Frez do cięcia sklejki 20mm

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

FTW
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 270
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

Re: Frez do cięcia sklejki 20mm

#21

Post napisał: FTW » 10 sty 2018, 19:14

RobWan pisze:
10 sty 2018, 17:22
FTW pisze:Czemu upierasz się na ostrzenie frezów, które wychodzą po 7 zł za sztukę?

Dlaczego założyłeś, że o takich piszę. Pisałem o spiralnych, a te nie kosztują 7zł. :-)
Ostrzenie kosztuje około 8 zł. To każdy powyżej marketowego opłaca się ostrzyć.
Robert
Te co kolega tutaj podlinkował z aliexpress były za niecałe 21$ za 10 sztuk, myślałem, że o nich mówimy. Narzędzia z Chin czasami są całkiem niezłe i mają dobrą trwałość, a przy takich cenach, albo nawet niewiele wyższych cała zabawa w ostrzenie moim zdaniem nie ma sensu. No chyba, że u kogoś faktycznie spore ilości tego schodzą.

Swoją drogą jak już jesteśmy przy temacie, to gdzie można ostrzyć frezy spiralne CMT?




RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 8
Posty: 1146
Rejestracja: 17 paź 2004, 19:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Frez do cięcia sklejki 20mm

#22

Post napisał: RobWan » 10 sty 2018, 19:40

U nas w mieście tylko jeden ostrzy. 13 lub 14 zł za sztukę spiralnego.
FTW pisze: 21$ za 10 sztuk

Jeżeli wychodzi za sztukę dycha to widać, że nie warto ostrzyć.

Robert


rena
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 67
Rejestracja: 13 cze 2004, 13:37
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Re: Frez do cięcia sklejki 20mm

#23

Post napisał: rena » 15 sty 2018, 19:37

Petroholic masz 100% właśnie testuje i jestem pod wrażeniem moje są takie https://pl.aliexpress.com/item/5PCS-UP- ... 0.0.XJfnar


Autor tematu
jacikb
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 7
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2009, 14:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Frez do cięcia sklejki 20mm

#24

Post napisał: jacikb » 28 sty 2018, 18:00

RobWan pisze:
24 lis 2017, 12:26
Zdaj relację jak dojdą. Ciekaw jestem pracy tej drobnej spirali.

Robert
Trochę szarpią powierzchnię na początku. Robią się czasem dłuższe wióry które potrafią nawijać się na gore frezu.
Na amatorskiej maszynce z cienkiej sklejki i obrotach chyba 6 tyś tnę z prędkością 200mm/min przy 1mm.
Na trochę lepszej (z Kress) 400mm/min tez biorę 1mm na raz. ( nie chce złamać frezu)
Jeden już zdążył wjechać w śrubę i się stępił ( wióry zaczęły się palić ). Inny wjechał w aluminium na chwile - nic mu się nie stało i tnie dalej.

Za tą cenę jestem zadowolony ale frezy pilniki zostawiają gładsza powierzchnię tylko maja mniejszy zasięg ;)
Teraz doszły 3.175x25mm - testowałem je tylko na wolniejszych obrotach (6 tyś 300W wrzeciono) i chyba są za mało sztywne bo tak jakby się wyginały (taki dziwny odgłos)
Załączniki
wiory.jpg


FTW
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 270
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

Re: Frez do cięcia sklejki 20mm

#25

Post napisał: FTW » 28 sty 2018, 18:20

Na takie fi muszą być obroty, spokojnie możesz dać max 20-24k rpm. Będa piszczeć. Optymalny wysięg to 3xD, najlepiej nie przekraczać 5xD (od końca tulejki).


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 8
Posty: 1146
Rejestracja: 17 paź 2004, 19:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Frez do cięcia sklejki 20mm

#26

Post napisał: RobWan » 28 sty 2018, 18:29

Patrząc na zdjęcia to tragedia. Ale winne pewnie są małe obroty.
Przy 24000 chyba będzie ok.

Robert

Awatar użytkownika

Petroholic
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1343
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

Re: Frez do cięcia sklejki 20mm

#27

Post napisał: Petroholic » 28 sty 2018, 18:49

RobWan pisze:Patrząc na zdjęcia to tragedia. Ale winne pewnie są małe obroty.
Tragedia bo złamałeś podstawowe założenie tego freza. To jest frez DO PRZECINANIA NA WYLOT lub głębokich kieszeni. Ten frez musi pracować na głębokości minimalnie dobrego początku pierwszego odwrotnego pióra. (jak zbyt niejasny opis to zrobie rysunek bo brzmi niefachowo)

Do frezowania kieszeni warstawami po 1-2mm służy downcut czyli frez lewoskrętny do prawych obrotów.

Do tego przy takiej średnicy minimum obrotów to z 10k...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka drewna”