Frezarka CNC 1000x700x150 prośba o sugestie.

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Johny_Bit
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 23
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:15
Lokalizacja: Polska

Frezarka CNC 1000x700x150 prośba o sugestie.

#1

Post napisał: Johny_Bit » 03 lut 2012, 19:29

Witam.

Jestem nowy na forum i mam nadzieje że nikt mnie nie zlinczuje na wstępie.
Też buduję frezarkę. Jest to moja pierwsza tego typu konstrukcja. Pracowałem 7 lat jako konstruktor w fabryce kotłów ale to całkiem inna dziedzina. Z wykształcenia jestem inż. informatyki więc mam wiedzę i mechaniczną i elektroniczną.

Co do tej pory zrobiłem:
- mam 3 silniki 23HS8420 1,8 stopnia 2Nm 2A + sprzęgiełka bezluzowe
- zmontowałem 3 sterowniki SSK-B01
- płyta główna SSK-MB
- zasilacz troidalny 7,14A 28V (po wyprostowaniu mam 40V)
- prostownik niestabilizowany do troida na 10A
- zasilacz do logiki 12V 0,8A transformatorowy

Całość śmiga aż miło.
Teraz pytania odnośnie elektroniki:
Na pełnym kroku max częstotliwość impulsów na jakich działa silnik to około 1KHz.
Na półkroku wyciągam około 2KHz.
Daje to około 300 obr/min czy to są typowe osiągi dla takich silników?
Prąd na sterownikach to około 1,9A więc niemal max.

Odnośnie mechaniki. Najpierw rysunki w uproszczeniu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na rysunkach kolory oznaczają:
zielony - prowadnice liniowe
czerwony - łożyska liniowe
niebieski - nakrętka trapezowa
fioletowy - uchwyt nakrętki
reszta to chyba wiadomo.

Te dziwne podłużne cosie to łożyska wahliwe UCFL201.
Śruby i silniki nie są wrysowane.

Poniżej trochę danych:
- śruby trapezowe Tr18x4
- nakrętki z brązu
- śruby na łożyskach wahliwych UCFL201
- prowadnice to wałki podparte SA20 czyli fi 20mm
- łożyska liniowe otwarte SME20GUU
- rama profile zamknięte 100x60x6
- nogi profile zamknięte 60x60x3
- podpora stołu profile zamknięte 80x40x3