Cięcie płyt drewnianych na stole podciśnieniowym

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4226
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

Cięcie płyt drewnianych na stole podciśnieniowym

#1

Post napisał: 251mz » 11 cze 2010, 08:02

Witam

Interesuje mnie sposób cięcia płyt drewnianych na stołach podciśnieniowych...
Jak to jest wykonywane aby nie niszczyć stołu podciśnieniowego?
Gdzieś czytałem ,że są specjalne maty lecz nie mogę tego znaleźć oraz jakie są ceny takich mat?
I czy prócz takich mat stosuje się inne sposoby aby nie pokaleczyć stołu podciśnieniowego?

pozdrawiam



Tagi:


kamil1986
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 316
Rejestracja: 10 cze 2007, 15:09
Lokalizacja: Ostrów

#2

Post napisał: kamil1986 » 11 cze 2010, 11:10

zamiast specjalnej maty możesz zastosować cienką płytę mdf np 4mm


pltmaxnc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1337
Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
Lokalizacja: warszawa

#3

Post napisał: pltmaxnc » 11 cze 2010, 14:11

Kolega AndrzejJS opisał to bardzo dokładnie w jednym ze swoich postów.
https://www.cnc.info.pl/topics59/mocowa ... t11623.htm


vv3k70r
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 412
Rejestracja: 01 lip 2007, 17:52
Lokalizacja: trelleborg

#4

Post napisał: vv3k70r » 11 cze 2010, 20:18

Na sfrezowanym MDFie sie tnie.

A stolu nie pokaleczysz nie przecinajac "do zera".

A drewnu dziesiata czesc milimetra roznicy nie robi.
bumeluję


Autor tematu
251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4226
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#5

Post napisał: 251mz » 11 cze 2010, 21:53

kamil1986 pisze:zamiast specjalnej maty możesz zastosować cienką płytę mdf np 4mm
odpada gdyż trzeba ją ponawiercać a to kłopotliwe jest..
A stolu nie pokaleczysz nie przecinajac "do zera".

A drewnu dziesiata czesc milimetra roznicy nie robi.
nigdy nie potniesz na 0 tym bardziej jeśli nie chcesz dalej obrabiać krawędzi...

a dziesiąte mm po jakimś czasie dadzą sie we znaki i cały stół bedzie trzeba wymienić...

[ Dodano: 2010-06-11, 22:02 ]
dlatego się pytam od razu o specjalną matę która jest do tego stosowana i może być wymienna...


kamil1986
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 316
Rejestracja: 10 cze 2007, 15:09
Lokalizacja: Ostrów

#6

Post napisał: kamil1986 » 12 cze 2010, 09:55

nie trzeba nic nawiercać przez cienki mdf powietrze przechodzi bez problemu ja tak tnę cały
czas jak się porobią rowki w płycie planuje wszystko i jadę dalej


vv3k70r
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 412
Rejestracja: 01 lip 2007, 17:52
Lokalizacja: trelleborg

#7

Post napisał: vv3k70r » 12 cze 2010, 11:22

"a dziesiąte mm po jakimś czasie dadzą sie we znaki i cały stół bedzie trzeba wymienić... "

Na dwudziestoletniletnim Geissie sladu nie ma na stole po jezdzeniu plastiku na 0.1.

Slady owszem sa... jak ktos jechal na minus... zdarza sie.

Ale to tyko narzedzie. Sam stol jest robiony maszyna na ktorej jest zamontowany, wiec to naprawde nie gryzie. Czasem sie go wyrzuca, to material eksploatacyjny.

A na maszynie krawedzi przyleglych do stolu roboczego i tak nie mozna obrobic bez podniesienia detalu, wiec albo rybki... albo akwarium.

---------------------------------------------

Jesli nie potrzeba jakiegos super zasysu too robie jak Kamil. Sfrezowany MDF ze sklepu budowlanego i do przodu.

A jak na stole to ostry noz i dziesiata czesc milimetra przeciac jeszcze daje rade.
bumeluję

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka drewna”