Czy są oprócz węglikowych, 1mm wiertła do metalu z grubym uchwytem?

Dyskusje na temat stosowania i doboru narzędzi, głównie skrawających

Autor tematu
letsgamble
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 13 cze 2018, 20:40

Czy są oprócz węglikowych, 1mm wiertła do metalu z grubym uchwytem?

#1

Post napisał: letsgamble » 13 cze 2018, 20:47

Cześć wszystkim,

Mam maszynę do wiercenia kulek, która nie do końca jest precyzyjna, więc wiertła z węglika potrafią pękać. Kiedy założę np. Alpen HSS Cobalt, to wiertła nie łamią się, ale się mijają, ponieważ wchodzą w kulkę z dwóch stron. Myślę, że mijanie się może zredukować gdyby wiertła miały gruby uchwyt. Stąd pytanie -czy wiecie gdzie mogę dostać wiertła do metalu, o średnicy 1mm, z grubym uchwytem, które nie są wiertłami z węglika? :wink:

Pozdrawiam



Awatar użytkownika

ser1ous
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 55
Rejestracja: 01 mar 2017, 20:03
Lokalizacja: Karnak

Re: Czy są oprócz węglikowych, 1mm wiertła do metalu z grubym uchwytem?

#2

Post napisał: ser1ous » 13 cze 2018, 21:12

Mijają się, bo pewnie wiercisz bez nawiercania?

Pozdrawiam.


Autor tematu
letsgamble
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 13 cze 2018, 20:40

Re: Czy są oprócz węglikowych, 1mm wiertła do metalu z grubym uchwytem?

#3

Post napisał: letsgamble » 13 cze 2018, 21:17

Obrazek
Taka niestety specyfika maszyny, naprzemiennie wiertła przewiercają kulkę z bursztynu do połowy z każdej strony.

Po wielu modyfikacjach i próbach, wyszło, że najłatwiej będzie dopasować wiertła.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5984
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Czy są oprócz węglikowych, 1mm wiertła do metalu z grubym uchwytem?

#4

Post napisał: WZÓR » 13 cze 2018, 21:24

letsgamble pisze:
13 cze 2018, 21:17
.... Po wielu modyfikacjach i próbach, wyszło, że najłatwiej będzie dopasować wiertła.
Spróbuj wierteł PROXXON ze stali wolframowo-wanadowej.

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll


Autor tematu
letsgamble
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 13 cze 2018, 20:40

Re: Czy są oprócz węglikowych, 1mm wiertła do metalu z grubym uchwytem?

#5

Post napisał: letsgamble » 13 cze 2018, 21:34

Dziękuję -już zamawiam.


Steryd
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 918
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Czy są oprócz węglikowych, 1mm wiertła do metalu z grubym uchwytem?

#6

Post napisał: Steryd » 13 cze 2018, 22:19

może próbuj wiercić frezem. Teoretycznie powinien mniej uciekać.. Jedynki bez problemu kupisz i z węglika i ze stali, z chwytem 4 lub 6, w takich samych pieniądzach jak wiertła.
Można?
Morzna!!!


dasza77
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 830
Rejestracja: 14 maja 2006, 16:34
Lokalizacja: Ełk

Re: Czy są oprócz węglikowych, 1mm wiertła do metalu z grubym uchwytem?

#7

Post napisał: dasza77 » 17 cze 2018, 10:16

Uchwyty wiertarskie w których zamocowane są wiertła, nie są zbyt precyzyjne i być może dlatego pękają wiertła. Myślę , że lepszy efekt byłby gdyby wiertła osadzone były w dedykowanych tulejkach i uchwytach ER16 lub ER20.

Awatar użytkownika

Yarec
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1457
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy są oprócz węglikowych, 1mm wiertła do metalu z grubym uchwytem?

#8

Post napisał: Yarec » 17 cze 2018, 10:47

Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Narzędzia - frezy, noże, gwintowniki etc ”