demontaż wrzeciona tokarki CU 401 ZMM Sofia

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

manfix
Posty w temacie: 25

#11

Post napisał: manfix » 13 lut 2015, 14:03

Tak dokładnie z nakrętkami , tylko z nakrętkami , niech Pan skręca od największej , bo jak skręci Pan od razu wszystkie będzie wrzeciono obracać się ciasno , wtedy będzie musiał rozkręcić wszystkie 3 Co zderzaka dał mi Pan pomysł na film Mam swój kana na Youtube wkrótce specjalnie dla Pan to nakręcę
Jest tam np film jak za pomocą zderzaka ale na imaku przecinam 1000 wałeczków
Zasada podobna tylko że zderzak ma Pan na suporcie



Tagi:


Autor tematu
ivangroynz80
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 42
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
Lokalizacja: Podkarpacie

#12

Post napisał: ivangroynz80 » 13 lut 2015, 15:04

Witam,
Wrzeciono w końcu ruszyło, chociaż długo stawiało opór. koła zębate i tuleje na wrzecionie są zluzowane. Pojawił się jednak drugi problem, klin z pierwszego koła zębatego doszedł do nakrętki, a nakrętka wnioskuję, że do łożyska oporowego. Sytuację ilustruję na zdjęciu. Pytanie co dalej?
Obrazek


manfix
Posty w temacie: 25

#13

Post napisał: manfix » 13 lut 2015, 16:34

Mógłbyś zrobić zdjęcie z większej odległości aby było widać korpus wrzeciennika
ja kiedyś naprawiałem taką maszynę , ale to było 17 lat temu
czy ona ma zmianę obrotów na łąńcuszkach w środku ?
Czy przypadkiem nie trzeba zdemontować , tego wałka widocznego na zdjęciu


Autor tematu
ivangroynz80
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 42
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
Lokalizacja: Podkarpacie

#14

Post napisał: ivangroynz80 » 13 lut 2015, 17:49

Tak ma zmianę prędkości obrotowej na łańcuszku. Nie wiem czy sobie to dobrze wykombinowałem, ale wymyśliłem coś takiego, że zacisnę tą nakrętkę na gwincie i całość wysunie się razem z łożyskiem oporowym.

Po zdemontowaniu tego wałka jeżeli koło poszłoby do tyłu to może udałoby się wyciągnąć klin.
Pytanie czy jest to konieczne, jeżeli nie to wolałbym to zrobić jak opisałem z założona nakrętka

[ Dodano: 2015-02-13, 17:56 ]
Dorzucam zdjęcie Obrazek


manfix
Posty w temacie: 25

#15

Post napisał: manfix » 13 lut 2015, 18:07

Z tego co pamiętam bez wyjęcia tego wałka nie wyjdzie wrzeciono , koło trzeba zbić w kierunku tyłu wrzeciennika , wyjmiesz klin , i dalej pójdzie bez kłopotów
I teraz właśnie powstanie trudność dla Ciebie przy montażu , można zaznaczyć ułożenie ale to nie wiele da , wystarczy że przestawisz przy montażu o jeden ząb i nie będzie zgadzać się ze skalą na podziałce. Ostrożnie z łańcuszkami , trochę nietypowe


Autor tematu
ivangroynz80
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 42
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
Lokalizacja: Podkarpacie

#16

Post napisał: ivangroynz80 » 13 lut 2015, 18:35

Koło "odkleiło" się od wrzeciona i po zdemontowaniu wałka bez problemu da się przesunąć do tylu. Orientacyjnie sprawdzałem, że odległość o jaką się da przesunąć koło po wrzecionie powinna wystarczyć do wyjęcia klina.

Sprawa tego przesunięcia na zębach mam rozumieć, że chodzi o ułożenie jednej zębatki w stosunku do drugiej. Może uda się to tak poznaczyć i unieruchomić żeby nie zmienić ich wzajemnego ułożenia.

Tylne łożysko jest produkcji KOYO Japan, raczej nie sądzę żeby w tych maszynach fabrycznie były montowane takie łożyska. Niejednokrotnie montowałem łożyska tego producenta w innych sprzętach i złego słowa nie mogę o nich powiedzieć, a o możliwość fabrycznego montażu tych łożysk pytam dlatego, że miałbym odpowiedź czy ktoś już przy tym grzebał.


manfix
Posty w temacie: 25

#17

Post napisał: manfix » 13 lut 2015, 18:45

Przed uruchomieniem trzeba poruszać wrzecionem na sucho bez włączenia silnika aby skrzynia nie zagrała jak łańcuszek będzie źle ustawiony
Może jakieś zdjęcie zrób dla siebie , patrząc na łańcuszek


Areo84
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1000
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#18

Post napisał: Areo84 » 13 lut 2015, 18:59

manfix pisze:...Mam swój kana na Youtube...
Witamy na forum Pana Jacka - autora tylu ciekawych filmów :smile: .


manfix
Posty w temacie: 25

#19

Post napisał: manfix » 13 lut 2015, 19:10

Wkrótce będą filmy o skrobaniu , o zasadach które dotyczą małych i dużych tokarek oraz innych maszyn , tu nie ma możliwości ich zamieszczenia
Maszyny naprawiałem 32 lata , zaczynałem od noszenia kluczy za przedwojennymi FACHOWCAMI , większość prac wykonywało się ręcznie Pozdrawiam


Autor tematu
ivangroynz80
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 42
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
Lokalizacja: Podkarpacie

#20

Post napisał: ivangroynz80 » 13 lut 2015, 19:45

manfix
Po dokładnym przyglądnięciu się tej konstrukcji muszę stwierdzić, że zdemontowanie wałka nie wiele pomoże. Koło zębate przesunie się nieznacznie po wrzecionie ponieważ po obu stronach dostawi do korpusu skrzyni i dalej nie będzie można wyciągnąć klina.

Zostaje do rozważenia możliwość demontażu w sposób jak opisałem wcześniej ze zluzowaną i ponownie zaciśniętą nakrętką na wrzecionie. Mam tylko obawy żeby nie uszkodzić gwintu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”