Karpus reduktora

Dyskusje dotyczące spraw związanych z rysunkiem technicznym

Autor tematu
tobi665
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 09 lut 2011, 18:53
Lokalizacja: pińczów

Karpus reduktora

#1

Post napisał: tobi665 » 09 lut 2011, 18:57

Witam
Jestem tu nowy i jeśli coś zorbie nei tak to z góry przepraszam.
Jestetm studentem ostatniego roku Politechniki wydziały MiBM i na prace magisterską dostałem Projekt procesu technologicznego korpusu reduktora.
I poszukuje jakiegoś rysunku karpusu reduktora (oczywiście nei za trudny anie nei za łatwy)na bazie którego mógłbym napisać moja pracę.
Pomoze ktoś??



Tagi:


mdg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 700
Rejestracja: 16 gru 2008, 09:16
Lokalizacja: Dzierżoniów

#2

Post napisał: mdg » 10 lut 2011, 11:23

tobi665 pisze:I poszukuje jakiegoś rysunku karpusu reduktora
Ale jakiego reduktora? Ciśnienia, przepływu?
Masz tu takie coś, może ci się przyda.
Załączniki
reduktor.pdf
(96.13 KiB) Pobrany 593 razy
Pozdrawiam

Grzesiek
Samozwańczy programista CNC


adrianmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 103
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

#3

Post napisał: adrianmaly » 10 lut 2011, 17:39

jak już kolega wcześniej wspomniał musisz określić co to ma być za reduktor... jesteś na MiBM więc podejrzewam, że może chodzić o przekładnie... REDUKTORY to przekładnie zwalniające, w których prędkość kątowa koła biernego jest mniejsza od prędkości koła czynnego... (redukują obroty). wymiary i geometria korpusu będą zależały tylko i wyłącznie od tego jaką przekładnię zastosujesz.
Jeżeli chodzi o technologię to proponuję żeliwny odlew, który następnie będzie obrobiony na powierzchniach współpracujących z innymi elementami (gniazda łożysk, króćce od oleju itp). Rodzaj obróbki skrawaniem dobierzesz do kształtu korpusu...
Temat pracy bardzo ciekawy i daje dość szerokie pole do popisu.

http://www.zuk.com.pl/index.php?/smartc ... u_bnr_2000

rzuć okiem. to jest jakaś pierwsza lepsza przekładnia jaką znalazłem :razz:

mniejsze koło napędza większe --> REDUKTOR - całość znajduje się w korpusie.

określ konkretnie co to za reduktor to będziemy w stanie udzielić więcej pomocnych informacji :wink: jeżeli chodzi o przekładnie to mam nadzieje że wstępnie pomogłem... pozdrawiam


Autor tematu
tobi665
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 09 lut 2011, 18:53
Lokalizacja: pińczów

#4

Post napisał: tobi665 » 10 lut 2011, 19:56

o to chodzi że nie mam konkretnie sprecyzowanego, a ze w niedziele dopiero mam sie spotkać z promotorem to pewnie dokąłdnie sie dowiem z tym ze powiediząłz ębym przyniósł jakiś rysunek

ale tak jak piszecie chodzi o przekłądnie

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4735
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

#5

Post napisał: pitsa » 10 lut 2011, 21:30

Myślałem, że chodzi o reduktor ciśnienia, a tu o zwolnicę chodzi. :-)

Napęd do rusztu z linku powyżej jest ciekawy ale może lepiej tylko taki z dwoma kółkami wybrać. Jest trochę zastosowań reduktorów obrotów w przemyśle: taśmociągi, przenośniki, napędy młynów cementu, ewentualnie z "motoryzacji" zwolnice z traktora jak w starym C-330, C-360 bo w nowszych bywają planetarne. Tak wyglądają zwolnice (tu lepiej widać budowę korpusu zwolnicy). Tutaj korpus pełni też rolę nośną. Jest w czym wybierać.
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ


adrianmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 103
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

#6

Post napisał: adrianmaly » 11 lut 2011, 18:11

widzę nieścisłości w temacie :smile:
ja także nie wiem czy tematem ma być przekładnia - tego kolega dowie się dopiero w niedzielę :razz:
w linku który podałem to co interesuje kolegę to jedynie te dwa mniejsze koła zębate - one tworzą reduktor a pozostałe elementy i całość z nich złożona to co innego. kolegę najbardziej interesuje korpus a jego kształt i parametry będą zależały od tego co kolega usłyszy w niedzielę :razz: ja bym proponował samemu zaprojektować (jeżeli projekt nie mówi inaczej) przekładnię redukującą i do niej korpus... na dzień dzisiejszy --> zaczekajmy do niedzieli, jak kolega pozna szczegóły pracy to wrócimy do tematu...
chętnie pomogę. GG 33266355 pozdrawiam wszystkich :grin:

[ Dodano: 2011-02-11, 18:19 ]
http://www.automatykaonline.pl/poradnik ... .php?id=35

zajrzyj tutaj. rysunek malutki ale opis trochę sugeruje ogólnie co powinien zawierać korpus...
...


Autor tematu
tobi665
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 09 lut 2011, 18:53
Lokalizacja: pińczów

#7

Post napisał: tobi665 » 15 lut 2011, 20:11

byłem, niewiele sie dowiedziałem, znaczy wiem mniej wiecej co pisać i dostałem wytyczne co do rysunku, znaczy dostałem rysunek żeby delikatnie zmienić
tak on wygląda, zatwierdzony już, tylko zastaanwiam sie czy to pasuje do korpusa reduktora
Załączniki
KORPUs A4-Model.pdf
(152.3 KiB) Pobrany 376 razy


adrianmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 103
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

#8

Post napisał: adrianmaly » 15 lut 2011, 21:10

pasuje tylko te "delikatne" zmiany nie będą takie delikatne :razz: to jest rysunek korpusu wału łożyskowanego podwójnie w miejscach gdzie jest wytyczona mała chropowatość powierzchni (tak podejrzewam) a ty potrzebujesz 2 wały (czynny i bierny bo to jest istota reduktora) więc lekko go będzie trzeba przerobić :mrgreen:
napisz do mnie na gg jeśli chcesz to ci szczegółowo omówię jak ja to widzę i jak bym tą pracę zrobił. projekt fajny i dość prosty aczkolwiek czasochłonny i trzeba pewnie będzie sobie trochę wiadomości o różnych technologiach przypomnieć :mrgreen:

na jakiej jesteś specjalności?? bo od tego zależy w czym się skupisz na pracy
...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Rysunek techniczny”