Bazowanie narzędzia do materiału

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
Marcin_Jaro
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 13 cze 2017, 21:23
Lokalizacja: S-dz

Bazowanie narzędzia do materiału

#1

Post napisał: Marcin_Jaro » 27 cze 2017, 21:57

Cześć Panowie

Zacząłem przygodę z ploterem frezującym i napotkałem na problem z ustawieniem miejsca zerowego. W skrócie:
1 Mam materiał 500/400 który chce żeby zawsze był montowany idealnie na maszynie w osi X/Y (bez wiercenia w nim jakiś otworów itp)
2 na rogu tego materiału (lewy dolny róg) ma być miejsce zerowe maszyny dla frezu 3,175
3 w materiale wycinane są otwory różnych kształtów
4 następnie materiał odwracany jest na drugą stronę i tutaj zaczyna się problem:(

Chce otwory po obróceniu materiału fazować frezem:
http://allegro.pl/frez-vhm-fazujacy-wie ... 51419.html


i moje pytanie jak ustawiać materiał zawsze w tym samym miejscu, idealnie w miejscu zerowym tak aby po obróceniu frez fazujący trafił z dokładnością do 1 a najlepiej 2 miejsca po przecinku w otwór?

Dziękuje Wszystkim za cenne uwagi



Tagi:

Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2545
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#2

Post napisał: zacharius » 28 cze 2017, 06:00

w takim przypadku prościej dopasować kod pod fazowanie bo robisz to raz, niż za każdym razem mordować ustawianie materiału.
wiec jak na mnie to materiał zawsze tak samo a zmiana tylko w kodzie pod fazowanie
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2295
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

#3

Post napisał: Petroholic » 30 cze 2017, 21:10

ale jeśli materiał ma z obu stron obróbkę to bez odwracania nie da rady...

jeśli masz miejsce na stole, a materiał jest idealnym frezowanym prostokątem to zastosuj kołki ustalające stałe dla 2 boków i dociski boczne dla pozostałych 2. Co do dokładności takiego mocowania/obracania to musisz zrobić test niestety... Zależnie jak bardzo się przyłożysz do mocowania...


Natan5064
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 360
Rejestracja: 06 sty 2015, 00:45
Lokalizacja: Konin

#4

Post napisał: Natan5064 » 01 lip 2017, 14:32

Jeśli detal obrobiony po zewnątrz to po odwróceniu nie powinno być problemu, chyba że kąty będą zwichrowane po poprzedniej obróbce (np piła). Tak jak kolega radził, płyta mocująca czy tam jakaś ala ramka, 3 kołeczki, dwa po jednym boku do ustalenia płaszczyzny i jeden z boku żeby ograniczyć przesuniecie. dodajesz takie o ;
Obrazek
I Teoretycznie powinno być dobrze ;)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”