Anodowanie aluminium.

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
pixes2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 582
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
Lokalizacja: Zgierz

Anodowanie aluminium.

#1

Post napisał: pixes2 » 11 lut 2010, 14:03

Witam kolegów.
Gotowy i działający mechanizm chcę rozłożyć i oddać części od anodowania.
Nie wiem tylko, czy w czasie tego procesu elementy aluminiowe nie zmienią swoich rozmiarów, czy tworzy się na powierzchni warstewka, czy zmienia się struktura powierzchniowa materiału?
W elementach jest sporo tolerowanych otworów i byłbym nie pocieszony, gdyby to wszystko nie dało się dobrze złożyć.
Z góry dzięki za podpowiedż.

Tomek.



Tagi:


barcel
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 208
Rejestracja: 20 lis 2008, 09:14
Lokalizacja: Polska

#2

Post napisał: barcel » 11 lut 2010, 14:10

zawsze można zabezpieczyć powierzchnie tolerowane przed anodowaniem


margor
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 327
Rejestracja: 24 lut 2005, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: margor » 11 lut 2010, 14:19

Nic się nie zwiększa, tylko zmienia struktura powierzchni.


GumiRobot
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2005, 18:51
Lokalizacja: Trójmiasto

#4

Post napisał: GumiRobot » 11 lut 2010, 14:27



Autor tematu
pixes2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 582
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
Lokalizacja: Zgierz

#5

Post napisał: pixes2 » 11 lut 2010, 17:51

Dzięki za odpowiedzi.
Do szczęścia tylko brakuje, aby ktoś określił grubość tej warstwy.
Zakładam, że to pojedyńcze mikrometry, a wtedy można by to pominąć.

Tomek.


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1337
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Anodowanie aluminium.

#6

Post napisał: CFA » 11 lut 2010, 18:01

pixes2 pisze:W elementach jest sporo tolerowanych otworów i byłbym nie pocieszony, gdyby to wszystko nie dało się dobrze złożyć.
To zależy jak tolerowanych. Materiał odrobinę "puchnie" czyli
na średnicy zewnętrznej przybędzie, a otwory się zmniejszą. Ale to są mikronowo-setkowe sprawy.
Generalnie oddając do anodowania detale (albo może wyroby) z produkcji - części maszyn - o gabarytach wielkości pudełeczka zapałek do wielkości pudełka po butach- z otworami czy kanałkami wykonanymi w 6 i 7 klasie rzadko kiedy musiałem to poprawiać - dotrzeć coś papierkiem czy przekalibrować otwory. Ale jak otwory są "na zero" to po anodowaniu
wałeczek może się nie zmieścić. Niestety wszelkie poprawki niszczą efekt wizualny tej powłoki.


GumiRobot
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2005, 18:51
Lokalizacja: Trójmiasto

#7

Post napisał: GumiRobot » 11 lut 2010, 18:50

pixes2 pisze:Dzięki za odpowiedzi.
Do szczęścia tylko brakuje, aby ktoś określił grubość tej warstwy.
Zakładam, że to pojedyńcze mikrometry, a wtedy można by to pominąć.

Tomek.
anodowanie ozdobne 5 - 25 μm
anodowanie twarde 25 - 150 μm


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1505
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#8

Post napisał: upadły_mnich » 11 lut 2010, 19:07

CFA pisze:detale (albo może wyroby)
:lol:
przepraszam za offtopic ...nie mogłem sie powstrzymac
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej


Autor tematu
pixes2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 582
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
Lokalizacja: Zgierz

#9

Post napisał: pixes2 » 12 lut 2010, 10:03

Dzięki, teraz wszystko jasne.
Poprawki nie wchodzą w grę, dlatego wykonam w płaskowniku (50 x 25) kilka pasowanych otworów i oddam do zrobienia na próbę.
Pozdrawiam.
Tomek.


Beginer
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 2012, 15:21
Lokalizacja: Kraków

#10

Post napisał: Beginer » 17 lis 2012, 15:27

Gdyby był ktoś zainteresowany anodowaniem drobnych elementów na kolor: srebro, stal szlachetna czy czarny proszę o kontakt.
Drobne usługi anodowania

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”