Frez do wykończenia reliefu - Problem!

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Moderator: MODERATORZY


Autor tematu
Quarel
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 0
Rejestracja: 12 sty 2017, 16:19
Lokalizacja: Przemyśl
    Windows 7 Chrome

Frez do wykończenia reliefu - Problem!

#1

Post napisał: Quarel » 13 lis 2017, 10:25

Witam serdecznie, maszyną bawię się dopiero miesiąc. Mam problem z wykończeniem reliefów, mianowicie możemy założyć sobie obrazek 18.5x28.5cm, o głębokości około 1.5cm. Nie mogę dojść do tego jakim frezem mógłbym to wykończyć. Oczywiście dałem sobie z tym rade chińczykiem za 8zł (3mm trzpien, 2mm roboczy, 15mm dlugosc robocza spiralny z=2 kulisty) jednak prędkości pracy są tragiczne, w głębszych miejscach jeśli nie ustawie niecałe 10mm/s to frez po prostu strzela.
Dodam że zgrubną obróbkę robiłem frezem 6mm.

Czy macie na to jakieś rozwiązanie? Przy 3mm frezie niestety będzie gubić dość dużo szczegółów przy tym wymiarze. Próbowałem znaleźć też coś lepszego niż frez z chin ale również bez rezultatu (potrzebuje długość roboczą 15mm+ z tego co rozumiem). Z góry dziękuje za wszelkie porady + ewentualne linki do konkretnych frezów. Pozdrawiam!



Awatar użytkownika

Yarec
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1027
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa
    Windows 7 Chrome

Re: Frez do wykończenia reliefu - Problem!

#2

Post napisał: Yarec » 13 lis 2017, 10:55

DATRON CNC Cutting Tools for High Speed .pdf
(183.76 KiB) Pobrany 5 razy
A w czym frezujesz ? molibden ? zobacz: http://www.datron.com/tools/tools.php
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design


Autor tematu
Quarel
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 0
Rejestracja: 12 sty 2017, 16:19
Lokalizacja: Przemyśl
    Linux Chrome

Re: Frez do wykończenia reliefu - Problem!

#3

Post napisał: Quarel » 13 lis 2017, 11:27

Dąb, orzech, buk. Nie widze takiego w ich katalogu wiec musi byc na to inne rozwiazanie

Awatar użytkownika

Yarec
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1027
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa
    Windows 7 Chrome

Re: Frez do wykończenia reliefu - Problem!

#4

Post napisał: Yarec » 13 lis 2017, 12:20

frezy z karbidu.PNG
Przejrzyj:
http://www.do-drewna.pl/sklep/index.php?cat_id=19
https://www.punta.com.pl/frezy-do-drewna/
oraz to z .PNG ( przepisz adres z "niebieskiego" )
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design


Autor tematu
Quarel
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 0
Rejestracja: 12 sty 2017, 16:19
Lokalizacja: Przemyśl
    Linux Chrome

Re: Frez do wykończenia reliefu - Problem!

#5

Post napisał: Quarel » 13 lis 2017, 13:41

Niestety. Dodam ze szukam kulisty spiralny. Móglby wypowiedzieć się ktoś z doświadczeniem jesli chodzi o reliefy tej wielkości ? Moze to kwestia innej obrobki zgrubnej ?


kubus838
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1778
Rejestracja: 06 lip 2009, 13:52
Lokalizacja: Mszczonów
    Windows XP Firefox

Re: Frez do wykończenia reliefu - Problem!

#6

Post napisał: kubus838 » 13 lis 2017, 15:11

Quarel pisze:
13 lis 2017, 13:41
Niestety. Dodam ze szukam kulisty spiralny. Móglby wypowiedzieć się ktoś z doświadczeniem jesli chodzi o reliefy tej wielkości ? Moze to kwestia innej obrobki zgrubnej ?
Witam

Do reliefu tej wielkości bardzo często są potrzebne różnej wielkości frezy. Celowo nie pisze jakich firm i z jakiego materiału bo tu chodzi średnice frezów i kształtu części roboczej. Oczywiście jest to zależne również od rodzaju obróbki. Mówiąc krótko najpierw zaczyna się od frezów o dużej średnicy(tzw. obróbka kształtowa) potem mniejszej aż do najmniejszej(tzw. wierszowanie wykańczające). Ktoś zapyta dlaczego tak? A dlatego aby wyfrezować wszelkie kontury i załamania na powierzchni reliefu. To jest obróbka w trzech osiach więc bardzo ważne jest jakich ruch wykonuje frez - czy porusza się w poziomie czy w pionie. Niestety nic więcej napisać nie mogę ponieważ nie widzę projektu reliefu.

robert

Awatar użytkownika

Petroholic
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 891
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
    Windows 7 Firefox

Re: Frez do wykończenia reliefu - Problem!

#7

Post napisał: Petroholic » 13 lis 2017, 20:15

Albo ustawiasz za głęboką obróbkę wykańczającą dlatego frez nie wytrzymuje :(
Frezowanie CNC w dobrej cenie - 1000x800x220

0-793-977-827 Lublin
petroholic@wp.pl (z dopiskiem CNC w temacie bo zginie w tonie spamu) :D


rena
Znawca tematu (min. 60)
Znawca tematu (min. 60)
Posty w temacie: 1
Posty: 66
Rejestracja: 13 cze 2004, 13:37
Lokalizacja: Podkarpacie
    Windows 8.1 Firefox
Kontakt:

Re: Frez do wykończenia reliefu - Problem!

#8

Post napisał: rena » 15 lis 2017, 22:24

W zasadzie wystarczy Ci jeden frez i robisz nim każdą płaskorzeźbę.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka drewna”