Deckel MAHO DMG, DMU 50 M
Deckel MAHO DMG, DMU 50 M czy dwie chińskie maszyny
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 8197
- Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
- Lokalizacja: Oława
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M
Po pierwsze to mam daleko w poważaniu takie wypowiedzi bo tu spudłowałeś kompletnie ale wiadomo racje każdy ma swoją i cześć...jefrey137261 pisze:na wymądrzaniu się i naśmiewaniu z planowanej przeze mnie inwestycji No cóż wiedzę że korzystasz z forum w celu podniesienia swojego ego i znalezienia poklasku
Po drugie to raczej nigdy nie sprowadzałeś nic większego z Chin jak widać ale OK zrobisz jak chcesz tylko potem nie płacz dobrze?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3099
- Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
- Lokalizacja: G-G
Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M
jefrey137261 pisze:Ofertę na maszyny mam "CIF Gdynia"
Kolego nie wiesz o czym piszesz i do tego atakujesz jak ktoś Tobie próbuje coś podpowiedzieć. Ściągałem z Chin kilka maszyn, przyjaciel mój ciągnie tego na tony od kilkunastu lat i to co podajesz daleko ma do prawdy, przeczytaj to np. lub dopytaj ludzi którzy mają doświadczenie.
"Bardzo często bywa, iż producent proponuje dostawę na warunkach CIF, która tylko z pozoru wygląda bardzo atrakcyjnie. Koszty lokalne po jego stronie oraz koszty frachtu są niskie z tego powodu, że producent przerzuca częśc kosztów na stronę polską, nie informując o tym fakcie najczęściej nieświadomego klienta. Warunki CIF nie obejmują również kosztów lokalnych w porcie rozładunku (takich jak np. THC – Terminal handling charge / koszty przeładunku na terminalu). Podsumowując wszystkie koszty (koszty lokalne po stronie producenta, fracht oraz koszty lokalne w Polsce) oferta staje się bardzo nieatrakcyjna, w porównaniu z ofertą przygotowaną na warunkach FOB. Jeżeli producent nie oferuje sprzedaży swojego produktu na warunkach FOB, najczęściej proponuję w zamian sprzedaż na warunkach EXW, gdzie wszystkie koszty przechodzą na odbiorcę. Producent odpowiedzialny jest za przygotowanie oraz wystawienie ładunku w magazynie skąd pobierany jest ładunek i na tym kończy się jego odpowiedzialność."
I don't like principles, I prefer prejudices
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M
CIF i EXW są całkowicie nieopłacalne... Wyjątkiem jest jeśli masz znajomą firmę spedycyjną na terminalu i nie policzą ci "normalnych kosztów"...
Dla przykładu mogę podać przykład jednej z ofert firm z Gdyni... (nazwę pominę bo tu nie o tym)
Oferta na transport kontenera 20t na trasie Chiny->Polska (kwoty z palca tylko dla przykładu jak to liczą)
Transport całego kontenera twojego towaru CHN->PL = 25.000$ (w tym część opłat portowych)
Transport 1/2 kontenera CHN->PL = 15.000$
Transport 1/4 kontenera CHN->PL = 10.000$ itd aż do najmniejszej objętości bodajże 1m3 w kontenerze...
Oczywiście waga idzie proporcjonalnie z objętością czyli cały = 20t, pół to max 10 ton, ćwierć to max 5 ton itd...
Pakowanie kontenera w CHN - ileśtam na twój koszt
Rozładowanie kontenera w PL - ileśtam też na twój koszt
Wypakowanie kontenera w PL - ileśtam też na twój koszt (jeśli nie cały kontener)
Obsługa celna w PL - ileśtam
Następnie jeśli odbierasz sam to koszt magazynowania = stawka dobowa za daną objętość x ilość dni od zejścia z pokładu
Jeśli zlecasz dowóz to opłata magazynowa za przetrzymanie + załadunek i stawka za dowóz liczona w obie strony po stawkach mocno zachodnich typu 5pln/netto za km z całym kontenerem...
Dla przykładu mogę podać przykład jednej z ofert firm z Gdyni... (nazwę pominę bo tu nie o tym)
Oferta na transport kontenera 20t na trasie Chiny->Polska (kwoty z palca tylko dla przykładu jak to liczą)
Transport całego kontenera twojego towaru CHN->PL = 25.000$ (w tym część opłat portowych)
Transport 1/2 kontenera CHN->PL = 15.000$
Transport 1/4 kontenera CHN->PL = 10.000$ itd aż do najmniejszej objętości bodajże 1m3 w kontenerze...
Oczywiście waga idzie proporcjonalnie z objętością czyli cały = 20t, pół to max 10 ton, ćwierć to max 5 ton itd...
Pakowanie kontenera w CHN - ileśtam na twój koszt
Rozładowanie kontenera w PL - ileśtam też na twój koszt
Wypakowanie kontenera w PL - ileśtam też na twój koszt (jeśli nie cały kontener)
Obsługa celna w PL - ileśtam
Następnie jeśli odbierasz sam to koszt magazynowania = stawka dobowa za daną objętość x ilość dni od zejścia z pokładu
Jeśli zlecasz dowóz to opłata magazynowa za przetrzymanie + załadunek i stawka za dowóz liczona w obie strony po stawkach mocno zachodnich typu 5pln/netto za km z całym kontenerem...
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 mar 2013, 16:17
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M
Czy prawdą jest iż najkorzystniej dla mnie było by poprosić dostawcę o warunki dostawy: DDP (DELIVERED DUTY PAID) wg Incoterms 2000?
jefrey137261
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M
Najkorzystniej owszem ale żaden chińczyk nie zrobi ci DDP (bez spedycji) na coś co jest duże, ciężkie i idzie statkiem
A tym, bardziej słowo "CŁO" to dla nich zaklęcie odpychające 
DDP to owszem chińczyk ci zaoferuje ale za pośrenictwem DHL czy innej firmy zewnętrznej i wtedy koszty idą w tysiące $ tak jak pisałem wcześniej


DDP to owszem chińczyk ci zaoferuje ale za pośrenictwem DHL czy innej firmy zewnętrznej i wtedy koszty idą w tysiące $ tak jak pisałem wcześniej

-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 mar 2013, 16:17
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M
Trochę poszperałem w Internecie i zdobyłem tam jakąś wiedzę, przynajmniej cząstkową... Kolego "Petroholic" chciałbym Cię przeprosić, bo faktycznie miałeś rację i sporo mi pomogłeś:)
Doszedłem do wniosku, że najlepiej by było abym zamówił cały kontener 20'DV
https://kontener.pl/
plus transport drogowy Koszty są dość znośne, o ile mają coś wspólnego z rzeczywistością (screen w poniżej) Zastanawiam się tylko jakie muszę mieć warunki dostawy od sprzedającego, aby to stworzyło bezpieczną całość Proszę o informację jeśli masz jakąś wiedzę w tym zagadnieniu
Pozdrawiam
Przemek
Doszedłem do wniosku, że najlepiej by było abym zamówił cały kontener 20'DV
https://kontener.pl/
plus transport drogowy Koszty są dość znośne, o ile mają coś wspólnego z rzeczywistością (screen w poniżej) Zastanawiam się tylko jakie muszę mieć warunki dostawy od sprzedającego, aby to stworzyło bezpieczną całość Proszę o informację jeśli masz jakąś wiedzę w tym zagadnieniu
Pozdrawiam
Przemek
jefrey137261
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M
Ja tam łatwo się nie obrażam także luzjefrey137261 pisze:Kolego "Petroholic" chciałbym Cię przeprosić, bo faktycznie miałeś rację i sporo mi pomogłeś:)

Co do tematu to najlepiej zrób dwie rzeczy:
- wyślij zapytanie do chińczyka o transport w opcji FOB i jego koszty
- wyślij zapytanie do spedytora na dalszy fracht i jego szacunkowy MAKSYMALNY koszt
Uwagi:
1. Sprawdz dokładnie wymiary tokarek W SKRZYNI - 20CV to 6.1mbx2.4mbx2.6mb Przy dużym szczęsciu wejdą 2 sztuki do środka na styk...
2. Spedytora spytaj o koszty MAKSYMALNE jakie mogą wystąpić. Oni często mówią kwotę swoją plus opłaty jakieśtam, których nie pobierają oni tylko dodatkowo armator lub porty... Niech podadzą kwotę za wszystko...
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 728
- Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M
Tak z ciekawości - opłaca się brać takie cuda z Chin? Osobiście bym nie ryzykował swojej kasy na coś takiego. Zakładam, że potrzebujesz to od razu do pracy, a nie żeby to poprawiać.
Czy nie lepiej przerobić jakieś stare Maho chociażby pod CSMIO i strugać? Albo dozbierać do najtańszego Haasa.
Ogólnie za te pieniądze to ciężko coś wybrać. Niby dużo, a się potem okazuje, ze jednak za mało na coś lepszego.
Czy nie lepiej przerobić jakieś stare Maho chociażby pod CSMIO i strugać? Albo dozbierać do najtańszego Haasa.
Ogólnie za te pieniądze to ciężko coś wybrać. Niby dużo, a się potem okazuje, ze jednak za mało na coś lepszego.