Założenie własnej firmy

Branża usługowa z zakresu obróbki metalu

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
michal_cnc
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 25
Rejestracja: 02 paź 2018, 08:41
Lokalizacja: Łódź

Założenie własnej firmy

#1

Post napisał: michal_cnc » 06 lis 2021, 20:46

Witam,

Mam kilka pytań odnośnie założenia swojej firmy o profilu usługowym obróbka metalu.
Na początku dodam że w branży jestem już 8lat. W sumie od technikum interesuję się obróbką metalu. Aktualnie pracuję jako technolog (Wcześniej operator CNC) i w między czasie skończone studia Mechanika i Budowa Maszyn.
Po zbadaniu rynku miałbym paru klientów na usługi, park maszynowy to nie problem.
Znajomość programowania/ dobór parametrów /narzędzi na poziomie dobrym (człowiek uczy się całe życie :) )

Pytania bardziej są prawne :
1. Jakie wymagania musi spełniać lokal (jeśli nikogo nie zatrudniam/ jeśli kogoś zatrudniam / jeśli firma jest spółką) - trzy warianty (przy trzecim oczywiście 2 właścicieli)
2. Jak jest z tematem jeśli chodzi o odpady (w sensie temat środowiskowy) - odpady (wióry/ zużyte chłodziwo)
3. BHP ? - jak jest w takich małych firmach z takim tematem ?

Są to takie pytania bardziej z dziedziny "prawnej".

Z góry dziękuję za odpowiedzi.




Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1255
Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
Lokalizacja: Piastów

Re: Założenie własnej firmy

#2

Post napisał: Majster70 » 09 lis 2021, 07:39

Jeśli nikogo nie zatrudniasz to najprościej, bo sam nie musisz robić nawet badań okresowych. Dotyczy to również wspólników.