jak zbudowany jest elektromagnes?

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie

Autor tematu
qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2123
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

jak zbudowany jest elektromagnes?

#1

Post napisał: qqaz » 18 sie 2011, 18:57

Witam szanowne forum
Tak jakoś trafiłem w dziurę w wiedzy i nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Jak zbudowany jest elektromagnes?
Głupie że o tak prostą rzecz pytam ale może ktoś wie coś bliżej i by mi podpowiedział.

Muszę wykonać hamulec z luzowaniem elektromagnetyczym i problem dotyczy czasu zwalniania zwory po wyłączeniu zasilania cewki.
W dotychczasowych egzemplarzach które miałem w ręku były ( prawdopodobnie ) w treści elektromagnesu zaprasowane jakieś wkładki czy zwarte zwoje z miedzi lub mosiądzu lub budowa tychże elektromagnesów była np dwusekcyjna a ten pierścień był tylko separatorem. Jakoś do tej pory nigdy nie zainteresowałem się bliżej powodem tego czegoś.

Tak więc czy zwykła cewka bez kolorowego wynalazku szybko będzie mi zwalniać zworę - bo tylko o szybkość tu idzie?
A jeżeli miedziana wkładka to jak, po co , w którym miejscu no i tak ogólnie? Ochrona przeciwprzepięciowa? Gasik megnetyczny?



Tagi:

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4698
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

Re: jak zbudowany jest elektromagnes?

#2

Post napisał: pitsa » 18 sie 2011, 21:16

Znasz ten ? Magnes wywołuje prądy wirowe, a te "reagują" z magnesem pomimo, że miedź się nie magnesuje. Prawdopodobnie te blaszki z miedzi to spowalniacze zaniku pola magnetycznego. Na tym się jednak nie znam. Bez tej miedzi pewnie elektromagnesy od razu puszczają.
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#3

Post napisał: BYDGOST » 18 sie 2011, 22:14

Znajomy elektryk kiedyś mi tłumaczył, że prądy wirowe w tym pierścieniu podtrzymują działanie magnesu w momencie przejścia fazy przez zero.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#4

Post napisał: IMPULS3 » 18 sie 2011, 22:22

qqaz pisze: Muszę wykonać hamulec z luzowaniem elektromagnetyczym i problem dotyczy czasu zwalniania zwory po wyłączeniu zasilania cewki.
O jaką dlugość czasu chodzi?
Jeżeli nie jest to problemem to trzeba na chwilę zamienić biegunowość zasilania , wtedy rdzeń się rozmagnesuje, tylko czy jest na to czas?


Autor tematu
qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2123
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

#5

Post napisał: qqaz » 18 sie 2011, 22:38

Nie no bez przesady, zdejmuję zasilanie i zwora puszcza w czasie "normalnoocznym".
Moje obawy kierują się raczej w stronę własności długoczasowej tzn że po np 100 zadziałaniach zwora zaczyna wykazywać jakiś poziom namagnesowania powodujacy klejenie a przy miedzianym wynalazku klejenie nie wystapi - tego rodzaju podejrzenia. Bo dodatkowy zwój powoduje np jakieś rezonansowe rozmagnesowanie nabiegunników czy inny diabeł o którym nie wiem.
Oczywiście rodzaj materiału , że miękki, że armco, że ma być dobry - to wszystko prawda ale będzie zwykły żeloz
Czy więc wkładka to wygładzenie pulsacji magnetycznej przy magnetowodach z pradem zmiennym a tu tylko separator?
Jak na razie to jedyne co mi się wydaje.


zdzicho
Posty w temacie: 1

#6

Post napisał: zdzicho » 18 sie 2011, 23:07

BYDGOST pisze:Znajomy elektryk kiedyś mi tłumaczył, że prądy wirowe w tym pierścieniu podtrzymują działanie magnesu w momencie przejścia fazy przez zero.
Właśnie po to on jest. Inaczej zamiast trzymać by buczał( terkotał )100 razy na sekundę.
Szybsze zwalnianie ,byłoby bez pierścienia ,przy zasilaniu prądem stałym,ale to różnice w us.
Wszelkie ochrony przepięciowe , wydłużają czas zwalniania,tym bardziej im bardziej impuls zwrotny jest tłumiony.


pabloid
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1031
Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
Lokalizacja: ~ Kraków

#7

Post napisał: pabloid » 19 sie 2011, 11:38

A prawda jest taka: http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/473/twuc_21.pdf patrz na stronie 4 dokumentu (45 skanu z książki)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Informacji na temat...”