ArtCam jak przekonwerterować pliki.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 204
- Rejestracja: 08 sie 2006, 09:09
- Lokalizacja: Kraków
ArtCam jak przekonwerterować pliki.
Pytanie jak w temacie, jeżeli możecie pomóc. Jak przekonwerterować grafike, rysunek na G-kody w AtrCamie??? Jeżeli ktoś może pomóc przy programie ArtCam to prosze o kantakt pod nr 501-37-25-08 lub e-Mail [email protected].
Pozdrawiam i dziękuje
Pozdrawiam i dziękuje
Ostatnio zmieniony 01 gru 2006, 13:44 przez Jarosław B, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 204
- Rejestracja: 08 sie 2006, 09:09
- Lokalizacja: Kraków
Witam.Na wstępie muszę poprawić meila gdyż zle napisałem [email protected] .Jeśli chodzi o tą stronkę to ją widziałem i owszem bardzo fajna tylko niestety na końcu nie ma nic o zamianie pliku graficznego na G-kody.A więc temat w dalszym ciągu aktualny .Pozdrawiam
[ Dodano: 2006-11-30, 10:53 ]
Oczywiście [email protected] no teraz chyba dobrze
[ Dodano: 2006-11-30, 10:53 ]
Oczywiście [email protected] no teraz chyba dobrze
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 204
- Rejestracja: 08 sie 2006, 09:09
- Lokalizacja: Kraków
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 441
- Rejestracja: 31 maja 2004, 07:01
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Program ArctCAM nie ma możliwości prostej konwersji plików graficznych na pliki do maszyny tzn. wczytaj plik i od razu wygeneruj kody.
Na podstawie plików należy wykonać trochę (przeważnie nawet dosyc sporo) ręcznej pracy.
Pliki wektorowe są 'łatwiejsze' pozwalają jedynie na ominięcie rysowania w ArtCAM'ie.
Prosze uruchomic z http://www.artcam.com/videos/2DCNC.htm filmik "Importing Data", dotyczy on wersji Insygnia ale tak samo należy robic w normalnej wersji. Po wczytaniu z rysunku wybiera się odpowiednie fragmenty i tworzy ścieżki wycinania czy grawerowania zależnie od wybranej opcji/narzędzia. Podpowiedź w filmie "2D Profiling".
Z plików wektorowych można tworzyć wycinanki 3D ale wymagane jest wygenerowanie modelu 3D (relief).
Każdy rysunek zrobiony w oknie 2D można traktować jako zaimportowany plik graficzny.
Pomocne powinny być filmy z działu "Signmaking". W tym miejscu również można zobaczyć w jaki sposób tworzyć modele do frezowania z plików bitmapowych "Complex 3D Stable Sign".
Z plikami bitmapowymi jest więcej pracy i zależy co chcemy z tych plików uzyskać. Dobry przykład "3D Face Wizard".
Program jest tak wymagający i ma tyle różnych opcji że nie jest możliwe opisanie po kolei czynności. Potrzebna jest praktyka. Radziłbym ściągnąć filmy (linki są na dole stron, pliki *.exe) i starać sie zrobić 'u siebie' prezentowane przykłady a wiele pytań znajdzie odpowiedź.
Na podstawie plików należy wykonać trochę (przeważnie nawet dosyc sporo) ręcznej pracy.
Pliki wektorowe są 'łatwiejsze' pozwalają jedynie na ominięcie rysowania w ArtCAM'ie.
Prosze uruchomic z http://www.artcam.com/videos/2DCNC.htm filmik "Importing Data", dotyczy on wersji Insygnia ale tak samo należy robic w normalnej wersji. Po wczytaniu z rysunku wybiera się odpowiednie fragmenty i tworzy ścieżki wycinania czy grawerowania zależnie od wybranej opcji/narzędzia. Podpowiedź w filmie "2D Profiling".
Z plików wektorowych można tworzyć wycinanki 3D ale wymagane jest wygenerowanie modelu 3D (relief).
Każdy rysunek zrobiony w oknie 2D można traktować jako zaimportowany plik graficzny.
Pomocne powinny być filmy z działu "Signmaking". W tym miejscu również można zobaczyć w jaki sposób tworzyć modele do frezowania z plików bitmapowych "Complex 3D Stable Sign".
Z plikami bitmapowymi jest więcej pracy i zależy co chcemy z tych plików uzyskać. Dobry przykład "3D Face Wizard".
Program jest tak wymagający i ma tyle różnych opcji że nie jest możliwe opisanie po kolei czynności. Potrzebna jest praktyka. Radziłbym ściągnąć filmy (linki są na dole stron, pliki *.exe) i starać sie zrobić 'u siebie' prezentowane przykłady a wiele pytań znajdzie odpowiedź.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 204
- Rejestracja: 08 sie 2006, 09:09
- Lokalizacja: Kraków
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
to proste....łądujesz bitmape, albo vector ( jeśli masz gotowy)....i przechodzisz do zakłądki
toolpath...( oczywiście możesz jeszcze edytować vector...transformować itd...podobnie z bitmapą, czy gotowym modelem 3d...masz narzędzia do edycji modelu jak chodźby wygłądzenie)
wybierasz tryb obrówki...i właściwie to wszystko..potem artcam prowadzi cie przez reszte procesu:
-parametry rezu
- tolerancje
- ustawienia materiału...itp itd....wszystko dziecinie proste
banalszczyzna!
na końcu idziesz do zakładki " simulate toolpatch"
przeprowadzasz symulacje- sprawdzasz czy nie pochrzaniłęś czegoś, jak to wyjdzie....zapisujesz w wybranym formacie...i ot co!!..
toolpath...( oczywiście możesz jeszcze edytować vector...transformować itd...podobnie z bitmapą, czy gotowym modelem 3d...masz narzędzia do edycji modelu jak chodźby wygłądzenie)
wybierasz tryb obrówki...i właściwie to wszystko..potem artcam prowadzi cie przez reszte procesu:
-parametry rezu
- tolerancje
- ustawienia materiału...itp itd....wszystko dziecinie proste
banalszczyzna!
na końcu idziesz do zakładki " simulate toolpatch"
przeprowadzasz symulacje- sprawdzasz czy nie pochrzaniłęś czegoś, jak to wyjdzie....zapisujesz w wybranym formacie...i ot co!!..