Długość śróby trapezowej a uginanie pod własnym ciężarem

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
volt240
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 12 lis 2018, 14:48

Długość śróby trapezowej a uginanie pod własnym ciężarem

#1

Post napisał: volt240 » 12 lis 2018, 15:16

Witam,
Po pierwsze: TAK, przekopałem google i nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.

Po drugie: Mam nadzieję że na tym forum spotkam się z większą wyrozumiałością dla laika niż na np. elektrodzie i mój post nie zakończy się odpowiedzią:
"było milion razy znajdź se w google"
"google nie boli"
"było post do kosza"
"boli mnie du.. jak widzę po raz setny taki temat"

Zaznaczam, jestem programistą który okazjonalnie buduje coś co może potem zaprogramować.

No to teraz pytanie właściwe:
Jaka powinna być minimalna średnica śruby trapezowej (rdzenia lub zewn.) podpartej w końcach na łożyskach samonastawnych, odległości podpór 220cm. Maksymalna prędkość obrotowa wyniesie 360obr/min. Wszystkie inne parametry jak ciężar ciąganych elementów całkowicie do pominięcia. Nie ma także możliwości naciągania śruby.

Nie zależy mi tak bardzo na precyzyjnej odpowiedzi. Więc może koledzy z większym doświadczeniem doradzą czy
śruba Tr 24x5 będzie wystarczająca do w miarę przyzwoitej pracy (ewentualnie rozpatruję opcję Tr 30x6 ale mam już wszystko zaprojektowane na tą Tr24, różnica w kosztach jest dla mnie pomijalna). Śruba może, a nawet powinna być przewymiarowana (oczywiście bez przesady). Czy śróba powinna być z konkretnego materiału?

Z góry dzięki!




Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2351
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Długość śróby trapezowej a uginanie pod własnym ciężarem

#2

Post napisał: Avalyah » 12 lis 2018, 15:46

volt240 pisze:Śruba
volt240 pisze:śróba