Zagłębienie freza po skosie .

Dyskusje dotyczące Estlcam

Autor tematu
konktenbit
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 93
Rejestracja: 25 lut 2005, 10:47
Lokalizacja: Poniatowa

Zagłębienie freza po skosie .

#1

Post napisał: konktenbit » 08 sie 2017, 09:31

Witam.

Wie ktoś może czy jest możliwość zagłębienia freza po skosie w estlcam?
Nie chodzi mi o opcję, która jest dostępna w tabeli narzędzi. Ta robi to w ten sposób, że frez zagłębia się po zadanym kącie potem wraca po prostej i frezuje dalej na docelowej głębokości.

Mi chodzi o to żeby frez, konkretnie V, zagłębił się w materiał na długości 10-15mm na głębokość 3mm i tak samo wyjście na końcu frezowanego odcinka. To co zostanie nie docięte frezuję potem frezem 1,5mm, zwykłym.
Czyli stworzenie takiej jakby fazy na pewnym odcinku z łagodnym wejściem i wyjściem frezu V.

Pisałem do twórcy programu ale z moją znajomością angielskiego ( a raczej google traslatora ) nie możemy się dogadać. Po wysłaniu rysunku zostałem odesłany do funkcji z tabeli narzędzi.



Tagi:


multimen
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2015, 13:54
Lokalizacja: Polska

Re: Zagłębienie freza po skosie .

#2

Post napisał: multimen » 04 lis 2019, 09:14

Nie jestem specialistom raczej maszyny to hobby ale moze mam wskazowke jesli chcesz to zrobic po sciezce to nie wiem czy to wyjdzie raczej musialbys zrobic taki rysunek gdzuie poczatek to punkt a na tym odcinku 15mm zrob rozszerzajace sie linie do zadanej szerokosci musisz to obczaic z kata ostrza freza i glebokosci czyli narysuj taka fasolke ale nie zaokraglona regolarnie tylko trojkatne zwezenia jak ostrza czy zaostrzony olowek potem sprawdz w estlcam fresem V czy wybierze to tak jak planujesz ustaw glebokosc na 3mm program z pewnoscia bedzie unosil frez zeby zachowac wymiar tej kieszeni az do wyjscia jak narysujesz tylko kreske to bedzie ci ezko bo to jest frezowanie 3D a nie 2.5D... jesli nie wyjasniam logicznie pomyslu to przjzyj sie jak estlcam graweruje frezem V litery to zrozumiesz o co mi chodzi musisz podac szerokosc przy zaglebieniu 3mm w postaci 2krawedzi na powierzchni materialu a na tych 10_15mm obie krawedzie polacz w punkcie wejscia czy wyjscia i powinno byc ok. Zalezy od freza jesli masz V 90stopni to szerokosc tej kieszeni na stalej glebokosci bedzie 3mm to na powierzchni teoretycznie bedzie 3mm szeroki rozstaw krawedzi a na wejsciu i wyjsciu zgodznie z liniami zwezenia do 0 , 😜 teoretycznie.

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2142
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

Re: Zagłębienie freza po skosie .

#3

Post napisał: Petroholic » 04 lis 2019, 09:45

Jesli to jest proste wciecie wjazd i wyjazd to napisz z palca i z bani...

Jesli tego wiecej to zrob w dxfie nie linie tylko obrys konturu po wierzchu i po odpowiednim opisaniu narzedzia powinno tak zrobic...


multimen
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2015, 13:54
Lokalizacja: Polska

Re: Zagłębienie freza po skosie .

#4

Post napisał: multimen » 04 lis 2019, 15:37

Tyle ze skoro jest program cam to nie zeby pisac z palca 🤪 nie chodzi o to jak to wykonac tylko jak zmusic do tego oprogramowanie. No chyba ze czegos nie doczytalem. I kolega nie potrzebnie meczyl sie z angielskim probujac dogadac sie z niemcem ...polak niemiec i angielski ;) z ciekawosci sam zrobie taki rysunek i sprawdze w estlcam.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jakies półtorej minuty i zrobione

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2142
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

Re: Zagłębienie freza po skosie .

#5

Post napisał: Petroholic » 04 lis 2019, 16:22

A czemu trochoidem? :)


multimen
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2015, 13:54
Lokalizacja: Polska

Re: Zagłębienie freza po skosie .

#6

Post napisał: multimen » 29 gru 2019, 17:13

To nie jest obraz sciezki tylko zaznaczenie obszaru wybrania frez V to storzek a to na rysunku to sa okregi przedstawiajace zaglebienie stozka w funkcji liniowej co obrazuje ze frez wybierze ten obszar zaznaczony okregami, a czy nie prosciej jest samemu to sprobowac i zrozumiec niz zadawac pytania ? 😉 Przekonalbys sie na wlasne oczy. Sciezka g-cod to linia prosta tylko zmienna jest wysokosc Z widac to na zobrazowaniu z boku frezowales kiedykolwiek frezem V litery z ostrymi krawedziami ? Zauwazylbys ze zeby zrobic szpic ferz wynuza sie z zaglebienia do samego szpica....


TOP67
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 406
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zagłębienie freza po skosie .

#7

Post napisał: TOP67 » 29 gru 2019, 20:08

konktenbit pisze:
08 sie 2017, 09:31
Mi chodzi o to żeby frez, konkretnie V, zagłębił się w materiał na długości 10-15mm na głębokość 3mm i tak samo wyjście na końcu frezowanego odcinka. To co zostanie nie docięte frezuję potem frezem 1,5mm, zwykłym.
Czyli stworzenie takiej jakby fazy na pewnym odcinku z łagodnym wejściem i wyjściem frezu V.
Co to znaczy nie docięte? Bo nie wyobrażam sobie co można dociąć frezem prostym.
Dno ma być w płaskie, czy w kształcie freza V?

Rozwiązanie z wykorzystaniem funkcji grawerowania wydaje się najprostsze (choć nie tak proste jak dopisanie linijki g kodu).


Autor tematu
konktenbit
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 93
Rejestracja: 25 lut 2005, 10:47
Lokalizacja: Poniatowa

Re: Zagłębienie freza po skosie .

#8

Post napisał: konktenbit » 13 lut 2020, 10:28

Nie docięte tzn że frez V nie robi fazy po całym obwodzie detalu tylko np. 1/2 obwodu reszta jest frezowana płaskim bo krawędź ma być prosta.
Nie ma ten program funkcji wjazd i wyjazd po rampie o zadanych parametrach ( pisząc rampa nie chodzi mi o zagłębienie zygzakiem na daną głębokość).
Rysowanie rysunków jak powyżej dla dziesiątków różnych kształtów mija się z celem.
Dopisanie linijek kodu przy 200 kształtach na płycie też nie...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Estlcam”