Wytaczak do małych otworów

Poszukuje od dłuższego czasu wytaczają do otworów 5-10mm

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
PiotrBigda
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 111
Rejestracja: 22 lis 2015, 13:02
Lokalizacja: Polska

Wytaczak do małych otworów

#1

Post napisał: PiotrBigda » 10 sty 2019, 09:29

Witam
Poszukuje od dłuższego czasu wytaczaka do otworów średnica otworu od 5 do 10 mm Problem polega na tym że jest dużo tego ale mają krótki chwyt umieszczę rysunek o co mi chodzi . Materiał to 1.2343 52hrc aktualnie otwory wiercenia 0.2 na minusie a następnie rozwiercam
Z góry dziękuję za pomoc


Bigda


TOP67
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 94
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wytaczak do małych otworów

#2

Post napisał: TOP67 » 10 sty 2019, 10:15

Małe? Ja mam wytaczak od 2 mm.

Może napisz, jakiej głębokości masz te otwory. Przy średnicy 5 mm są już takie z płytką, która wystaje poza średnicę uchwytu. Czyli nic nie limituje głębokości poza długością i sztywnością samego wytaczaka

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6290
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Wytaczak do małych otworów

#3

Post napisał: WZÓR » 10 sty 2019, 13:36

PiotrBigda pisze:
10 sty 2019, 09:29
.... umieszczę rysunek o co mi chodzi . ...
Gdzie ten rysunek ?

Mariusz.


Autor tematu
PiotrBigda
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 111
Rejestracja: 22 lis 2015, 13:02
Lokalizacja: Polska

Re: Wytaczak do małych otworów

#4

Post napisał: PiotrBigda » 11 sty 2019, 05:50

Obrazek
Obrazek

Dodane 1 minuta 34 sekundy:
Witam tak wiem że jest dużo wytaczakow ale wszystkie mają krótki chwyt

Dodane 1 minuta 26 sekundy:
Obrazek
Bigda


TOP67
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 94
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wytaczak do małych otworów

#5

Post napisał: TOP67 » 11 sty 2019, 07:12

Ale w czym to przeszkadza? Nie masz oprawki i chcesz je zamocować bezpośrednio do imaka?


Autor tematu
PiotrBigda
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 111
Rejestracja: 22 lis 2015, 13:02
Lokalizacja: Polska

Re: Wytaczak do małych otworów

#6

Post napisał: PiotrBigda » 11 sty 2019, 09:21

Ten wytaczaka co na zdjęciu np zaczyna się od otworu 6.2 głębokość w jaka może wjechać to 40 mm wszystko pasuje ale ja mam przeszkodę i szukam czegoś takiego tylko żeby tech chwyt miał np 10mm i długość np 50mm .

Dodane 1 minuta 5 sekundy:
Obrazek
Bigda


Majster70
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 987
Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
Lokalizacja: Piastów

Re: Wytaczak do małych otworów

#7

Post napisał: Majster70 » 11 sty 2019, 10:20

Możesz po prostu stoczyć/zeszlifować część chwytową na te ø10 i tyle. Weź tylko pod uwagę, że im większy wysięg w stosunku do średnicy tym gorzej pracuje nóż. No i rzeczywiści musi zostać trochę części chwytowej do chwytania :wink: Zdaję się 1,5D do chwytu to minimum.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 8509
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Wytaczak do małych otworów

#8

Post napisał: RomanJ4 » 11 sty 2019, 14:20

Są różne, 45mm też
https://www.sandvik.coromant.com/pl-pl/ ... fault.aspx
https://www.sandvik.coromant.com/pl-pl/ ... tails.aspx
Do obróbki stali hartowanej zaleca się gatunek CB7015 z CBN
końcówka numeru to wysięg(LU) i rodzaj("Hand": L-lewy, R-prawy)
https://www.sandvik.coromant.com/pl-pl/ ... :%5B%5D%7D
Obrazek
Obrazek Obrazek

A nie myślałeś by wiercić odp wiertłem(np VHM) czy frezem i rozwiercać rozwiertakiem?

Dodane 13 minuty 4 sekundy:
Albo podszlifować
https://www.sandvik.coromant.com/en-gb/ ... fault.aspx
Obrazek Obrazek

https://www.chinahao.com/Product/540138 ... bore_knife

ewentualnie sobie zaszlifuj z okrągłej stalki ø4-4,5mm na wzór np tego
Obrazek

Obrazek

Dodane 30 minuty 49 sekundy:
https://www.model-engineer.co.uk/forums ... ?th=109224
http://www.harveytool.com/prod/Browse-O ... s_116.aspx
Ostatnio zmieniony 11 sty 2019, 14:58 przez RomanJ4, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam,
Roman


TOP67
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 94
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wytaczak do małych otworów

#9

Post napisał: TOP67 » 11 sty 2019, 14:52

A nie prościej użyć takiego, który nie ma żadnych limitów?
http://www.mitsubishicarbide.net/mhg/en ... 4/20055546


Autor tematu
PiotrBigda
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 111
Rejestracja: 22 lis 2015, 13:02
Lokalizacja: Polska

Re: Wytaczak do małych otworów

#10

Post napisał: PiotrBigda » 11 sty 2019, 15:26

Wstawiłem wyżej zdjęcie te z sandvika nie pasują za krótkie trzymanie mają a uchwyt do mocowania tego ma 16 mm średnicy a mam miejsca 10mm .
Co do szlifowania nie ma takiej opcji za dużo otworów i za dużo komplikacji.
Co do wiercenia i rozwiercania aktualnie tak robię ale 52HRC to dużo ryzyka że rozwiertak pęknie i nie zawsze otwór jest prosty potrafi ściągnąć po skosie .
Jednolity za długie nie stabilne np pod otwor 8mm długość bym potrzebował 60mm bo przeszkodą jest 30/40mm plus chwyt 20mm za długie przy średnicy wytaczaka np 6mm .
Mam takie coś sandvika do otworów 8mm w miarę ok tylko po h.. ten chwyt 16mm

Dodane 1 minuta :
Obrazek

Dodane 10 minuty 40 sekundy:
Otwór ma w przyrządzie do regulacji średnicy
16 /12 mm .
Ten uchwyt micro Chuck średnicy 14 mm jak byłby 10mm a mocowanie 12 mm to było by ok ale nigdzie nie ma

Dodane 43 sekundy:
Obrazek

Dodane 1 minuta 48 sekundy:
Obrazek
Takie coś super tylko po co Ten chwyt 25mm !!

Dodane 23 minuty 44 sekundy:
Tutaj widać gdzie problem mam
Obrazek
Bigda

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”