Wykonanie wkładu piankowego na narzędzia ręczne

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Tales
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 49
Rejestracja: 26 maja 2013, 16:51
Lokalizacja: Łódź

Wykonanie wkładu piankowego na narzędzia ręczne

#1

Post napisał: Tales » 07 cze 2019, 20:24

Witam
Chciałbym dowiedzieć się jaki może być orientacyjny koszt wykonania wkładu piankowego na narzędzia ręczne jak np są oferowane do wózków narzędziowych. Chodzi mi o np. coś takiego: https://www.jonnesway.pl/towar/p/id/3388/
Może ktoś z Was podjąłby się takiego zadania lub znacie firmę której mógłbym to zlecić. Wkład miałby wymiary 800x450x40. Model 3d takiego wkładu dostarczam. Kupowanie gotowych wkładów w moim przypadku nie ma sensu. Mam bardzo wiele narzędzi kupowanych na przestrzeni lat. Chcę w końcu zrobić z nimi porządek. Wózek warsztatowy także wykonuję samemu.




RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1364
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Wykonanie wkładu piankowego na narzędzia ręczne

#2

Post napisał: RobWan » 08 cze 2019, 19:54

Szukaj firmy w okolicy, która tnie pianki poliuretanowe dla tapicerów.
U mnie jedni tną po fizycznym szablonie, inni mają maszynę CNC.
Będziesz miał wycięte na wylot, ale to chyba nie problem.

Robert

Awatar użytkownika

rc36
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1589
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wykonanie wkładu piankowego na narzędzia ręczne

#3

Post napisał: rc36 » 12 cze 2019, 20:55

Chyba nie chodzi o cięcie na wylot tylko frezowanie wybrań, tu możesz dać ogłoszenie zlecenia-f124.html


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1364
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Wykonanie wkładu piankowego na narzędzia ręczne

#4

Post napisał: RobWan » 12 cze 2019, 21:08

Wycięcie na wylot nie jest problemem. Można dokleić dno.

Robert


nanab
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 69
Rejestracja: 01 paź 2018, 22:34

Re: Wykonanie wkładu piankowego na narzędzia ręczne

#5

Post napisał: nanab » 13 cze 2019, 09:07

Robiłem takie wypełnienia tnąc na wylot, a potem wciskając to co wykroiłem pocienione o grubość narzędzia. Można też dać po prostu cienką piankę i dokleić dno.


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1364
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Wykonanie wkładu piankowego na narzędzia ręczne

#6

Post napisał: RobWan » 13 cze 2019, 09:20

Próbowałem frezować piankę ale bywało, że frez chwytał i wyrywał.

Robert


Avalyah
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 959
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wykonanie wkładu piankowego na narzędzia ręczne

#7

Post napisał: Avalyah » 13 cze 2019, 10:02

Ja brałem 2 arkusze, jeden na wylot wycinany w kształt narzędzia, od spodu drugi doklejany jako dno. Ale jeżeli jest już model i tak to może rzeczywiście lepiej zlecić, takie frezowanie pianki nie było specjalnie drogie, jak się kiedyś orientowałem.


Autor tematu
Tales
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 49
Rejestracja: 26 maja 2013, 16:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Wykonanie wkładu piankowego na narzędzia ręczne

#8

Post napisał: Tales » 13 cze 2019, 10:34

Czyli jaki przygowac model?
Przy założeniu że wklad na narzedzia jest frezowany z jednego kawalka pianki na gotowo czy przy założeniu że będzie doklejane dno?


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1364
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Wykonanie wkładu piankowego na narzędzia ręczne

#9

Post napisał: RobWan » 13 cze 2019, 11:50

Najpierw znajdź najpierw wykonawce. On najlepiej będzie wiedział jakie są ograniczenia.
Jak frezowałem piankę to problem był w ciasnych narożnikach i wąskich rowkach. Pianka nawijała się na frez i wyrywała dziurę.

Robert


Autor tematu
Tales
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 49
Rejestracja: 26 maja 2013, 16:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Wykonanie wkładu piankowego na narzędzia ręczne

#10

Post napisał: Tales » 13 cze 2019, 12:23

Tylko to projektując model muszę to wiedzieć. Przy założeniu że pianka jest wykonywana na gotowo można wykonać zagłębienia o różnej głębokości, natomiast przy założeniu że będzie doklejane dno wszystkie zagłębienia będą jednakowe. No chyba ze będzie to budowa plastrowa, ale to chyba zbyt dożo kłopotu. Korzystniejsza dla mnie by była pianka wykonana na gotowo z jednego kawałka.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”