Jakie parametry ma ten silnik 23KM-K138-P1V

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

gigipawel
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 142
Rejestracja: 16 paź 2008, 13:51
Lokalizacja: KIELCE

#11

Post napisał: gigipawel » 17 sie 2010, 10:41

Przyznawać się kto jaki sterownik do tych silniczków majstruję.
Dało by radę uruchomić je na sterowniku A3977 ?



Tagi:


Autor tematu
jarcys
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 271
Rejestracja: 28 sty 2010, 20:11
Lokalizacja: 50.290 N 21.430 E

#12

Post napisał: jarcys » 17 sie 2010, 21:06

Ja kupiłem od gościa z elektrody podaje link tam jest wszystko wyjaśnione http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=


micke40
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 02 sty 2008, 11:19
Lokalizacja: chojnice

#13

Post napisał: micke40 » 29 sie 2010, 13:58

witam !!!
Jak mogę zmiejszyc napięie z 40v na 24v ? . Czy moge zastosowac stabilizator 7824 ?.
Drugie pytanko , jeżeli silnik się grzeje to dostaje zbyt duże napięcie ?(prąd utawiłem )


BoBBy
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 07 sie 2010, 17:34
Lokalizacja: Katowice

#14

Post napisał: BoBBy » 29 sie 2010, 17:04

micke40, jaką chcesz uzyskać wydajność prądową? Jak stabilne jest to 40V (bo dla 7824 jest to najwyższe możliwe napięcie, powyżej może się uszkodzić). Inna sprawa, że przy zbiciu 40V na 24 na stabilizatorze przy poborze prądu 1A (max dla niego) musi wytracić się 16W ciepła (16V*1A = 16W), nie wiem, czy to wytrzyma. Osobiście, jeśli miałbym coś takiego zrobić, to użyłbym jakiejś przetwornicy step-down, by straty w postaci ciepła były jak najmniejsze, bo na tym, to frytki będziesz mógł smażyć.


micke40
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 02 sty 2008, 11:19
Lokalizacja: chojnice

#15

Post napisał: micke40 » 29 sie 2010, 17:56

Silniczki mam takie :
X- 1,2A 5,1V
Y- silnik jak w temacie postu
Z- silniczek 1,0A 5,1V
Zasilanie całości 38,9V, Płyta SSK-MB, oraz 3 sterowniki SSK-B01

[ Dodano: 2010-08-30, 11:28 ]
Potrzebuję jeszcze schematu połączeń silnika : 23LM-C304-43 , 5,1 V , 1,0A , 5,1R-
8 przewodów - pary ? :
czarny-różowy
biały-żółty
pomarańczowy -zielony
niebieski - (ni to brązowy , fiolet, pomarańczowy ?)
Potrzebuje informacji o początkach uzwojeń , ew połączeń do płyty SSK-B01


cypriand
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 7
Rejestracja: 07 lis 2010, 19:05
Lokalizacja: Kalisz

#16

Post napisał: cypriand » 07 lis 2010, 19:15

pabloz90 pisze: UNI-POLAR 3A Torque 149 Oz-Inch 6-wire connection
BI-POLAR 2.1A Torque 177 Oz-Inch 4-wire connection
12 volt to 24volts
Te oznaczenia prądu UNI-POLAR dotyczą jednej fazy czy dwóch?
Czyli jeżeli steruję silnikiem unipolarnie włączając zawsze dwie sąsiadujące ze sobą fazy to mam mu dać 3A czy 6A ?

zakny pisze: Co oznacza ten parametr Oz-Inch?
Uncje na cal, po przeliczeniu na niutony i metry wyszło mi ze ten silnik ma:
Unipolar 144 Oz-Inch = 1.036 Nm
Bipolar 177 Oz-Inch = 1.274 Nm


Autor tematu
jarcys
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 271
Rejestracja: 28 sty 2010, 20:11
Lokalizacja: 50.290 N 21.430 E

#17

Post napisał: jarcys » 18 gru 2010, 14:52

Silnik pracuje u mnie jako unipolarny, jak wcześniej koledzy podali że może pracować jako bipolarny i właśnie myślę o sterowniku bipolarnym i wydaje mi się że ten silnik jest tylko unipolarny . Jeśli się mylę proszę mnie poprawić .

Tak myślę podłączyć by pracował jako silnik bipolarny
Obrazek


lopes
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 33
Rejestracja: 24 gru 2009, 09:54
Lokalizacja: Warszawa

#18

Post napisał: lopes » 20 gru 2010, 12:16

Witam
Mam pytanie odnośnie silnika z tematu
Czy powinienem zmierzyć jakiś opór pomiędzy stykami 2a1i3 i pomiędzy 5a4i6 ?
U mnie mierzę tylko opór między 1i3 i 4i6
Dodam że mam silnik 23km-k307-gsv
pozdro

Awatar użytkownika

namemartin
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 732
Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
Lokalizacja: Warszawa

#19

Post napisał: namemartin » 20 gru 2010, 20:27

jarcys pisze:Silnik pracuje u mnie jako unipolarny, jak wcześniej koledzy podali że może pracować jako bipolarny i właśnie myślę o sterowniku bipolarnym i wydaje mi się że ten silnik jest tylko unipolarny . Jeśli się mylę proszę mnie poprawić .

Tak myślę podłączyć by pracował jako silnik bipolarny
Użyj całych cewek.
lopes pisze:Czy powinienem zmierzyć jakiś opór pomiędzy stykami 2a1i3 i pomiędzy 5a4i6 ?
U mnie mierzę tylko opór między 1i3 i 4i6
Mierzysz pełne cewki. na połowie tez powinno pokazać. Kwestia jak chcesz podłączyć silnik.
W dzień obchodź się z żoną jak z przyjacielem, w nocy jak z przyjaciółką.


Autor tematu
jarcys
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 271
Rejestracja: 28 sty 2010, 20:11
Lokalizacja: 50.290 N 21.430 E

#20

Post napisał: jarcys » 20 gru 2010, 22:02

Dzięki podaje jak ma to być tak by inni nie błądzili pozdrawiam
Obrazek
A tutaj wyprowadzenia cewek czyli kolory przwodów
Załączniki
pap_nmb.pdf
(4.83 MiB) Pobrany 532 razy
23KM-K255U.pdf
(581.65 KiB) Pobrany 458 razy
Ostatnio zmieniony 26 mar 2011, 16:24 przez jarcys, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”