Agregat hydrauliczny

Dyskusje o układach pneumatycznych, podciśnieniowych i hydraulicznych wykorzystywanych w maszynach

IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#21

Post napisał: IMPULS3 » 11 sty 2014, 07:45

Nie mam czasu ale tak na szybko w kolejności,

Pompa,tu powinien być zawór redukcyjny ustawiony na żądane ciśnienie, filtr, akumulator hydrauliczny,elektrozawory lub najpierw zawór dławiący zalezy od konstruktora, no i manometr w miejscu które jest istotne z punktu widzenia obsługującego to.



Tagi:


Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 16251
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#22

Post napisał: kamar » 11 sty 2014, 08:04

Wydumałem podobnie ale z małymi poprawkami :) Filtr jest na powrocie a zawór redukcyjny wbudowany w kostkę elektrozaworu.

[ Dodano: 2014-01-11, 16:35 ]
Rozczaiłem już prawie wszystko. Zawiesiłem się na czymś takim :

Obrazek

Wygląda to na jakiś zawór bezpieczeństwa. Jeżeli tak to trzeba by go dać zaraz po wyjściu z pompy co by nie pryskał w koło po zadziałaniu ???

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 8
Posty: 662
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#23

Post napisał: Tomciowoj » 11 sty 2014, 17:43

To jest złącze pomiarowe, po odkręceniu tego kapselka z łańcuszkiem można dokręcić poprzez wężyk manometr. Jeśli regulowana będzie siła docisku to pomiędzy elektozaworem a siłownikiem.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#24

Post napisał: IMPULS3 » 11 sty 2014, 17:55

kamar pisze:Filtr jest na powrocie
Nie popieram jakby co, pewnie zależy od filtra czy ciśnieniowy czy nie, ale poprawnie jest gdy filtr czyści olej wprowadzany do układu a nie do zbiornika... :) Powrót oleju powinien być bez oporów, a wogóle to zaraz przeczytam ten temat bo go jeszcze od początku nie czytałem... :oops:

[ Dodano: 2014-01-11, 18:07 ]
Jeszcze jedna uwaga, obudowa zbiornika całkiem całkiem w moim guście ale sam takich już nie robię z przyczyny że olej się grzeje i słabo oddaje ciepło. O wiele lepszym pomysłem jest zrobienie go z blaszki 1.5mm i powyginaniu jej w zygzak, wtedy powierzchnia jest spora i lepiej się chłodzi.

Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3706
Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
Lokalizacja: Błonie
Kontakt:

#25

Post napisał: MlKl » 11 sty 2014, 18:09

IMPULS3 pisze:
kamar pisze:Filtr jest na powrocie
Nie popieram jakby co, pewnie zależy od filtra czy ciśnieniowy czy nie, ale poprawnie jest gdy filtr czyści olej wprowadzany do układu a nie do zbiornika... :) Powrót oleju powinien być bez oporów, a wogóle to zaraz przeczytam ten temat bo go jeszcze od początku nie czytałem... :oops:
Nie do końca z tym filtrem. Jak filtr jest na dolocie do zbiornika, to śmieci do niego nie wracają. Tworzą się raczej za pompą, albo w niej samej i są wypychane do przewodów. Tam w sumie niczemu nie zagrażają, najbardziej szkodzą pompie - a ta jest zabezpieczona właśnie filtrem na dolocie. Czyli pobiera zawsze czysty olej, dodaje do niego nieco zanieczyszczeń, po drodze dochodzą zanieczyszczenia z siłowników i przewodów i zostają w filtrze.

Przy filtrze za pompą ona wciąż zasysa olej z zanieczyszczeniami, co przyspiesza jej zużycie.


Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 16251
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#26

Post napisał: kamar » 11 sty 2014, 18:15

Tomciowoj pisze:To jest złącze pomiarowe, .
Dzieki.
IMPULS3 pisze: Nie popieram jakby co, pewnie zależy od filtra czy ciśnieniowy czy nie, ale poprawnie jest gdy filtr czyści olej wprowadzany do układu a nie do zbiornika...
No nie wiem, fabryczny fachman długo mnie przekonywał, że tak jest lepiej.
IMPULS3 pisze: O wiele lepszym pomysłem jest zrobienie go z blaszki 1.5mm i powyginaniu jej w zygzak, wtedy powierzchnia jest spora i lepiej się chłodzi.
Pomysł może i dobry dla zbiornika stojącego w kącie pod ścianą a nie wiszącego pod suportem i jeżdzącego po całej hali :)


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#27

Post napisał: IMPULS3 » 11 sty 2014, 18:22

MlKl,

Nie MIKI, filtr ma zabezpieczać elementy hydrauliki takie jak wszelkie zaworki, rozdzielacze, elementy siłowników lub silników hydraulicznych. Sama pompa zabezpieczona jest wstępnie smokiem i to w zasadzie jej wystarcza, a zanieczyszczenia znajdują się w zbiorniku przeważnie na dnie. Jeżeli filtr założysz na powrocie to wyłapie to co przejdzie przez elementy wykonawcze hydrauliki czyli tym samym jest duze prawdopodobieństwo że je już uszkodziło lub podparło np. jakiś zaworek.Olej ma być filtrowany zanim wejdzie do układu, a na powrocie to już jest wszystko jedno. Mówiąc pospolitym językiem ''już pozamiatane''. :)

[ Dodano: 2014-01-11, 18:26 ]
kamar pisze:Pomysł może i dobry dla zbiornika stojącego w kącie pod ścianą a nie wiszącego pod suportem i jeżdzącego po całej hali :)
Wbrew pozorom wychodzi całkiem solidna konstrukcja, kwestia wzmocnień w miejscach mocowania.
A jak to ma się przemieszczać to można pomyśleć nad wspawaniem czegoś w rodzaju ścianek działowych w zbiorniku, bo jak bedą spore przyśpieszenia i hamowania to olej będzie sie przemieszczał i szrpał suportem. Oczywiście te ścianki to takie nie do końca szczelne... :)

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 8
Posty: 662
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#28

Post napisał: Tomciowoj » 11 sty 2014, 18:45

W agregatach hydraulicznych stosuje się filtry na powrocie, głównie ze względu na koszty. Co innego puszka na 1 bar a co innego na 300. Drugą kwestią jest to, że syf jak się dostaje to albo poprzez tloczysko siłownika, albo drenami np. z silników czy siłowników obrotowych. Czyli do zbiornika może dostać się tylko powrotem, a lepiej jak pompa tłoczy czysty olej niż zasyfiony do filtra. Często przed filtrem na powrocie jest czujnik ciśnienia, który po zapchaniu filtra da sygnał.

Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3706
Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
Lokalizacja: Błonie
Kontakt:

#29

Post napisał: MlKl » 11 sty 2014, 18:47

Taki filtr za pompą również zatrzymuje to wszystko, co już przeszło przez rury i siłowniki - przecie ten olej krąży.

Jedyna różnica to ewentualne zanieczyszczenia powstające w samej pompie - te muszą przejść cały obieg zanim zostaną odfiltrowane. Za to umieszczenie filtra przed zbiornikiem z pompą powoduje, że nie działa on (zbiornik) jako odstojnik śmieci, i nie trzeba go osobno czyścić przy wymianie oleju.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#30

Post napisał: IMPULS3 » 11 sty 2014, 18:53

Tomciowoj pisze:W agregatach hydraulicznych stosuje się filtry na powrocie, głównie ze względu na koszty. Co innego puszka na 1 bar a co innego na 300.
Nie wszędzie, ale co zrobić jak projektem rządzi kasa a nie zdrowe podejście. :) Dla przykładu wrzucę jutro zdjęcie zasilacza swojej szlifierki, obym nie zapomniał. :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Pneumatyka, Podciśnienie, Hydraulika Siłowa”