Co to za tokareczka ?
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 79
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 19:25
- Lokalizacja: PL
Co to za tokareczka ?
Witam. Zakupiłem po bardzo atrakcyjnej cenie taką oto tokareczkę. Czy posiada ktoś do niej dtr w ojczystym języku albo inne informacje ? Pozdrawiam
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 11575
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Znając Rosjan na pewno solidne wykonanie, nie żałowali materiałów. Wydaje mi się, że to
ТН 1 (lub TH 2) 'Настольный токарный станок"
http://www.1stanok.ru/pages/stanok11-04.html
http://www.strline.ru/cgi-bin/stroline/ ... age=**2001
A tu masz DTR-kę z wariacjami oprzyrządowania (zawsze podziwiałem ich za doskonałe rysunki i opisy w "pasportach" )
http://rem-5.ru/tn-1
ТН 1 (lub TH 2) 'Настольный токарный станок"
http://www.1stanok.ru/pages/stanok11-04.html
http://www.strline.ru/cgi-bin/stroline/ ... age=**2001
A tu masz DTR-kę z wariacjami oprzyrządowania (zawsze podziwiałem ich za doskonałe rysunki i opisy w "pasportach" )
http://rem-5.ru/tn-1
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 79
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 19:25
- Lokalizacja: PL
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1031
- Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
- Lokalizacja: ~ Kraków
Przekładnia jest opisana na tabliczce po pokrywą gitary. Dla niektórych ustawień prędkości trzeba 3 paski zakładać, bardzo uciążliwe jest zmienianie prędkości w związku z tym, bo żeby zmieniać paski to trzeba czasem zdjąć wszystkie.. To pośrednie koło na dole ma regulację położenia, silnik też. Koła pasowe na silniku są tak naprawdę dwa i mogą być sprzężone razem, lub to małe zewnętrzne (stalowe)jak się go obróci i załozy odwrotnie może obracać się niezależnie od dużego...reszta to już bez oglądania tego scematu na tabliczce, jak się pogłówkuje to samo wyjdzie:)
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 79
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 19:25
- Lokalizacja: PL
Witam. No to już mam jakiś tam trop nie spodziewałem się, że mogą być potrzebne 3 paski. Główkuję już od paru dni jak ją uruchomić na najniższych obrotach wrzeciona i aby przy tym pasek klinowy nie kolidował z kołami zmianowymi. Jak możesz poratuj jakimś zdjęciem, jak to wygląda u Ciebie. Może po prostu nie mam jakiegoś elementu / rolki Pozdrawiam
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 79
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 19:25
- Lokalizacja: PL
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1031
- Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
- Lokalizacja: ~ Kraków
tak to wygląda:
Brakuje Ci Kolego podkładki która dociska to mniejszą szajbkę stalową. Ważna rzecz: koła pasowe na osi silnika są dwa: aluminiowe i stalowe małe. To stalowe w zależności od tegom jak się założy może obracać się sprzężone z aluminiowym i niezależnie od niego. U mnie akurat teraz jest rozprzężone. Widać takie występu na nim, które wchodzą w to aluminowe jak się je odwrotnie założy. Wtedy przekładnia robi się jednostopniowa i stosuje się jeden pasek od osi silnika do osi wrzeciona. To dla wiekszych prędkości. Narysowane jest na schemacie na tabliczce.
Brakuje Ci Kolego podkładki która dociska to mniejszą szajbkę stalową. Ważna rzecz: koła pasowe na osi silnika są dwa: aluminiowe i stalowe małe. To stalowe w zależności od tegom jak się założy może obracać się sprzężone z aluminiowym i niezależnie od niego. U mnie akurat teraz jest rozprzężone. Widać takie występu na nim, które wchodzą w to aluminowe jak się je odwrotnie założy. Wtedy przekładnia robi się jednostopniowa i stosuje się jeden pasek od osi silnika do osi wrzeciona. To dla wiekszych prędkości. Narysowane jest na schemacie na tabliczce.
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 79
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 19:25
- Lokalizacja: PL