Smarowanie łożysk otwartych wałków liniowych

Dyskusje na temat przesuwu liniowego stosowanego w maszynach
Awatar użytkownika

Autor tematu
noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#11

Post napisał: noel20 » 02 sty 2014, 12:43

Te łożyska mają zgarniacze. Przynajmniej na końcach, bo te wycięcie na podporę wałka to wygląda jakby ktoś szlifierką robił.



Tagi:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#12

Post napisał: ALZ » 02 sty 2014, 12:45

No to jak mają zgarniacze to co za problem??
Jesli tylko zgarniacze nie są uszkodzone to smaru wystarczy na kilka lat i nie ma potrzeby smarowania.

Awatar użytkownika

Autor tematu
noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#13

Post napisał: noel20 » 02 sty 2014, 15:01

No i wszytko jasne. Chciałem profilaktycznie, ale jeżeli nie ma potrzeby to jestem zadowolony :)


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#14

Post napisał: InzSpawalnik » 02 sty 2014, 17:44

ALZ : z wierceniem w lozyskach ( stopy lozyskowe ) nie ma zadnego problemu.
Stosuje sie do tego wiertel z litych weglikow , zwlaszcza przy malych srednicach sa latwo. Dostepne i nie takie drogie.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#15

Post napisał: ALZ » 02 sty 2014, 17:54

Jeśli mamy dostęp do odpowiednich narzędzi to z reguły nie ma problemu.
Mając odpowiednie wiertło to stal szybkotnącą także mozna przewiercić, ale nie są to standardowe narzędzia. Tu w tym przypadku kolega chyba nie miał świadomości że tuleja łożyska jest ze stali łożyskowej. Poza tym do wiercenia wiertłami monolitycznymi ze spieków nie wystarczy wiertarka ręczna i też trzeba mieć odpowiedni sprzęt.


Malaxis
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 659
Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

#16

Post napisał: Malaxis » 02 sty 2014, 19:32

Pozwolę się podpiąć pod temat,
muszę rozwiercić łożyska liniowe THK tak, żeby dało się je przykręcać od spodu i
nie wiem jak się za to zabrać. Dokładnie chodzi o to, żeby łeb śruby mógł się ładnie
schować. Myślałem, żeby rozwiercić te wózki frezem, ale czy czasem nie są one hartowane?
Nie udało mi się znaleźć jeszcze informacji czy THK hartuje całe wózki czy tylko bieżnie.
(Np Schneeberger hartuje całe wózki)


Obrazek
Obrazek


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#17

Post napisał: InzSpawalnik » 03 sty 2014, 18:20

ALZ: wiertla z weglikow sprzetem specjalistycznym ?
Sprzet jak kazdy inny przeznavzony do najtwardszych stopow, podpbnie jak woertla kobaltowe do nierdzewnej itd. W dzisiejszym swiecie pojecia standardowe i wyspecjalizpwane maja coraz wezszy zakres zastospwania. Inzynier musi znac jakie narzedzie uzyc do jakiej pracy.

Co do wiertarki, tak stolowa mozna wiercic takim wiertlem z powodzeniem.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1360
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#18

Post napisał: Alvar4 » 10 sty 2014, 20:05

Zanim zaczniesz frezować to lepiej się upewnij czy nie przetniesz wewnętrznego tunelu zawracającego kulki. Tam jest bardzo mało materiału i na pewno przetniesz ten kanał i wózek skończy na śmietniku.
Tu masz notę katalogową THK SR :
http://www.ebmia.pl/pliki/dodatkowe/Pro ... MiA.pl.pdf

Strona 3, tam wyraźnie widać że ścianka przy wybraniu na śrubkę ma około 2mm. Wózki HSR mają trochę grubszą ściankę w tym miejscu niż SR ale i tak istenieje duże ryzyko że przetniesz kanał.
Przykręć te wózki na imbusa rozmiar mniejszego (podejrzewam że to M5 będzie) i najtwardszego jakiego dostaniesz (12.9) i będzie trzymać.
Obrazek


Malaxis
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 659
Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

#19

Post napisał: Malaxis » 10 sty 2014, 20:49

Sprawdziłem już jak wygląda sprawa ze ścianką rozkręcając wózek, wygląda to tak, że
będę musiał użyć do przykręcenia wózka zamiast śrub M10 to M8'ki bo inaczej
właśnie uszkodził obieg kulek.
Dostałem szybką odpowiedź od HENNLICH - THK Polska i napisali, że hartowane są tylko
bieżnie więc nie będzie problemu z frezowaniem.
Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Prowadnice - Technika Przesuwu Liniowego”