silnik krokowy 3nm stuka podczas pracy

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#11

Post napisał: noel20 » 20 sty 2014, 19:02

Tylko motyw jest taki, że jak rozkręciłeś silnik i wyciągnąłeś wirnik ze stojana to silnik prawdopodobnie stracił część momentu. Bez specjalnego przyrządu silników krokowych nie wolno rozbierać.



Tagi:


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#12

Post napisał: mc2kwacz » 20 sty 2014, 19:59

Bzdura. To nie jest silnik komutatorowy i nic się nie ma prawa stać, chyba że ktoś jest "wyjątkowo zdolny" :)


pi_ciu
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 51
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:43
Lokalizacja: Poznan

#13

Post napisał: pi_ciu » 20 sty 2014, 20:52

A co może się stać w silniku komutatorowym?


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#14

Post napisał: mc2kwacz » 20 sty 2014, 21:02

W wielu konstrukcjach, które nie są przeznaczone do naprawy, bardzo łatwo uszkodzić / zdeformować prowadzenie szczotek.


pi_ciu
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 51
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:43
Lokalizacja: Poznan

#15

Post napisał: pi_ciu » 20 sty 2014, 21:39

W wielu konstrukcjach, które nie są przeznaczone do naprawy
W przypadu "jednorazówek" jasne, miałem na myśli taki "normalny" silnik DC.

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#16

Post napisał: noel20 » 20 sty 2014, 22:13

mc2kwacz pisze:Bzdura. To nie jest silnik komutatorowy i nic się nie ma prawa stać, chyba że ktoś jest "wyjątkowo zdolny" :)
Ty weź sobie silnik, taki większy żeby strata mała nie była, rozbierz i złóż i później będziesz się wypowiadał. Ja to mam za sobą więc nie piszę bzdur wyssanych z palca, choć nie wiem jaki ten mój był. O zmiennej reluktancji, hybrydowy czy jeszcze inny, bo kilka ich jest i może się to wszystkich nie tyczy.

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#17

Post napisał: triera » 20 sty 2014, 22:32

Demagnetyzacja wirnika przy demontażu silnika krokowego
zależy od rodzaju zastosowanego magnesu trwałego,
może wystąpić w różnym stopniu i nie jest niestety bzdurą.

http://www.servorepair.com/servo_talk_sample.htm

http://www.servotechusa.com/blog/bid/31 ... rvo-Motor/

http://groups.yahoo.com/neo/groups/geck ... pics/18882

kiedyś, dawno temu jeden z Kolegów na forum
sam zapoznał się z tym efektem...


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4445
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#18

Post napisał: 251mz » 20 sty 2014, 23:06

Bzdura. To nie jest silnik komutatorowy i nic się nie ma prawa stać, chyba że ktoś jest "wyjątkowo zdolny" :)
Napisał ten co tego nie doświadczył ....

Czas na historię :)
Miałem kiedyś silnik krokowy 3Nm, które to osiągał...
Przy montażu końcowym okazało się ,że jeden przewód uległ naderwaniu.
Wymagało to zdjęcia tylnego kołpaka a co za tym idzie i łożyska podtrzymującego...
Wirnik nie był wyciągany lecz nie udało się uniknąć dotknięcia do stojanu.
Po naprawie przewodu i zmontowaniu do kupy okazało się po pomiarach ,że silnik stracił prawie 1/3 momentu obrotowego.
Przykre lecz niestety prawdziwe...


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#19

Post napisał: mc2kwacz » 20 sty 2014, 23:18

Jeśli od samego dotknięcia magnesami do magnetowodu doszło do ich częściowego rozmagnesowania, to faktycznie... Oczywiście jest to możliwe. Są nawet magnesy które wymagają podtrzymania lekkim polem zewnętrznym, bo są tak cienkie że same się przemagnesowują.
Wiem o co chodzi, wycofuję zarzuty :)

Ciekawe, czy to aby nie jest zrobione specjalnie po to "na granicy", żeby nikt po prostu nie był w stanie bez wysiłku zrobić tego samodzielnie. I czy to zasada generalna czy w niektórych konstrukcjach?


pi_ciu
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 51
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:43
Lokalizacja: Poznan

#20

Post napisał: pi_ciu » 21 sty 2014, 08:08

Nie można rozbierać silników z magnesami wykonanymi z AlNiCo (alnico), materiał stosunkowo tani a własności magnetyczne zbliżone do magnesów neodymowych, namagnesowania dokonuje się już po zamontowaniu w obwodzie magnetycznym, chętnie wykorzystywany właśnie w silnikach krokowych. Magnesy w silnikach nie przemagnesowują się tylko się rozmagnesowują, przemagnesować można tylko w przypadku przepływu jakiegoś wysokiego prądu impulsowego co w przypadku silników krokowych raczej nie występuje, sporadycznie takie sytuacje występują w silnikach DC z magnesami.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”