Kupiłem Frezarkę FYD 25
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 577
- Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
- Lokalizacja: Kraków/Olkusz
Kupiłem Frezarkę FYD 25
Witam
Chciałem się pochwalić nowym nabytkiem.
Transport od bramy pod dach był ciekawy zwłaszcza że nie mam utwardzonej drogi.
Na szczęście udało się ocalić kabel telefoniczny i energetyczny .
Odkryłem nowe formy życia w zbiorniku na chłodziwo już wrócili z "wnętrza ziemi".
Ma ktoś z szanownych kolegów DTR do tego cuda?
Chciałem się pochwalić nowym nabytkiem.
Transport od bramy pod dach był ciekawy zwłaszcza że nie mam utwardzonej drogi.
Na szczęście udało się ocalić kabel telefoniczny i energetyczny .
Odkryłem nowe formy życia w zbiorniku na chłodziwo już wrócili z "wnętrza ziemi".
Ma ktoś z szanownych kolegów DTR do tego cuda?
- Załączniki
-
- FDY 25.jpg (100.56 KiB) Przejrzano 3616 razy
-
- FDY 25 2.jpg (132.41 KiB) Przejrzano 3690 razy
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1095
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:04
- Lokalizacja: Cieszyn/Kraków
Witam serdecznie.
Ja mam DTR do FWD-25 (odpowiednik tej frezarki ze zdjęcia tylko poziomy) ale tylko w wersji papierowej więc jeżeli masz z czymś problem to pytaj, coś tam może wyczytam.
Pozdrawiam, skoczek
W czym problem? Coś nie działa, kupił Kolega taką maszynę i ją uruchamia czy po prostu chciał poczytać DTR-kę do poduszki?jorgo pisze:Witam chciałbym wrócić do tematu czy posiada ktoś DTR do tej frezarki ??????
Ja mam DTR do FWD-25 (odpowiednik tej frezarki ze zdjęcia tylko poziomy) ale tylko w wersji papierowej więc jeżeli masz z czymś problem to pytaj, coś tam może wyczytam.
Pozdrawiam, skoczek
Podstawą materialną narodu jest ziemia, przemysł i handel. Kto ziemię, przemysł i handel oddaje w ręce cudzoziemców, ten sprzedaje narodowość swoją, ten zdradza swój naród. - Hipolit Cegielski
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 174
- Rejestracja: 10 sty 2009, 13:37
- Lokalizacja: Jagiełła
Witam kolegę zakupiłem taką frezarkę tylko bez koła pasowego które według mnie napędza skrzynie przekładniową chodzi mi o rozmiar tego koła a najlepiej jego rysunek.Koło jest na 4 paski chyba 17 tylko na pewno od środka ma podtoczenie aby założyć go na oś.Więc krótko mówiąc tylko to mi jest potrzebne może jeszcze jakieś streszczenie całego sterowania frezarką pozdrawiam .
jorgo
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1095
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:04
- Lokalizacja: Cieszyn/Kraków
Witam serdecznie.
Pod wieczór postaram się zrobić Ci skan z DTR-ki dwóch stron gdzie pokazany jest rysunek kół. Niestety wymiarów tam nie ma, ale one nie są "gardłowe". Myślę że spokojnie widząc je i mierząc przy maszynie będziesz w stanie je dorobić. Jak zrozumiałem to koło na wrzecionie masz a brakuje Ci tego dolnego koła wychodzącego ze skrzynki i przenoszącego moc na wrzeciono?
Co do sterowania to tam nie ma wielkiej filozofii. FWD (FYD) miała posuw przyśpieszony na sprzegłach a nie tak jak FWC (FYC) za pomocą dźwigni. Ja mam w domu FWC ale na FWD też pracowałem i z tego co pamiętam to po lewej stronie masz na przyciskach od góry do dołu:
STOP
START wrzeciona
START posuwów
IMPULS posuwów (albo załącza na tak długo jak trzymasz przycisk skrzynkę posuwów co jest przydatne przy zmianie prędkości za pomocą dźwigni by koła się dobrze wzębiły albo gdy maszyna pracuje i masz włączony posuw to wyłacza Ci same posuwy bez wyłączania obrotów wrzecina; u mnie w starszej maszynie ten przycisk jest z boku)
Na górze po prawej stronie przycisku STOP masz włączanie posuwów przyśpieszonych za pomocą sprzęgła.
Na korpusie maszyny obok dźwigni zmiany prędkości obrotowej wrzeciona masz przycisk IMPULS obrotów wrzeciona.
Sprawdziłem w DTR-ce i faktycznie tak jest.
W DTR-ce podane jest że przed pierwszym uruchomieniem należy sprawdzić czy obroty silnika zgadzają się z kierunkiem strzałki oraz ustawieniem przełącznika kierunku obrotów. Wydawać by się mogło że to mało istotne bo przełącznikiem kierunku obrotów ewentualnie zmienimy sobie kierunek wirowania wrzeciona. Okazuje się że jest to bardzo ważne bo w skrzyni posuwów znajduje się sprzęgło jednokierunkowe odpowiedzialne za posuwy przyśpieszone. Jeżeli będziesz miał odwrotnie podłączone fazy to posuwy przyśpieszone nie będą Ci działały (nie wiem czy też nie szkodzi to sprzęgłu jednokierunkowemu, aczkolwiek mojej skrzyni w której posuwy przyśpieszone muszę włączać dźwignią nie podobało się to za bardzo).
Przy skrzynce elektrycznej na dole korpusu masz wyłącznik główny, przełącznik kierunku obrotów wrzeciona, włącznik pompki chłodziwa.
To tyle moich zeznań.
Pozdrawiam, skoczek
Pod wieczór postaram się zrobić Ci skan z DTR-ki dwóch stron gdzie pokazany jest rysunek kół. Niestety wymiarów tam nie ma, ale one nie są "gardłowe". Myślę że spokojnie widząc je i mierząc przy maszynie będziesz w stanie je dorobić. Jak zrozumiałem to koło na wrzecionie masz a brakuje Ci tego dolnego koła wychodzącego ze skrzynki i przenoszącego moc na wrzeciono?
Co do sterowania to tam nie ma wielkiej filozofii. FWD (FYD) miała posuw przyśpieszony na sprzegłach a nie tak jak FWC (FYC) za pomocą dźwigni. Ja mam w domu FWC ale na FWD też pracowałem i z tego co pamiętam to po lewej stronie masz na przyciskach od góry do dołu:
STOP
START wrzeciona
START posuwów
IMPULS posuwów (albo załącza na tak długo jak trzymasz przycisk skrzynkę posuwów co jest przydatne przy zmianie prędkości za pomocą dźwigni by koła się dobrze wzębiły albo gdy maszyna pracuje i masz włączony posuw to wyłacza Ci same posuwy bez wyłączania obrotów wrzecina; u mnie w starszej maszynie ten przycisk jest z boku)
Na górze po prawej stronie przycisku STOP masz włączanie posuwów przyśpieszonych za pomocą sprzęgła.
Na korpusie maszyny obok dźwigni zmiany prędkości obrotowej wrzeciona masz przycisk IMPULS obrotów wrzeciona.
Sprawdziłem w DTR-ce i faktycznie tak jest.
W DTR-ce podane jest że przed pierwszym uruchomieniem należy sprawdzić czy obroty silnika zgadzają się z kierunkiem strzałki oraz ustawieniem przełącznika kierunku obrotów. Wydawać by się mogło że to mało istotne bo przełącznikiem kierunku obrotów ewentualnie zmienimy sobie kierunek wirowania wrzeciona. Okazuje się że jest to bardzo ważne bo w skrzyni posuwów znajduje się sprzęgło jednokierunkowe odpowiedzialne za posuwy przyśpieszone. Jeżeli będziesz miał odwrotnie podłączone fazy to posuwy przyśpieszone nie będą Ci działały (nie wiem czy też nie szkodzi to sprzęgłu jednokierunkowemu, aczkolwiek mojej skrzyni w której posuwy przyśpieszone muszę włączać dźwignią nie podobało się to za bardzo).
Przy skrzynce elektrycznej na dole korpusu masz wyłącznik główny, przełącznik kierunku obrotów wrzeciona, włącznik pompki chłodziwa.
To tyle moich zeznań.
Pozdrawiam, skoczek
Podstawą materialną narodu jest ziemia, przemysł i handel. Kto ziemię, przemysł i handel oddaje w ręce cudzoziemców, ten sprzedaje narodowość swoją, ten zdradza swój naród. - Hipolit Cegielski