Ciecie blachy 80mm "tarka" na krawędzi

Dyskusje na temat przecinarek plazmowych i gazowych sterowanych numerycznie.

Autor tematu
dzika tola
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 10 lip 2019, 08:36

Ciecie blachy 80mm "tarka" na krawędzi

#1

Post napisał: dzika tola » 10 lip 2019, 09:05

Witam wszystkich.
Nie będę się rozpisywał. Załączam zdjęcia i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Powiem tylko, że chodzi o blachę 80mm i 100mm gatunek S355
Nastawy: Obrazek
Efekt cięcia: Obrazek




Autor tematu
dzika tola
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 10 lip 2019, 08:36

Re: Ciecie blachy 80mm "tarka" na krawędzi

#2

Post napisał: dzika tola » 10 lip 2019, 12:12

Zapomniałem dodać, ze maszyna to Szafir 2 firmy Eckert


MateuszMM
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 88
Rejestracja: 04 cze 2018, 11:53

Re: Ciecie blachy 80mm "tarka" na krawędzi

#3

Post napisał: MateuszMM » 10 lip 2019, 12:26

Nie jestem specem od wycinania, ale jak otrzymuje zamówione cięte przygotówki takich grubości to ewidentnie na nich widać, że są robione "na dwa razy", tj. do połowy grubości z jednej strony, obrót płyty i docinanie z drugiej.


mihaz
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 24
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:47
Lokalizacja: LLB/LPU

Re: Ciecie blachy 80mm "tarka" na krawędzi

#4

Post napisał: mihaz » 10 lip 2019, 21:25

MateuszMM pisze:
10 lip 2019, 12:26
są robione "na dwa razy", tj. do połowy grubości z jednej strony, obrót płyty i docinanie z drugiej.
Nie ma możliwości cięcia grubości blachy na dwa razy palnikiem gazowym. Coś Ci się kolego pomyliło.

A jeśli chodzi o nierówności to u mnie się tak dzieje kiedy mam zbyt mało naddatku do upalenia (np. 1-2mm). Jeśli odstęp krawędzi blachy do palonej krawędzi jest większy (min. 5mm) to jest ok. Wtedy strumień gazu tnącego jest powiedzmy stabilny i liniowy.


dudziak4
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 326
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:30
Lokalizacja: Bielawa

Re: Ciecie blachy 80mm "tarka" na krawędzi

#5

Post napisał: dudziak4 » 11 lip 2019, 02:36

Nie ma możliwości cięcia grubości blachy na dwa razy palnikiem gazowym. Coś Ci się kolego pomyliło.
Tyczy się to nie tylko palnika gazowego ale również plazmy i lasera.


Autor tematu
dzika tola
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 10 lip 2019, 08:36

Re: Ciecie blachy 80mm "tarka" na krawędzi

#6

Post napisał: dzika tola » 11 lip 2019, 08:28

mihaz pisze:
10 lip 2019, 21:25
MateuszMM pisze:
10 lip 2019, 12:26
są robione "na dwa razy", tj. do połowy grubości z jednej strony, obrót płyty i docinanie z drugiej.
Nie ma możliwości cięcia grubości blachy na dwa razy palnikiem gazowym. Coś Ci się kolego pomyliło.

A jeśli chodzi o nierówności to u mnie się tak dzieje kiedy mam zbyt mało naddatku do upalenia (np. 1-2mm). Jeśli odstęp krawędzi blachy do palonej krawędzi jest większy (min. 5mm) to jest ok. Wtedy strumień gazu tnącego jest powiedzmy stabilny i liniowy.
Dzięki kolego, ale to nie to. Detal był cięty w głębi arkusza i było sporo naddatku. Mam wrażenie, że jest to bardziej związane ze zmianą kierunku cięcia, bo inne krawędzie są OK. Nie mam tylko pojęcia dlaczego zmiana kierunku miałaby mieć wpływ na jakość cięcia.


mihaz
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 24
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:47
Lokalizacja: LLB/LPU

Re: Ciecie blachy 80mm "tarka" na krawędzi

#7

Post napisał: mihaz » 11 lip 2019, 09:30

dzika tola pisze:
11 lip 2019, 08:28
Nie mam tylko pojęcia dlaczego zmiana kierunku miałaby mieć wpływ na jakość cięcia.
Miała by wpływ chyba tylko wtedy gdyby dysza tnąca była uszkodzona. Może ma jakiś odprysk lub jest uderzona. Trzeba by się jej przyjrzeć albo od razu wymienić.

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3534
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

Re: Ciecie blachy 80mm "tarka" na krawędzi

#8

Post napisał: cnccad » 16 lip 2019, 17:32

dzika tola pisze:
10 lip 2019, 09:05
Witam wszystkich.
Nie będę się rozpisywał. Załączam zdjęcia i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Powiem tylko, że chodzi o blachę 80mm i 100mm gatunek S355
Nastawy: Obrazek
Efekt cięcia: Obrazek
przyczyny to:
1. za duży posuw,
2. za niskie lub krótkie ciśnienie tlenu tnącego,
3. za niska temperatura blachy spowodowana mała temperatura jądra płomienia,
4. ( skrajność) mikro rozwarstwienia blachy,
5. niewłaściwy przepływ tlenu tnącego w dyszy i na w rezultacie niewłaściwy wypływ,
6. Zbyt duży odbiór ciepła przez blachę.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przecinarka Plazmowa CNC, Gazowa”