wrzeciono z przekladnia

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

Autor tematu
pawellukaszcnc
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 6
Posty: 48
Rejestracja: 10 lis 2009, 11:41
Lokalizacja: Kraków

wrzeciono z przekladnia

#1

Post napisał: pawellukaszcnc » 14 lis 2009, 13:38

czy ma ktoś doswiadczenia z budową wrzeciona z silnika trojfazowego z tym ze wysokie obroty rzędu 20 000 na sek. są uzyskiwane przez przekładnię pasową???



Tagi:


GGG
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 105
Rejestracja: 03 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Leszno

#2

Post napisał: GGG » 14 lis 2009, 14:10

Myślę ,że nawet tutaj wśród znakomitych konstruktorów nie znajdzie sie nikt kto byłby wstanie z indukcyjnego silnika zrobić wrzeciono o parametrach obrotowych 1200000/min.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7608
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#3

Post napisał: pukury » 14 lis 2009, 14:33

witam.
co za problem ?
bierzemy silnik 2800/min i robimy przekładnię 1 - 430 !
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares


zdzicho
Posty w temacie: 1

#4

Post napisał: zdzicho » 14 lis 2009, 15:10

Takie przekładnie są stosowane w szlifierkach do otworów. Koła na paski płaskie.Piszęo probrotach20 000. Do wiekszych stosuje się turbiny pneumatyczne.


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#5

Post napisał: Andrzej 40 » 14 lis 2009, 15:19

Zakładając mniejsze koło pasowe d=20 mm wystarczy duże koło o średnicy 8,6 m, przy podwójnej przekładni wystarczą 2 zestawy kół 40/2 cm. Prędkość obwodowa drugiego paska będzie równa ok. 4-ro krotnej prędkości dźwięku. Pozwoli to na zwalczanie rakiet npla wlatujących w nasz obszar powietrzny.
Ale już poważnie - kolega chyba się pomylił i chciał uzyskać 20 000 obr/min
Warto sprawdzić co się napisało przed wysłaniem.
Pozdrawiam
Andrzej


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#6

Post napisał: diodas1 » 14 lis 2009, 21:07

20000 obr/min można uzyskać wprost z silnika trójfazowego bez żadnej przekładni http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 09-pelikan Trochę skomplikowane ale możliwe. Jest to silnik do połączenia z falownikiem w wersji modelarskiej. Jeżeli wystarczyłaby mniejsza moc to byłoby oczywiście taniej.


Autor tematu
pawellukaszcnc
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 6
Posty: 48
Rejestracja: 10 lis 2009, 11:41
Lokalizacja: Kraków

#7

Post napisał: pawellukaszcnc » 14 lis 2009, 22:34

fakt..POMYLIŁEM SIĘ.....
20 000 obr /min

a ten silnik modelarski powyżej wydoli????chodzi o obciązenia poprzeczne i wzdłużne na łożyska i pracę ciągła


paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#8

Post napisał: paulg » 14 lis 2009, 22:53

pawellukaszcnc pisze:hodzi o obciązenia poprzeczne i wzdłużne na łożyska i pracę ciągła
NIE
Może służyć jako napęd wrzeciona lub innego wynalazku
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein


Autor tematu
pawellukaszcnc
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 6
Posty: 48
Rejestracja: 10 lis 2009, 11:41
Lokalizacja: Kraków

#9

Post napisał: pawellukaszcnc » 14 lis 2009, 22:59

jako napęd poprzez pasek???[/quote]


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#10

Post napisał: diodas1 » 14 lis 2009, 23:06

https://www.cnc.info.pl/topics63/mikrow ... t16505.htm Stąd wziąłem w ogóle koncepcję żeby szukać także wśród drobnicy. Jak widać stosując dodatkowo ułożyskowane stosownie do własnych potrzeb wrzeciono, można zadbać o obciążalność mechaniczną. Wrzeciono może być napędzane z silnika przez sprzęgło, bez paska przenoszącego obroty. Silnik i wrzeciono w jednej osi.
Jeżeli chodzi o trwałość przy pracy ciągłej to oczywiście trzeba rozwiązać kwestię wydajnego chłodzenia silniczka ale jest światełko w tunelu- układ sterownika pilnując osiągnięcia przez silnik zadanych obrotów dozuje prąd na uzwojenia czyli ilość traconego ciepła zależy od obciążenia mechanicznego. Ponadto są różne rozwiązania konstrukcji takiego silnika a wśród nich także takie które same dość wydajnie się chłodzą.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”