Bąbelki od dołu

Bąbelki od dołu

Dyskusje dotyczące odlewania.

Autor tematu
Rikudo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 17 kwie 2020, 11:38

Bąbelki od dołu

#1

Post napisał: Rikudo » 17 kwie 2020, 11:46

Witam,
czego przyczyną mogą być bąbelki na dole wylanej sztabki?
Zdj dla poglądu




Tagi:

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3450
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

Re: Bąbelki od dołu

#2

Post napisał: pitsa » 17 kwie 2020, 12:11

Śliczne. :-)
Napisz jak zrobić taki efekt.
"wszystko umieć, nic nie robić" - dziadek kamara
ostatni zawód świata - konsument


Autor tematu
Rikudo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 17 kwie 2020, 11:38

Re: Bąbelki od dołu

#3

Post napisał: Rikudo » 17 kwie 2020, 12:36

Chciałbym sie dowiedzieć jak uniknąć takiego efektu

Awatar użytkownika

TOP67
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1147
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Bąbelki od dołu

#4

Post napisał: TOP67 » 17 kwie 2020, 12:39

wilgoć na dnie, która odparowuje?


atlc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1559
Rejestracja: 28 lip 2010, 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bąbelki od dołu

#5

Post napisał: atlc » 17 kwie 2020, 12:40

W czym odlewałeś? W zasadzie może to być dowolny gaz powstający w formie pod wpływem temperatury.


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1287
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

Re: Bąbelki od dołu

#6

Post napisał: rynio_di » 17 kwie 2020, 13:25

Raczej jakiś gaz ,bo mnie wilgoć jak była za słabo wypalona forma i cały materiał wyrzuciło z formy , Tak para mnie potraktowała .

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3450
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

Re: Bąbelki od dołu

#7

Post napisał: pitsa » 17 kwie 2020, 16:43

Zatem to w czym było odlewanie należy wcześniej wygrzać w wysokiej temperaturze. Minimum 300°C.
"wszystko umieć, nic nie robić" - dziadek kamara
ostatni zawód świata - konsument


Autor tematu
Rikudo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 17 kwie 2020, 11:38

Re: Bąbelki od dołu

#8

Post napisał: Rikudo » 18 kwie 2020, 16:34

Zwykły wlewak metalowy wcześnie go wygrzałemmoże za mało albo rzeczywiście miał jakieś zanieczyszczenia na powierzchni

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”