Drukowanie formy do termoformowania

Dyskusje na tematy związane z przygotowywaniem form.

Autor tematu
grzesiek_re
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 15
Rejestracja: 09 lip 2007, 18:50
Lokalizacja: Lublin

Drukowanie formy do termoformowania

#1

Post napisał: grzesiek_re » 28 cze 2015, 23:56

Witam
Takk jak w temacie czy próbował ktoś wydrukować na drukarce 3d formę do termoformowania? Tylko zastanawiam się nad powierzchnią. Czym ją wygładzić aby była gładka myślałem o szpachli do plastiku. Co myślicie o takim pomyśle? A może ktoś już próbował zrobić taką formę.
pozdrawiam



Tagi:


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#2

Post napisał: diodas1 » 29 cze 2015, 00:19

Nie zapaliła Ci się czerwona lampka? Skoro wspomniałeś o szpachli do plastiku to pewnie masz na myśli drukowanie tworzywem termoplastycznym. Termoformowanie wymaga by materiał był rozgrzany więc forma dostanie sporą dawkę ciepła i zacznie mięknąć.


Wektorynka
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 83
Rejestracja: 02 paź 2008, 11:56
Lokalizacja: zDolnego Śląska

#3

Post napisał: Wektorynka » 24 sie 2015, 12:11

Jeśli to jest drukarka 3D, która drukuje drutem z termoplastu, to faktycznie problem.
W takim wypadku najlepiej wydrukować negatyw formy (model) i z niego odbić formę.
(gips, szpachlówka, lub bardziej trwałe metody)

Jeśli jednak jest to profesjonalna drukarka 3D, z utwardzalnym proszkiem, to trzeba by zerknąć na parametry zastosowanego tworzywa.
Myślę, że wytrzymałość temp min 100-120stC (HDT) i odpowiednia twardość, wytrzymałość na ściskanie itp powinny dać radę bez problemu a takie proszki na pewno się stosuje.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wytwarzanie Form”