Z czego zrobić cylinder?
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 paź 2015, 15:17
- Lokalizacja: xxxx
Z tego co wiem na tuleje musi być chyba stopowe żeliwo z dodatkami chromu, niklu... ale trudno dostępne i nie wiem czy bym się w nie wwiercił po za tym mam małą tokarke 550w. Dzwoniłem do galwanizerni mówią że bez problemu zrobią chemiczny nikel na alu i stali tyle że na stali maja łatwiej to zrobić. Jak tylko zwolnie tokarke z wytaczanego wału korbowego przeszlifuje starą tuleje stalową którą kiedyś robiłem i im wyślę zrobie na niej test jak sie nikel zachowa w czasie pracy silnika. Niby piszą że do 500hv twardość ale czy to będzie się trzymać
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 168
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
Napisz do firmy http://www.gregorius.pl/ zrobią Ci taką tuleję z podanego rysunku technicznego, cena nie powinna wyjść duża za tuleję o średnicy 55mm z zewnątrz i długości 100mm płaciłem 65zł o ile dobrze pamiętam, a masz żeliwo takie jak w silnikach. Mają również katalog już z gotowymi odlewami może coś Ci podpasuje.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 11923
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
W ogólnym pojęciu oraz dla naszego przypadku- tak (i nie, jeśli chodzi ściśle o rodzaje kryształów, różniące się np wielkością, składem, itd).grg12 pisze:Słyszałem też nazwę "żeliwo sferoidalne" - to to samo?
Jak wiemy żeliwo jest materiałem utworzonym z żelaza oraz węgla w postaci grafitu.
W żeliwie szarym ma on formę "blaszek", natomiast poprzez wprowadzenie (na odpowiednim etapie technologicznym) do stopu żeliwa magnezu, w żeliwie sferoidalnym grafit przyjmuje formę kulistą.
żeliwo szare (blaszki)

żeliwo sferoidalne (kulki)

W żeliwie szarym linie naprężeń przebiegają wzdłuż "blaszek" co powoduje koncentrację naprężeń obniżających wytrzymałość materiału i powodujących jego kruchość, a w żeliwie sferoidalnym zaburzenia te są znacznie mniejsze co powoduje większą wytrzymałość materiału, posiadają dwukrotnie większą wytrzymałość na rozciąganie i wielokrotnie większą plastyczność, zbliżoną do plastyczności stali. Dzięki tym właściwościom, a także zdolności przenoszenia wysokich obciążeń można znacznie zmniejszyć grubości ścianki przy jednoczesnym zwiększeniu np ciśnienia.
http://www.immt.pwr.wroc.pl/~maciek/bk/MiBM/W8.pdf
Skrajny dowód na zwiększoną plastyczność sferoidalnego widać poniżej

a tu by nie mieli kawałeczka?NiccoMartin pisze:ale trudno dostępne
http://www.oz-srem.com.pl/oferta/zeliwo/
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 paź 2015, 15:17
- Lokalizacja: xxxx
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 paź 2015, 15:17
- Lokalizacja: xxxx
Panowie z niklem to lipa. Znalazłem żeliwo utwardzone specjalne pod tuleje ale jest jedno ale. Mogę kupić pręt tylko wątpię żebym wywiercił w nim dziurę. Mogę kupić tuleję surową 22mm wewnątrz ale żeby był dobry materiał trzeba pare mm roztoczyć tego odlewu wewnątrz i mi wyjdzie za duża. Potrzebuje 24-26mm max w środku. I nie wiem co zrobić
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 11923
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Węglikowym?NiccoMartin pisze:wątpię żebym wywiercił w nim dziurę



niech kolega pobuszuje po tych projektach (niestety po rosyjsku), gatunek na cylinder powinien tam być.. (można poszukać naszego zamiennika), np
http://www.rcmodelist.narod.ru/engines.html ( http://www.rcmodelist.narod.ru/kmd2.5.html )
http://modelenginenews.org/projects/index.htmlГильза цилиндра выточена из латуни ЛС-59, ее притирают внутри, выдерживая геометрию, указанную на чертеже, с учетом хромирования
http://modelenginenews.org/
przy okazji
http://antiquemodelenginesrunning.blogspot.com/
pozdrawiam,
Roman
Roman