Ciecie sklejki/mdf pod tapicerke

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
zielena
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 19 cze 2017, 20:56
Lokalizacja: Hamburg

Ciecie sklejki/mdf pod tapicerke

#1

Post napisał: zielena » 19 cze 2017, 21:37

Witam serdecznie,

poszukuje pomocy/rady fachowych i kreatywnych glow.

Realizuje projekt duzej sciany tapicerskiej, ktorej podstawa/szkieletem jest "siatka" trojkatow rownobocznych, przylegajacych do siebie naprzemiennie podstawa-wierzcholek (w sumie 150 sztuk i 20 polowek, o dlugosci boku 24cm).
Zamyslam uzyc do tego sklejki, 8mm.
I tu pytanie: jaki sposob ciecia bedzie do tego najlepszy, by uzyskac identyczne trojkaty? Laser, CNC frez, czy formatowka? Do kogo musialabym sie udac, by to zrealizowac? Potrzebna bedzie grafika wektorowa?
Moze jest ktos na forum, kto podjal by sie takiego zadania albo moze kogos polecic? Cena oczywscie tez nie bez znaczenia.
Załączniki
trojka.kl.jpg
trojka.kl.jpg (38.31 KiB) Przejrzano 1931 razy



Tagi:


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1241
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: tymczasowo ...Kraków

Re: Ciecie sklejki/mdf pod tapicerke

#2

Post napisał: lajosz » 19 cze 2017, 21:49

Witamy nowgo kolegę/koleżankę na forum.

zielena pisze:I tu pytanie: jaki sposob ciecia bedzie do tego najlepszy, by uzyskac identyczne trojkaty? Laser, CNC frez, czy formatowka?
Moim zdaniem, najlepsze do tego zadania będzie wycinanie na CNC frezem.
Laser też może być, ale wydaje mi się że laserem będzie wolniej, a poza tym NA PEWNO pozostaną przypalone boki.

Do akurat tego zadania, można również zaprząc piłę CNC, a to dlatego, że są same proste do cięcia (brak łuków).
Będzie zdecydowanie najszybciej, ale ..... trzeba dobrze przygotować trajektorie cięcia.
zielena pisze:Potrzebna bedzie grafika wektorowa?
Grafika wektorowa na pewno nie zaszkodzi, ale ... to jest tak proste, że lepiej niech to sobie sam narysuje ktoś kto podejmie się tego zadania, bo od razu podczas rysowania może (jeśli chce) uwzględnić technologię obróbki, czyli wszelkie odstępy, odsunięcia, offsety, wjazdy, wyjazdy itd. itp.


DominikPierog
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1845
Rejestracja: 01 kwie 2009, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

#3

Post napisał: DominikPierog » 19 cze 2017, 22:09

Można nawet ręcznie.
Obrazek


Autor tematu
zielena
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 19 cze 2017, 20:56
Lokalizacja: Hamburg

#4

Post napisał: zielena » 20 cze 2017, 19:46

Wielkie dzieki, @Lajosz, za tresciwa odpowiedz!

Teraz czekam, moze znajdzie sie ktos, kto podejmie zadanie ;-)
Dodam, ze bylabym zainteresowana wspolpraca, tak przyszlosciowo (i nie chodzi jedynie o trojkaty).


@DominikPierog, ja wlasnie potrzebuje tego, co w obrazku jest wyciete ;-)
inspirujaca praca, twoja? choc trudno uwierzyc, ze to rekodzielo, a nie maszyna.


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2617
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#5

Post napisał: dance1 » 20 cze 2017, 20:41

wiele paneli tego typy wycinałem na w-jet, różne ścianki, osłony na grzejniki, przedziały itd woda żadnego spustoszenia nie zrobiła, kiedyś dla własnych potrzeb wycinałem wyrzynarką włosową, dorobiłem osprzęt do cięcia prosto liniowego i efekty na +.
Frezowania nie brałbym pod uwagę.
I don't like principles, I prefer prejudices


DominikPierog
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1845
Rejestracja: 01 kwie 2009, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

#6

Post napisał: DominikPierog » 20 cze 2017, 22:00


Awatar użytkownika

Yarec
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1261
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post napisał: Yarec » 22 cze 2017, 20:41

Najłatwiej i szybciej: pociąć płytę w pasy (tak aby wyszedł wzór kratownicy Warrena) i ciąć na "ukosowej" - najpierw "romby" a te przez pół na trójkąty.

Obrazek
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka drewna”