Wybór studiów

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
przyszłystudent32
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 27 wrz 2019, 15:31

Wybór studiów

#1

Post napisał: przyszłystudent32 » 27 wrz 2019, 15:36

Witam,



Dostałem się na studia zaoczne AiR i MiBM. Jestem już kilka lat po LO(mam 32 lata) i wiedza z matmy i fizyki trochę zanikła. Staram się powoli nadrabiać zaległości. Kilka lat pracuję jako ślusarz i spawacz, doświadczenie z automatyką i elektryką( oprócz spawania) mam małe, postanowiłem w tym roku rozwijać swoją wiedzę do czego zachęca mnie też pracodawca ponieważ planuje wdrażać nowe maszyny do firmy.Szefostwo chce kupić do firmy robota spawalniczego więc oni bardziej przekonują mnie do automatyki i robotyki( mają mi zrobić wszystkie potrzebne kursy). Chciałem się poradzić który kierunek jest lepszy? Myślałem bardziej nad MiBM oraz później zrobić kurs IWE ale kusi mnie AiR. Czy mając trochę zaległości, sumiennie pracując mam szansę na ukończenie studiów?




FTW
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 716
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

Re: Wybór studiów

#2

Post napisał: FTW » 27 wrz 2019, 16:28

Na pierwszym stopniu studiów będziesz miał głównie przedmioty teoretyczne tj. matematyka, mechanika, wytrzymałość materiałów, podstawy konstrukcji maszyn, jakieś maszynoznawstwo, rysunek, podstawy automatyki, metrologię itd. Wejdź na stronę uczelni i sobie przejrzyj plany studiów to zobaczysz chociaż czego się będziesz uczył.

Konkretów to za wiele tam nie ma, ale jest to dobra podstawa do poszerzania swojej wiedzy. Jeśli uczelnia ma dobrze wyposażone laboratoria to jest szansa, że praktycznej wiedzy też coś będzie - przynajmniej pooglądasz.