Frez mi się ugina... W plastyku.

Ogólne tematy związane z maszynami CNC, maszyny o odmiennej konstrukcji czyli wszystko co nie pasuje do powyższych.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
mccx
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2018, 08:19

Frez mi się ugina... W plastyku.

#1

Post napisał: mccx » 19 kwie 2019, 23:37

Czołem

Proboje ciąć na plasterki kawałek plastyku (gruby 25mm) a mój frez ma 2mm x 18mm.

Czyli tnę to na 2 razy.

Raz z jednej strony, obracam blok, i z drugiej.

Mocowanie - trzy śruby na stałe (zderzaki) i czwarta od frontu dociskająca to wszystko do kupy.


Tnę w osi Y.

Niestety, wygląda że powierzchnię się "mijają".

To znaczy są takie dwa pasy w Z i wygląda jakby w X się ruszało.

Obrazek Obrazek

Różnica jest rzędu 0.1mm i nie robi mi to problemu za dużego, ale jak to zniwelować?

(Tnę na dwa razy, bo frez długi na 25mm ma minimum 6mm średnicy). Czyli żeby uzyskać plasterek 6mm odcinam drugie 6.




WP Kamil
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 138
Rejestracja: 11 kwie 2014, 11:25
Lokalizacja: Polska

Re: Frez mi się ugina... W plastyku.

#2

Post napisał: WP Kamil » 20 kwie 2019, 07:40

Podziel wysokość na równo (13mm - żeby mieć pewność że dotnie)
Mam wrażenie (po tych wąsach po lewej na pierwszym zdjęciu) że raz lecisz współ a raz przeciwbieżnie- to też ma znaczenie.


Autor tematu
mccx
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2018, 08:19

Re: Frez mi się ugina... W plastyku.

#3

Post napisał: mccx » 20 kwie 2019, 11:30

To jest ten sam plik, tylko obracam materiał.

Tak po środku jest idealnie, ale jak frez wychodzi z materiału to widzę jak się wygina.


orion32
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 411
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

Re: Frez mi się ugina... W plastyku.

#4

Post napisał: orion32 » 20 kwie 2019, 11:46

Co w tym dziwnego?Taka cecha materiału ,że jest spreżysty i siły skrawania, go odkształcają.Bierz po 0,1 na 130 przejść i ci się nie ugnie zauważalnie.
Drugie rozwiazanie ,to ciać z naddatkiem,i potem planować.Trzecie zastosować frez piłkowy.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „NASZE AMATORSKIE MASZYNY CNC”