Cnc do plexi/alluminium/form

Pytanie cenowo techniczne

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Pilif
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 8

Cnc do plexi/alluminium/form

Post napisał: Pilif » 27 lut 2018, 10:37

Witam, jestem laikiem pod względem pracy maszyn cnc także proszę o wyrozumiałość.
Szukam maszyny cnc do wykonywania pierwowzorów medali, orderów, przypinek metalowych :

Pierwowzory - czyli obiekty wykonane w skali 1:1 - trójwymiarowe. Z plexi albo alluminium. Czyli widzę to tak, że puszczam program - robię awers medalu, po skończeniu programu odwracam bryłę plexi, centruję i puszczam rewers. Ważna jest dla mnie powierzchnia po pracy frezów - by możliwie była jak najgładsza i pozbawiona skoków i widocznych przejść frezu. Wiem, że osoba, która dla firmy robi takie pierwowzory w plexi właśnie - czasami frezuje taki medal (7cm) nawet kilka godzin. Czy jest możliwość przyspieszenia takiego procesu? Czy jednak tempo przyspieszenia pracy frezu będzie się wiązać z utratą jakości ?
Dobrze by frezarka była w stanie wykonać również formy odlewnicze metalowe - czy frezowanie w stali - którą później się hartuje.
Pole robocze takiej maszyny to na moje oko niewprawne raczej 50x50cm oś z - chyba ze 30 cm. To już spore wymiary jak na nasze wymagania.
Czy moglibyście polecić jakieś firmy w Polsce które wykonują taki sprzęt? Liczy się dla nas przede wszystkim jakość gotowego produktu po frezowaniu. Na drugim miejscu tempo pracy. Na targach w Warszawie właściwie udało mi się porozmawiać tylko z producentem Infotec, który to zaoferował maszynę za 70 tyś. Nie wiem niestety jaka to klasa frezarek. Czy to mercedes wśród cnc czy ma ciekawszą konkurencję.
Mógłby ktoś wtrącić swoje 3 grosze do moich rozważań ?

FTW
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2

Re: Cnc do plexi/alluminium/form

Post napisał: FTW » 27 lut 2018, 10:49