunek obróbki , zwiększyć posuw i adekwatnie zmniejszyc przybranie , zdecydowanie lepsze chłodzenie/smarowanie lub wydmuch powietrzem. Detal oklejony wiórami bo nie są one odprowadzane z rowka po frezie tylko się w nim " mielą " .


Autor tematu
vividphotos
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 07 mar 2017, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post napisał: vividphotos » 09 mar 2017, 18:50

Dzięki za porady. Spróbuję zbierać mniej materiału. Nie rozumiem jednej rzeczy, a mianowicie zmiany kierunku obróbki. Mam frez prawoskrętny i wrzeciono kręci się w prawo. Jak zmienię kierunek to raczej nie będzie ciąć ... :wink:


ajt
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 118
Rejestracja: 23 sty 2009, 19:21
Lokalizacja: Radom

#7

Post napisał: ajt » 09 mar 2017, 19:02

Zmiana kierunku obróbki, tzn. frez ma biegać naokoło detalu w drugą stronę. Wtedy detal będzie ok, a dziura po nim poszarpana :)


Autor tematu
vividphotos
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 07 mar 2017, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

#8

Post napisał: vividphotos » 09 mar 2017, 19:47

Czyli climb milling ? OK spróbuję :)


FTW
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 589
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

#9

Post napisał: FTW » 09 mar 2017, 21:26

Tak jakby coś to zmieniało przy rowkowaniu całą szerokością frezu. W tym wypadku to bez znaczenia.

Sposób w jaki to robisz generalnie jest najgorszy z możliwych. Raz, że musiałbyś jakoś mocować detal przy odcinaniu, a dwa, po jednopiórowym frezie warto zostawić naddatek i przejechać dwupiórowym.


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1367
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Frezowanie aluminium PA 11

#10

Post napisał: CFA » 09 mar 2017, 22:54

vividphotos pisze:Efekt tragiczny, co widać na zdjęciu. O ile krawędź otworu po detalu jest w miarę ok, to detal jest oblepiony wiórem a jego krawędź poszarpana.
[/url]
Musisz zmienić strategię i frezować detal a nie dziurę po nim.
To nie detal widać na zdjęciu tylko odpad. Albo zastosuj jakieś mostki
albo porządne mocowanie sztuki.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”