Budowa frezarki od podstaw- kilak pytań

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
benio555
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 21 sty 2015, 20:28
Lokalizacja: Wieś :)

Budowa frezarki od podstaw- kilak pytań

#1

Post napisał: benio555 » 21 sty 2015, 20:40

Witam.

Jestem tutaj nowy :) Chciałbym zbudować frezarkę cnc o polu roboczym 200x300 mm (około formatu A4). Główne założenie to metale miękkie(aluminium i inne), płytki pcb i miękkie drewno łatwe do obróbki.

Mam dostęp do ścinek aluminiowych i już wszystko kompletuję.
A więc ramę będzie stanowił płaskownik aluminiowy 2 x 6x90x400 mm oraz 2 x 8x 50x300mm.

Brama sztywna również z płaskownika 8x50x300.

Konstrukcja będzie w 100% skręcana. Na narożniki zamierzam dać kątownik 6x60mm i skręcić na 8 śrub na jeden róg.
Jestem po technikum elektronicznym i temat zmontowania sterownika nie jest dla mnie problemem.

Mam jednak kilka pytań:
Jakie zastosować prowadnice ( jaka średnica) w moim projekcie będą niepodparte?
Jaki sterownik do tego i jakie silniki?

Czy warto kupić jakieś tańsze wrzeciono Dremel czy lepiej się nastawić na wrzeciono kressa ? Jaki sens ma rękaw do wrzeciona, ma luzy? długo wytrzymuje?
Jaką średnicę śrub trapezowych ?

Mam dostęp do tokarki, lutownic do elektroniki itp.

Z góry dziękuję za komentarze, jeśli coś źle napisałem proszę zapytać a na pewno się dogadamy :)



Tagi:


Aldeberan
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2014, 13:13
Lokalizacja: Wa-wa

#2

Post napisał: Aldeberan » 21 sty 2015, 21:58

benio555,

Na początek dwie uwagi, dopóki nie pojawią się rysunki, informacje nt. tego jakich części chcesz użyć(systemy przesuwu, silniki, przeniesienie napedu) nikt raczej nic nie napisze bo nie ma o czym.

A dwa