Creality Ender 3 v2 problem z pierwszą warstwą

Filamenty nie przykleja się do stołu - pętli się wokół głowicy

Dyskusje dotyczące druku i drukarek 3D

Adam Domański
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 711
Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Creality Ender 3 v2 problem z pierwszą warstwą

#11

Post napisał: Adam Domański » 30 sty 2024, 19:46

Pisząc powierzchnia miałem na myśli strukturę ,material i możesz spróbować na taśmie malarskiej




Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4098
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Creality Ender 3 v2 problem z pierwszą warstwą

#12

Post napisał: Steryd » 30 sty 2024, 20:11

Jaką masz odległość od dyszy do stołu ustawioną przy zerowaniu? Na oko z 5 mm. To jakieś 50 razy za dużo. Jak ma Ci się coś przykleić do stołu jeśli go nie dotyka.
Można?
Morzna!!!


Autor tematu
Rafa86
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2024, 08:52

Re: Creality Ender 3 v2 problem z pierwszą warstwą

#13

Post napisał: Rafa86 » 31 sty 2024, 08:08

Drukuje na standardowym stole fabrycznym ze szkła. Folie malarską jeszcze nie testowałem(ale sprawdzę). Odległość od stołu testowałem przeróżne na filmiku widać nawet jak głowica ociera o szkło filament nie klei(jak nagrywałem filmik nie wyrównałem stołu). Aktualnie zamówiłem nowe dysze i sprężyny do stołu będę czyścił jeszcze dokładnie całą głowice z resztek filamentu - jak przujdą dysze dam znać czy coś pomogło.


Adam Domański
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 711
Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Creality Ender 3 v2 problem z pierwszą warstwą

#14

Post napisał: Adam Domański » 31 sty 2024, 11:23

Taśma ta niebieska, na szkle próbowałem ale na czystym ciężko, lepiej czymś posmarować


Autor tematu
Rafa86
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2024, 08:52

Re: Creality Ender 3 v2 problem z pierwszą warstwą

#15

Post napisał: Rafa86 » 01 lut 2024, 20:45

Problem rozwiązany. Poniżej lista kroków które wykonałem w kolejności od najważniejszego.
1. Wymiana stołu na szkło i odpowienie wypoziomowanie stołu przy pomocy kartki(wymieniłem oryginalny stół na szkło SZYBA 2mm 235x235mm i przy pomocy stndardowej kartki z drukarki wypoziomowałem stół). Być może stary stół był już nieco spracowany (drukarkę kupiłem używaną).
2. Ustawienie Material->Brim w Cura(zapobiega odrywaniu się od stołu elementów które nie są mocno związane ze stołem.)
3. Zwiększenie temperatury dla PLA stół 55 i PLA 210(poprzednio miałem 50 i 200, przy mniejszych temperaturach druk odrywał sie działo się gdzieś w trzeciej warstwie, ale to BRIM też tu pomógł)
4. Czyszczenie głowicy (po rozręceniu wszystkiego zobaczyłem że w głowicy i wężyku który podaje filament jest dużo materiału który zalegał tam od dawna - drukerkę zakupiłem używawną i tego nie wiedziałem wześniej)
5. Zmina tępa wydruku z 50 na 40 mm/s, również nieco ustabiliwowała pracę drukarki. (brim drukuje na 20)

Narazie jeden wydruk się udał wiec to tak na świeżo piszę. Dziękuję forumowiczom za zaangażowanie. będę śledził forum i może uda misię jeszcze coś pożytecznego dla naszej społeczności napisać:)
pozdrawiam i dziękuję zaangażownym.


Adam Domański
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 711
Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Creality Ender 3 v2 problem z pierwszą warstwą

#16

Post napisał: Adam Domański » 02 lut 2024, 07:15

Jak chcesz podziękować to pod każdym postem jest odpowiedni przycisk " pomógł"😚


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1884
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Creality Ender 3 v2 problem z pierwszą warstwą

#17

Post napisał: szopenn » 02 lut 2024, 07:46

w slicerze ustaw sobie większy layer width na pierwszą warstwę , albo daj flow na pierwszą warstwę do góy ze 30% i zobacz. Wydaje mi się że dysza za daleko od stołu. Jeśli to jest PLATE A creality (gładka), to użyj tego kleju w sztyfcie co creality dało. Ta płyta nie za bardzo trzyma bez kleju. Temperatura stołu dla pla - 60st. Zrób PID stłu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Drukarki 3D, RepRap”