Czy jest możliwe toczenie z węgla?

Dyskusje dotyczące obróbki kamienia, szkła, itp.

Autor tematu
tliisek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 31 gru 2009, 09:41
Lokalizacja: warszawa

Czy jest możliwe toczenie z węgla?

#1

Post napisał: tliisek » 10 lis 2010, 16:45

Witajcie.
Czy jest możliwe wytoczenie z węgla kamiennego walca o średnicy 2cm i wysokości 10cm? A może inna metoda niż toczenie? Węgiel jest kruchy i łamliwy. Jest niby odmiana węgla który może służyć jako materiał do rzeźbienia: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kennel ale nie bardzo wiem, gdzie można coś takiego dostać.
A może ktoś z okolic Warszawy podjąłby się próby wytoczenia takiego walca?
Kontakt do mnie w razie czego: tliisek@wp.pl
Pozdrawiam, Tomasz Lis



Tagi:


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6638
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#2

Post napisał: pukury » 10 lis 2010, 16:49

witam.
może by to szlifować ?
nawet na tokarce - tylko kto będzie chętny do aż takiego " zasyfienia " wszystkiego dokoła ?
pozdrawiam .
rebeliant

Awatar użytkownika

maz
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 892
Rejestracja: 20 cze 2007, 22:55
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

#3

Post napisał: maz » 10 lis 2010, 17:19

Może użyc grafitu?. Grafit sie latwo obrabia, a efekt podobny.
Kazde parametry sa idealne, czasami tylko narzedzia sa malo wytrzymale :-)
Kazdy wymiar da sie osiagnac, czasami wystaczy docisnac mocniej urzadzenie pomiarowe ;-)


Autor tematu
tliisek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 31 gru 2009, 09:41
Lokalizacja: warszawa

#4

Post napisał: tliisek » 10 lis 2010, 19:21

maz pisze:Może użyc grafitu?. Grafit sie latwo obrabia, a efekt podobny.
Hmmm... W sumie to może jest dobry pomysł. A wie ktoś może gdzie w okolicach Warszawy dostanę grafit w odpowiednich kawałkach?

Awatar użytkownika

maz
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 892
Rejestracja: 20 cze 2007, 22:55
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

#5

Post napisał: maz » 10 lis 2010, 21:00

Oberon.pl
Kazde parametry sa idealne, czasami tylko narzedzia sa malo wytrzymale :-)
Kazdy wymiar da sie osiagnac, czasami wystaczy docisnac mocniej urzadzenie pomiarowe ;-)

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 8885
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#6

Post napisał: RomanJ4 » 10 lis 2010, 21:17

Widziałem niewielkie rzeźby wykonane z węgla. Myślę, że taki walec można wykonać wiertłem koronowym z posypka diamentową
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... lla-search
wiercąc na mokro w bryle. Potem szlifować.
http://allegro.pl/wiertlo-koronowe-diam ... 66160.html
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

podrzeźbi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 504
Rejestracja: 17 sty 2009, 00:46
Lokalizacja: Mielec

#7

Post napisał: podrzeźbi » 10 lis 2010, 22:14

Albo spróbować węgla do szczotek elektrycznych. Na pewno nie jest tak kruchy jak węgiel kamienny. To już jest bardziej grafit.


Yogi 75
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 9
Rejestracja: 12 mar 2012, 21:06
Lokalizacja: Częstochowa

#8

Post napisał: Yogi 75 » 21 mar 2012, 23:13

Czy musi to być węgiel kamienny? Być może wystarczy gagat. Można go obrabiać narzędziami ręcznymi ślusarskimi, tnie się dobrze brzeszczotem do metalu, piłuje pilnikami, a rzeźbi scyzorykiem. Poza tym jest ładniejszy od węgla.


akol
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 66
Rejestracja: 15 sie 2012, 22:28
Lokalizacja: Śląsk

#9

Post napisał: akol » 25 lis 2012, 16:11

grafif można frezować i szlifować i są w polsce firmy frezujące w dużych ilościach ten materiał .

Wszystkie elektody do pieców ele. są z mieszanki grafitu,węgla itd. - są frezowane ale syf jest straszny .

używają węglikowych płytek bez powłoki i bardzo duzych posuwów .
akol


arasz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 258
Rejestracja: 30 maja 2009, 22:26
Lokalizacja: Warszawa

#10

Post napisał: arasz » 31 sie 2013, 22:03

Osobiście węgiel kamienny obrabiam na " wodzie"( waterjet), bardzo ładnie wychodzi, tylko trzeba podłożyć przekładkę miedzy rusztem, a obrabianym węglem.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka kamienia”