Wykończenie narożników - ostre norożniki

ArtCAM, ArtCAM Express, ArtCAM Insignia, ArtCAM Pro

Autor tematu
kruhy
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 20 sty 2012, 17:19
Lokalizacja: Starokrzepice

Wykończenie narożników - ostre norożniki

#1

Post napisał: kruhy » 23 paź 2015, 12:41

Witam, mam taki problem z którym walczę już chwilę. Robię frezem kształtnym fazę o promieniu 4mm na zewnętrznych krawędziach jest wszystko ok ale w wewnętrznych wychodzi to tak jak na rysunku 1 (gładko) a chciałbym zrobić tak jak na rysunku 2 (ostro). Czy ktoś ma jakiś pomysł na to?

Robiąc frezem stożkowym takie fazy to bez problemu klikam trajektoria 2D, Inteligentne grawerowanie, wybieram frez i pojawia się opcja Utwórz ostre narożniki i sprawa załatwiona.
Pracuję na ArtCam 2011

Proszę o pomoc.

Obrazek



Tagi:


Dolce
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 413
Rejestracja: 22 gru 2007, 23:54
Lokalizacja: Polska

#2

Post napisał: Dolce » 23 paź 2015, 18:45

Pierwsza sprawa, czy kształt Twojego frezu umożliwi utworzenie takich ostrych wewnętrznych krawędzi ? Być może problemem nie jest sposób ustalonej obróbki a to, że kształt narzędzia nie umożliwi uzyskania oczekiwanego kształtu profilu. Wyobraź sobie następującą sytuację : załóżmy, że dysponujesz frezem palcowym. Takim frezem na zewnętrznej krawędzi ramki bez kłopotu uzyskasz kąt prosty, natomiast wewnątrz już nie. Wielkość zaokrąglenia wewnętrznej krawędzi będzie zależała od średnicy frezu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „ArtCAM”