Wykrawanie otworow

Wykrawanie

Prasy, gilotyny, krawędziówki, tłoczniki i wykrojniki, etc...

Autor tematu
creattine1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 179
Rejestracja: 25 gru 2015, 19:08
Lokalizacja: nowy sącz

Wykrawanie otworow

#1

Post napisał: creattine1 » 23 mar 2019, 18:21

Witam skoczyłem matrycę do wykrywania blachy nierdzewnej 1 mm wszystko ładnie wychodzi nie ma zadziorow lecz strzela prZy tym dość głośno . Matryca i stempel są płaskie wykrawane jest to na prasie hydrauilcznej wpadł mi pomysł do głowy by stempel zjezdzic na magnesowce na kąt mały by nie wykrawalo całości naraz lecz jak gilotyna cięła . I tu pytanie czy można tak zrobić ? Czy detal będzie tej samej jakości co teraz i zniknie hałas ? PZPR




abcdef
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 273
Rejestracja: 11 mar 2018, 10:39

Re: Wykrawanie otworow

#2

Post napisał: abcdef » 23 mar 2019, 18:48



Autor tematu
creattine1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 179
Rejestracja: 25 gru 2015, 19:08
Lokalizacja: nowy sącz

Re: Wykrawanie otworow

#3

Post napisał: creattine1 » 23 mar 2019, 18:59

Czyli takie 3 szpice zrobić a na kąt będzie lipa dodam że wymiar 42.8

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6551
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Wykrawanie otworow

#4

Post napisał: WZÓR » 23 mar 2019, 19:27

creattine1 pisze:
23 mar 2019, 18:59
Czyli takie 3 szpice zrobić a na kąt będzie lipa dodam że wymiar 42.8
Nie trzeba żadnych trzech szpiców.
Zrób dwa lekkie skosy i będzie ok.

Mariusz.


Autor tematu
creattine1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 179
Rejestracja: 25 gru 2015, 19:08
Lokalizacja: nowy sącz

Re: Wykrawanie otworow

#5

Post napisał: creattine1 » 23 mar 2019, 20:01

Dzięki w pon robię test

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6551
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Wykrawanie otworow

#6

Post napisał: WZÓR » 24 mar 2019, 11:12

creattine1 pisze:
23 mar 2019, 20:01
Dzięki w pon robię test
Opory cięcia będą mniejsze , co nie znaczy , że przestanie strzelać.

.....do wykrawania to raczej prasa mimośrodowa , a nie hydrauliczna.

Mariusz.


Autor tematu
creattine1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 179
Rejestracja: 25 gru 2015, 19:08
Lokalizacja: nowy sącz

Re: Wykrawanie otworow

#7

Post napisał: creattine1 » 24 mar 2019, 12:44

Wiem ale mam taka do dyspozycji tylko


mihaz
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 24
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:47
Lokalizacja: LLB/LPU

Re: Wykrawanie otworow

#8

Post napisał: mihaz » 24 mar 2019, 18:22

WZÓR pisze:.....do wykrawania to raczej prasa mimośrodowa , a nie hydrauliczna.


Mimośrodowa na pewno lepsza ale też strzela.

Jeśli hydrauliczna sobie radzi i stempel z matrycą wytrzymują to wykrawać i się nie przejmować.


Autor tematu
creattine1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 179
Rejestracja: 25 gru 2015, 19:08
Lokalizacja: nowy sącz

Re: Wykrawanie otworow

#9

Post napisał: creattine1 » 25 mar 2019, 21:13

Próba wyszła kiepsko muszę wrócić do płaskich stempli


cosmonet
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 266
Rejestracja: 01 sty 1970, 01:00
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Wykrawanie otworow

#10

Post napisał: cosmonet » 09 lip 2019, 17:11

Witam,

Mam dwa pytania odnośnie wykrojników - pierwszy raz się tym tematem zajmuję - takie dostałem "polecenie", no cóż, trzeba to trzeba i jeszcze się czegoś dowiem / nauczę.

Jak jakaś mądra głowa mi powiedziała odległość fasolki od czoła wykrojnika jest za mała, może ulec zniszczeniu? Możliwe? Na rysunku zaznaczony wymiar 11 mm, czyli od czoła fasolki do czoła wykrojnika będzie 6.5 mm.

Wymiar fasolki (dwóch - będą wykrawane jednocześnie) wynosi: szerokość 9 mm, długość 30 mm. Wykrawane z alu 6030 o grubości 4 mm.
Jakie wymiary powinien mieć stempel, a jakie wymiary fasolka w wykrojniku?

Obrazek
Kiedyś Haas SL10, Haas SL20, Haas SL30, Doosan LYNX220. Obecnie Haas SL20.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka plastyczna”