Aspire niesymetryczne frezowanie

obróbka wykańczająca


Autor tematu
jzagaja
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 65
Rejestracja: 18 cze 2009, 23:26
Lokalizacja: Szczecin

Aspire niesymetryczne frezowanie

#1

Post napisał: jzagaja » 19 lip 2021, 23:25

Dany jest front meblowy zaoblony (STL poniżej). Obrabiam frezem 8mm zgrubnie i 3mm wykańczająco wzdłuż osi Y. Prawa strona nie jest obrobiona do końca. Lewa tez ale mniej. Plyta jest równo to kwestia Aspire. Co robię zle?
test_aspire.STL
(3.79 KiB) Pobrany 13 razy
IMG20210719224204.jpg




Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2914
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Aspire niesymetryczne frezowanie

#2

Post napisał: Steryd » 20 lip 2021, 00:42

Skąd wiadomo, że to kwestia programu, a nie sprzętu?
Można?
Morzna!!!


Autor tematu
jzagaja
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 65
Rejestracja: 18 cze 2009, 23:26
Lokalizacja: Szczecin

Re: Aspire niesymetryczne frezowanie

#3

Post napisał: jzagaja » 20 lip 2021, 08:10

Możliwe. Spróbuję tak przygotować w aspire żeby na podglądzie sprawdzić.


Autor tematu
jzagaja
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 65
Rejestracja: 18 cze 2009, 23:26
Lokalizacja: Szczecin

Re: Aspire niesymetryczne frezowanie

#4

Post napisał: jzagaja » 21 lip 2021, 23:28

Podgląd Aspire jest tak niedokładny ze ciężko określić.
Załączniki
Untitled.png


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2914
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Aspire niesymetryczne frezowanie

#5

Post napisał: Steryd » 21 lip 2021, 23:46

A jak wygląda g-kod i gdzie jest baza? Najlepiej zrób bazę w środku i sprawdz, czy współrzędne w g-kodzie będą symetryczne.
Można?
Morzna!!!

Awatar użytkownika

gluk
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 57
Rejestracja: 31 paź 2020, 10:59
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Aspire niesymetryczne frezowanie

#6

Post napisał: gluk » 21 lip 2021, 23:53

model 3d w tym stl nie jest symetryczny: przy lewej krawędzi punkty są gęściej

Obrazek


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1586
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

Re: Aspire niesymetryczne frezowanie

#7

Post napisał: lajosz » 22 lip 2021, 09:59

jzagaja pisze:
19 lip 2021, 23:25
Dany jest front meblowy zaoblony (STL poniżej). Obrabiam frezem 8mm zgrubnie i 3mm wykańczająco wzdłuż osi Y. Prawa strona nie jest obrobiona do końca. Lewa tez ale mniej. Plyta jest równo to kwestia Aspire. Co robię zle?

test_aspire.STL

IMG20210719224204.jpg
Po pierwsze, jakość tego STL-a jest .... FATALNA.
.. o wiele lepiej będzie, jak wymodelujesz to sobie sam bezpośrednio w Aspire i wtedy będzie wyglądać tak jak na załączonym obrazku.

Jeśli pole robocze ma dokładnie taki sam wymiar jak model, to w trajektorii frezowania powinieneś skorzystać z opcji Boundary Vector Offset z wartością nieco większą niż średnica największego narzędzia, czyli jeśli największy frez ma średnicę 8mm, to wartość w polu Boundary Vector Offset powinna wynosić np. 8.5mm
Jeśli tego nie zrobisz, to po prostu Ci nie dofrezuje, bo frez nie wyjdzie poza obszar pola roboczego.

Natomiast jeśli pole robocze jest większe niż średnica największego narzędzia, to bez zaznaczania powyższego, wyfrezuje Ci wszystko, ale .... będzie frezować całe pole robocze, czyli jeśli dookoła modelu masz np. 30mm pustej przestrzeni, to ta pusta przestrzeń również będzie frezowana.
Żeby nie frezować pustego pola, powinieneś zrobić wektor dookoła modelu (jest w Aspire specjalne narzędzie do tego) i zoffsetować go o wartość średnicy największego narzędzia, po czym zaznaczyć ten wektor przed generowaniem obróbki, wtedy obróbka będzie dotyczyła tylko tego obszaru który leży pod wektorem, czyli .... nie będzie niepotrzebnie frezować pustej przestrzeni.

Obrazek


Autor tematu
jzagaja
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 65
Rejestracja: 18 cze 2009, 23:26
Lokalizacja: Szczecin

Re: Aspire niesymetryczne frezowanie

#8

Post napisał: jzagaja » 22 lip 2021, 10:31

Bardzo ładnie zamodelowales w Aspire. Przekrój to superelipsa.

Tak jak piszesz - pole robocze większe od przedmiotu i użyłem wektora + wielkość narzędzia +1 mm.
Zarówno model w Solidworks jak i import wygenerowanego przez niego STL wydaje się być ok.
Clipboard02.jpg


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1586
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

Re: Aspire niesymetryczne frezowanie

#9

Post napisał: lajosz » 22 lip 2021, 11:09

jzagaja pisze:
22 lip 2021, 10:31
Bardzo ładnie zamodelowales w Aspire. Przekrój to superelipsa.

Tak jak piszesz - pole robocze większe od przedmiotu i użyłem wektora + wielkość narzędzia +1 mm.
Zarówno model w Solidworks jak i import wygenerowanego przez niego STL wydaje się być ok.

Clipboard02.jpg
... noooo ..... toooo ... o co chodzi ?


Autor tematu
jzagaja
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 65
Rejestracja: 18 cze 2009, 23:26
Lokalizacja: Szczecin

Re: Aspire niesymetryczne frezowanie

#10

Post napisał: jzagaja » 22 lip 2021, 16:22

Proponuję zwiększyć gęstość STL w eksporcie Solidworks i zobaczyc po w Aspire na podglądzie czy będzie dobrze o ile się da bo pogląd jest schodkowy i nieczytelny. Jak ci się udało zrobić taki dokładny podgląd?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Ogólne dyskusje na temat oprogramowania CAD/CAM”