Sterownik silnika krokowego
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Kraków
Sterownik silnika krokowego
Witam
Zrobiłem taki schemacik sterownika silnika krokowego opartego na mosfetach:
Silniczek jest na 35v, 3,3A
Mam pytanie...
Czy będzie on miał prawo działać?
A jeśli nie, to dlaczego?
Pozdrawiam
romek
Zrobiłem taki schemacik sterownika silnika krokowego opartego na mosfetach:
Silniczek jest na 35v, 3,3A
Mam pytanie...
Czy będzie on miał prawo działać?
A jeśli nie, to dlaczego?
Pozdrawiam
romek
Tagi:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Kraków
Dobrze, a więc czy mogłyby być np. IRF5305PbF?:
http://pdf.dzsc.com/F53/IRF5305PBF.pdf
Rds ma tylko 0.06Ohm
Tylko one otwierają się chyba przy 10v
IRLB3036PBF ma Rds max 2,4mOhm, ale za to otwiera się już przy 4,5v:
http://www.irf.com/product-info/datashe ... 036pbf.pdf
Czy 2,4mOhm to nie będzie za dużo?
I jaką kontrolę prądu masz na myśli - pomiar poprzez ADC, jakaś dioda?
http://pdf.dzsc.com/F53/IRF5305PBF.pdf
Rds ma tylko 0.06Ohm
Tylko one otwierają się chyba przy 10v
IRLB3036PBF ma Rds max 2,4mOhm, ale za to otwiera się już przy 4,5v:
http://www.irf.com/product-info/datashe ... 036pbf.pdf
Czy 2,4mOhm to nie będzie za dużo?
I jaką kontrolę prądu masz na myśli - pomiar poprzez ADC, jakaś dioda?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7608
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
obawiam się że przy tego rodzaju sterownikach w grę wchodzi zmiana napięcia zasilania silników i ( lub ) rezystory redukujące prąd .
dla mnie to sensu większego niema .
takie stery są ok dla silników zasianych 12 - 24V ( od drukarek np . ) .
przecież biorąc wszystko pod uwagę to lepie zrobić standardowe na l297/298 .
wyjdzie trochę drożej ale - odpadają problemy z zasilaniem silników .
poza tym zyskujesz na dynamice .
czasami zbyt głęboka redukcja kosztów powoduje uniemożliwienie efektywnej pracy .
ale żyjemy w wolnym kraju i każdy ma prawo ściągać na siebie kłopoty
pozdrawiam .
obawiam się że przy tego rodzaju sterownikach w grę wchodzi zmiana napięcia zasilania silników i ( lub ) rezystory redukujące prąd .
dla mnie to sensu większego niema .
takie stery są ok dla silników zasianych 12 - 24V ( od drukarek np . ) .
przecież biorąc wszystko pod uwagę to lepie zrobić standardowe na l297/298 .
wyjdzie trochę drożej ale - odpadają problemy z zasilaniem silników .
poza tym zyskujesz na dynamice .
czasami zbyt głęboka redukcja kosztów powoduje uniemożliwienie efektywnej pracy .
ale żyjemy w wolnym kraju i każdy ma prawo ściągać na siebie kłopoty
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7608
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
niby tak ale - chodzi raczej o l298 ( mostek H x 2 ) .
l297 stosowany jest i do takich i do takich .
tym nie mniej silnik unipolarny da się sterować z tego układu - l298 .
poszukaj po forum jest sporo pytań ( i odpowiedzi ) na ten temat .
co do napięcia - jak przekroczysz napięcie znamionowe ( przy sterowniku bez " czopera " ) , to przez cewki popłynie prąd o wartości takiej że je zniszczy .
to tak w uproszczeniu - po co pisać to co już wiele razy było wyjaśniane - poszukaj .
zrobisz jak zechcesz .
pozdrawiam .
niby tak ale - chodzi raczej o l298 ( mostek H x 2 ) .
l297 stosowany jest i do takich i do takich .
tym nie mniej silnik unipolarny da się sterować z tego układu - l298 .
poszukaj po forum jest sporo pytań ( i odpowiedzi ) na ten temat .
co do napięcia - jak przekroczysz napięcie znamionowe ( przy sterowniku bez " czopera " ) , to przez cewki popłynie prąd o wartości takiej że je zniszczy .
to tak w uproszczeniu - po co pisać to co już wiele razy było wyjaśniane - poszukaj .
zrobisz jak zechcesz .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares