Aluminum na Trumpf

Wycinanie otworów a kontur

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów
Awatar użytkownika

Autor tematu
KubaATM
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2020, 09:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Aluminum na Trumpf

#1

Post napisał: KubaATM » 15 wrz 2020, 09:59

Witam.
Przy cięciu aluminum 3mm 1050 po wypaleniu fasolki ściąga blachę i powstają deformacje na konturze elementu. Może ktoś się spotkał z tym problemem i wie, co należy zmienić?
Obrazek

TruLaser 1030 (L88) 2kW
TruTops Boost ver. 10

Pytanie a propos. Jak w TruTops Boost wykonać kilka wpaleń (wkłuć) na konturze? Czy istnieje możliwość podziału konturu?



Tagi:

Awatar użytkownika

victor.sajda
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 54
Rejestracja: 22 wrz 2019, 17:17

Re: Aluminum na Trumpf

#2

Post napisał: victor.sajda » 15 wrz 2020, 19:14

😂


Pon
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 38
Rejestracja: 29 kwie 2011, 15:19
Lokalizacja: Austria

Re: Aluminum na Trumpf

#3

Post napisał: Pon » 16 wrz 2020, 07:25

Nie rozumiem stwierdzenia po wypaleniu fasolki :)

Ogolnie takie elementy trzeba wrecz podzielic zeby nie uszkodzic konturu, sproboj przedluzyc Linie wpalenia jak na screenie, boosta nie znam wiec ci nie pomoge... gdzie znalezc te funkcie

Obrazek

Pozdrawiam

Awatar użytkownika

Autor tematu
KubaATM
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2020, 09:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Aluminum na Trumpf

#4

Post napisał: KubaATM » 16 wrz 2020, 07:42

Witaj.
Dziękuję za odpowiedź.
Obrazek
Numerami zaznaczyłem drogę przejazdu. Po wypaleniu otworów o numerach 7, 8, 9, 10 kontur numer 17 jest wklęsły, jak zaznaczyłem pomarańczowym.
Wpalenia są zaznaczone na czerwono.

Gdy nie ma wspomnianych otworów, wtedy problem nie występuje.

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3378
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

Re: Aluminum na Trumpf

#5

Post napisał: pitsa » 16 wrz 2020, 08:48

W taki sposób do tego nie da się podejść?
Obrazek
Kolejność cięć od zielonego do niebieskiego.
"wszystko umieć, nic nie robić" - dziadek kamara
ostatni zawód świata - konsument

Awatar użytkownika

Autor tematu
KubaATM
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2020, 09:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Aluminum na Trumpf

#6

Post napisał: KubaATM » 16 wrz 2020, 12:52

Niestety, lipa. Nadal występuje deformacja.


rc666
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1014
Rejestracja: 27 cze 2011, 14:48
Lokalizacja: USA

Re: Aluminum na Trumpf

#7

Post napisał: rc666 » 16 wrz 2020, 13:53

Ustaw tak sciezke aby cieplo sie rownomiernie rozkladalo.
Z tego co pamietam to maszyna sama powinna to zrobic.
Poza tym trumpf to złom, niemiecka technika.
Nie ma głupich pytań, są tylko głupcy którzy ich nie zadają...


nicek
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 155
Rejestracja: 06 kwie 2011, 23:00
Lokalizacja: Polska

Re: Aluminum na Trumpf

#8

Post napisał: nicek » 16 wrz 2020, 15:37

A jakiej wielkości jest ten detal?

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3378
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

Re: Aluminum na Trumpf

#9

Post napisał: pitsa » 16 wrz 2020, 15:52

KubaATM pisze:Nadal występuje deformacja
Za słabo namieszałeś z kolejnościami ścieżek. Nie fasolka za fasolką i nie detal za detalem tylko sekwencyjne po kawałku ścieżki z każdego detalu. Sprawdziłeś wpływ rolling direction? Dałeś więcej microjoints? ;-)
No i pokaż zdjęcie, a jak nie to na szkolenie:
"wszystko umieć, nic nie robić" - dziadek kamara
ostatni zawód świata - konsument

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”