Luz na wałku pod łożysko

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#11

Post napisał: diodas1 » 14 mar 2014, 15:27

Oś nie siedzi ciasno w łożysku bo albo taka była od początku albo materiał się zużył od tarcia czyli go ubyło. Przez radełkowanie nie dodasz tego materiału więc łożysko szybko sklepie wierzchołki powierzchni radełkowanej i będzie tak samo. Uzupełnienie przestrzeni klejem jest w tym wypadku skuteczniejsze. Siła nacisku rozkłada się na większej powierzchni więc klej nawet nie musi mieć wytrzymałości porównywalnej ze stalą.



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11592
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#12

Post napisał: RomanJ4 » 14 mar 2014, 15:55

Pozostaje napawać i przetoczyć (ale może się pokrzywić od temperatury)
pozdrawiam,
Roman


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#13

Post napisał: diodas1 » 14 mar 2014, 16:10

To chyba już jednak przerost formy nad treścią. Jakiej w końcu dokładności i bezluzowości należy oczekiwać w przyczepce rolniczej samoróbce?

Bez czego nie może się przemieszczać wóz drabiniasty?
Odpowiedź- bez hałasu.

Przyczepka ma przejechać z punktu A do punktu B tak żeby nie zgubić po drodze koła, a że jej się coś tam koleboce... :mrgreen:

Chyba że akurat ta przyczepka jest atestowana, porusza się też po drogach publicznych i wymagane są jakieś przeglądy okresowe. Wówczas klej jak wyżej załatwia problem.


Autor tematu
rafalmarek10
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 68
Rejestracja: 04 lip 2013, 22:19
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

#14

Post napisał: rafalmarek10 » 14 mar 2014, 18:33

Napawanie i toczenie odpada bo jak wspominałem, niema możliwości zamocowanie tej ośki na tokarce bo jest na stałe przyspawana do ramy a nie chcę się bawić w ucinanie i spawanie na nowo i ustawianie. Pozostaje tylko klej albo radełkowanie lub punktowanie. Przyczepa nie ma żadnego atestu, jeździ tylko po polnych drogach i najczęściej w lesie.


malpa500000
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 483
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:49
Lokalizacja: rwlk

#15

Post napisał: malpa500000 » 14 mar 2014, 18:40

5 setek i zapunktuj i posadz na kleju bedzie jezdzic

Awatar użytkownika

ryby007
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 456
Rejestracja: 04 cze 2007, 18:49
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

#16

Post napisał: ryby007 » 14 mar 2014, 20:19

Ja zaś powiem tak:
zatoczyć wał na niższy wymiar, do tego dorobić na ciasny wcisk tulejkę(najlepiej na ciepło wciskać) którą następnie wcisnąć na wałek i na wale tulejkę zatoczyć pod łożysko i będzie baja :twisted:
P.S.
Znajomy mi kiedyś mówił że idzie kupić łożyska nad wymiarowe
W-T-C ®
https://1drv.ms/f/s!AoMcp_0y4nYkb5WJ3UtJdxSjqTE?e=hoESQ2


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#17

Post napisał: diodas1 » 14 mar 2014, 20:25

ryby007 pisze:Ja zaś powiem tak:
zatoczyć wał na niższy wymiar...
Właściciel tej konserwowanej karety powiedział już co najmniej dwa razy że wszelkie toczenie, zataczanie, podtaczanie odpada w przedbiegach.

Awatar użytkownika

ryby007
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 456
Rejestracja: 04 cze 2007, 18:49
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

#18

Post napisał: ryby007 » 14 mar 2014, 21:20

Przepraszam poszło z rozpędu myślowego.
Kup nowy wał :mrgreen:
Ewentualnie napawać delikatnie tigiem(napawa mniejszy naddarek) i szlifować ręcznie pod łożysko, u nas tak kumpel robił ale otwór pod łożysko.
Po troszeczku wbijasz&wybijasz i wtedy widzisz gdzie najwięcej przyciera i tam szlifujesz
W-T-C ®
https://1drv.ms/f/s!AoMcp_0y4nYkb5WJ3UtJdxSjqTE?e=hoESQ2

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”