Wysoko obciążone części maszyn - pomoc/pytanie

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
no.name
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 30 paź 2014, 00:58
Lokalizacja: krk

Wysoko obciążone części maszyn - pomoc/pytanie

#1

Post napisał: no.name » 30 paź 2014, 01:06

Witam wszystkich,

Mam do Was nietypowe pytanie,

Czy ktoś może mi pomóc i wymienić elementy maszyn, które są wysoko/silnie obciążone (oprócz kół zębatych i wałów korbowych), które poddawane są procesom cieplno-chemicznym w celu zwiększenia ich wytrzymałości np. nawęglowaniu lub azotowaniu?

Z góry dziękuję za pomoc !!



Tagi:

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post napisał: adam Fx » 30 paź 2014, 07:42

Np. łożyska zarówno obrotowe jak i linowe , śruby pociągowe np.kulowe, często utwardzone są też wielowypusty, sworznie , tłoczyska ...
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Autor tematu
no.name
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 30 paź 2014, 00:58
Lokalizacja: krk

#3

Post napisał: no.name » 30 paź 2014, 10:21

dzięki za pomoc :)


Nowymotor
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 04 lis 2014, 12:41
Lokalizacja: Jaktorów

#4

Post napisał: Nowymotor » 04 lis 2014, 12:45

Wszystko zależne jest także od modelu silnika ponieważ silniki niektórych marek mogą się różnić nieznacznie, głównie układamy chłodniczymi

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#5

Post napisał: adam Fx » 04 lis 2014, 15:46

Nowymotor pisze:Wszystko zależne jest także od modelu silnika ponieważ silniki niektórych marek mogą się różnić nieznacznie, głównie układamy chłodniczymi
i jaki to ma związek z przykładami wysoko obciążonych części maszyn? czy np. jakiś system chłodzenia odciąża łożyska ? Owszem np. w wrzecionach chłodzenie zapobiega zatarciu ale obciążenia łożysk nie zmienia.
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”