długie dokładne otwory

obróbka długich otworów w stali

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Zgłoszenia konkursowe


Autor tematu
Wektorynka
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 82
Rejestracja: 02 paź 2008, 11:56
Lokalizacja: zDolnego Śląska

długie dokładne otwory

#1

Post napisał: Wektorynka » 08 lis 2018, 21:00

Cześć. Mam pytanie do doświadczonych.
Potrzebuję w stalowej formie umieścić grzałki patronowe, które wymagają toleracji otworu w klasie H7.
Problem w tym, że długość grzałki to nierzadko 1000mm.

Gdy tylko mogę, to próbuję podzielić formę w połowie otworów, aby była tam skręcana ale czasem po prostu nie jest to możliwe lub wprowadza dodatkowy koszt/czas/materiał itp. Dlatego wolałbym skupić się na wierceniu.

Otwory pod takie grzałki to standardowo 10, 12,5, 16 i 20mm.
szukam wśród wierteł lufowych, wytaczadeł, rozwiertaków ale na taką głębokość mało kto się chwali, że potrafi utrzymać H7.

Albo może znacie firmy, która zrobi mi takie wiercenie usługowo?

pozdrawiam



Zgłoszenia konkursowe


zibi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1105
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:20
Lokalizacja: podkarpackie

Re: długie dokładne otwory

#2

Post napisał: zibi » 09 lis 2018, 07:05

My zlecamy otwory pod grzałki do PROSTERPLASU bo mają drilgana i po wykonaniu i zmierzeniu otworu zlecamy wykonanie grzałek o 0.1 w minusie. H7 na takiej długości nie zamontujesz. Jak grzałka się przypali jak ją wymienisz?
NX CAD, NX CAM, FREZOWANIE 5AX, ELEKTRODRĄŻARKI WGŁĘBNE I DRUTOWE. PEPS, VERICUT. Pomagam w NX przez Team Viewer. Postprocesory NX.


Autor tematu
Wektorynka
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 82
Rejestracja: 02 paź 2008, 11:56
Lokalizacja: zDolnego Śląska

Re: długie dokładne otwory

#3

Post napisał: Wektorynka » 17 lis 2018, 20:14

Dzięki. O wbijaniu nie myślałem ale wysokie podejścia w formie muszę zrobić pionowo a na górze mam gniazdo, więc żadne zaślepianie nie wchodzi w grę.

pozdrawiam

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6431
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: długie dokładne otwory

#4

Post napisał: WZÓR » 17 lis 2018, 20:45

Wektorynka pisze:
08 lis 2018, 21:00
Cześć. Mam pytanie do doświadczonych.
Potrzebuję w stalowej formie umieścić grzałki patronowe, które wymagają toleracji otworu w klasie H7.
Problem w tym, że długość grzałki to nierzadko 1000mm.

Gdy tylko mogę, to próbuję podzielić formę w połowie otworów, aby była tam skręcana ale czasem po prostu nie jest to możliwe lub wprowadza dodatkowy koszt/czas/materiał itp. Dlatego wolałbym skupić się na wierceniu.

Otwory pod takie grzałki to standardowo 10, 12,5, 16 i 20mm.
szukam wśród wierteł lufowych, wytaczadeł, rozwiertaków ale na taką głębokość mało kto się chwali, że potrafi utrzymać H7.

Albo może znacie firmy, która zrobi mi takie wiercenie usługowo?

pozdrawiam
Może honowanie wchodzi w grę (?)

Mariusz.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”