Cięcie arkuszy HPL

Jaka metoda jest najlepsz

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
al_1981
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 21 sie 2018, 16:57

Cięcie arkuszy HPL

#1

Post napisał: al_1981 » 21 sie 2018, 17:20

Witam, mam problem z cięciem samego arkusza HPL jaką metodę polecacie żeby wyciąć z arkusza HPL odpowiedni wymierzony kawałek, który następnie zostanie przyklejony na płytę, czy można coś takiego zrobić za pomocą cnc (jakie frezy zastosować?) czy też lepiej za pomocą piły?



Zgłoszenia konkursowe


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1327
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Cięcie arkuszy HPL

#2

Post napisał: RobWan » 26 sie 2018, 13:37

HPL jakiej grubości? <1 mm? Jest niewygodny bo duży i cienki. I tak tniesz z nadmiarem bo przeważnie klei się go do czegoś grubszego i następnie obrabia całość. Dlatego ja nacinam nożykiem do tapet lub piłka do forniru i odłamuję. Można piłą ale jak pisałem wcześniej niewygodnie. Może pilarką po szynie.
Jak >3 mm to piła, frezowanie itp.

Robert

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2043
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cięcie arkuszy HPL

#3

Post napisał: Yarec » 26 sie 2018, 15:43

Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design


Autor tematu
al_1981
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 21 sie 2018, 16:57

Re: Cięcie arkuszy HPL

#4

Post napisał: al_1981 » 27 sie 2018, 10:41

Dzięki za podpowiedzi, niestety do cięcia będzie ten cienki arkusz 1mm myślałem żeby go podkleić czymś tymczasowo i uciąć cnc ale nie wiem czy to się sprawdzi bo będę potrzebował HPL do elementów łukowych


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1327
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Cięcie arkuszy HPL

#5

Post napisał: RobWan » 27 sie 2018, 11:04

Podkleić... kiepski pomysł. Będzie ryzyko, że pęknie przy odklejaniu.
Jak masz duże ilości takich samych elementów, to można się pokusić o zrobienie dedykowanego mocowania próżniowego (jeżeli masz takowe).
Albo stół ze styropianu i ręczną frezarka po kresce frezem 3-4 mm.
Jeżeli to kilka formatek to nożykiem do tapet. Robisz delikatnie pierwszą rysę. Następnie poprawiasz wielokrotnie. Ostrze już ma prowadzenie.
Robię to prawie na co dzień. :-)

Robert


bh91
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 827
Rejestracja: 29 sty 2008, 21:00
Lokalizacja: Radom

Re: Cięcie arkuszy HPL

#6

Post napisał: bh91 » 27 sie 2018, 12:59

Panowie, a nie lepiej taki skrobek Olfy do plexi i twardych materiałów? Ja kiedyś też używałem normalnego nożyka, ale to jest o wiele lepsze. Jak się uprzesz to cały przetniesz tak.

Jest robota - jest pinonc :wink:


Autor tematu
al_1981
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 21 sie 2018, 16:57

Re: Cięcie arkuszy HPL

#7

Post napisał: al_1981 » 27 sie 2018, 15:19

spróbuję jeszcze frezarką mam stół próżniowy zamówię jakiś frez dedykowany do hpl (jeżeli ktoś jest obeznany w frezach to będę wdzięczny za podpowiedz)


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1327
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Cięcie arkuszy HPL

#8

Post napisał: RobWan » 27 sie 2018, 15:47

Ale co konkretnie tniesz? Gotowy element, czy z naddatkiem a następnie kleisz to do czegoś?
Jak to chcesz przyssać? Nierealne. Musisz mieć wyfrezowane dedykowane mocowania próżniowe.
Masz cały arkusz 3000 x 1300 mm?

A frez najtańszy z marketu za 7 zł. Prosty dwupiórowy.

Robert

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”