Czy zastosować przekładnie zębata miedzy silnikiem a śruba.

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.
Awatar użytkownika

Autor tematu
gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#11

Post napisał: gmaro » 10 lut 2006, 07:22

ciekawe czy istnieje mozliwość dorobienia takiego sprzęgła mam dostęp do dość dużego parku maszynowego:) może ma ktos rysunki takich sprzegieł np: bezluzowego lub w miare dobre rozwiązanie ....



Tagi:


pltmaxnc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1345
Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
Lokalizacja: warszawa

#12

Post napisał: pltmaxnc » 10 lut 2006, 09:18

Spróbuj zrobić sprzęglo helikalne, z walka aluminiowego, jest banalnie proste.
Tylko powinno być zaciskowe a nie dociskowe , chyba wiadomo dlaczego.
Wiecej informacji na http://www.wobit.com.pl/produkty/sprzegla/helikalne.htm
Myślę że na forum byloby wiecej chętnych na takie sprzegielka.
Załączniki
helik.jpg
helik.jpg (14.23 KiB) Przejrzano 2310 razy
helik.jpg
helik.jpg (11.92 KiB) Przejrzano 2283 razy

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#13

Post napisał: ALZ » 10 lut 2006, 12:05

Calkiem przyzwoite sprzegla mozna zrobic z mieszkow termostatow. Trzeba tylko wytoczyc dwie piasty i wlutowac mieszek-tanio i przyzwoicie.

Awatar użytkownika

Piotrjub
Moderator
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1495
Rejestracja: 11 kwie 2005, 13:00
Lokalizacja: Gdansk

#14

Post napisał: Piotrjub » 10 lut 2006, 12:08

Wszystko mozna dorobic nie zawsze sie to tylko oplaca. A rysunek trzeba poszukac na stronie producenta moze jest.


anoda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 468
Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
Lokalizacja: P?ock

#15

Post napisał: anoda » 10 lut 2006, 12:28

Jeżeli zastosyjesz przekładnię zębatą to powstanie problem kasowania luzu międzyzębnego oraz zmienności przełożenia (chyba, że koła będą miały zęby skośne). Lepsze rozwiązanie to przekładnai na paskach zębatych. Przy przesuwach jałowych 100mm/s twoja śruba musi wykonać 25 obr/s , a silnik-50 obr/s (3000obr/min)
Pozdrawiam

Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.

Awatar użytkownika

Autor tematu
gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#16

Post napisał: gmaro » 10 lut 2006, 17:19

oczywiscie w gre wchodza tylko paski zębate bo kasowanie luzu na zebatkach jest dosc trudne tym bardziej ze ruch odbywa sie w obie strony...


czort
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 346
Rejestracja: 06 lut 2006, 12:08
Lokalizacja: kraków

#17

Post napisał: czort » 09 kwie 2006, 21:17

Generalnie kasowanie luzu w przekładni zębatej nie jest specjalnie trudną sprawą wystarczy tylko zastosować odpowiednie koła zębate (stożkowe ) . Ale prościej jest zastosować pasek zębaty . Czy twoja maszyna będzie jak to ktoś nazwał „szybka „ (miał zapewne na myśli „wydajna „ ) nie zależy tylko od tego jaką zadasz prędkości posuwu ale także od jej możliwości składa sie na to wiele czynników począwszy od największej wielkości freza (bądź głowicy ) przez materiał frezowany i sztywność maszyny na mocy silnika napędu wżeciona skonczywszy. To wszystko pasowało by obliczyć i będziesz wtedy wiedział jakie dobrać przełożenia.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”